Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Felix » ma jul 04, 2022 16:35

De zware lockdowns, hier in Ceará, het langdurig sluiten van schole, het verplichte gebruik van katoenen mondkapjes

Er zijn NOOIT katoenen mondkapjes verplicht geweest. Wat wel verplicht is geweest en in gesloten ruimten nog moest zijn, is het gebruik van zo goed mogelijke mondkapjes. Er is ook NOOIT beweerd dat mondkapjes 100% effectief zouden zijn, maar wel dat ze wel degelijk helpen de verspreiding te limiteren zodra ik zowel als jij ze gebruikt.

máscara covid..jpg
máscara covid..jpg (42.87 KiB) 911 keer bekeken
de coronapas en de veelvuldige vaccinatie van 60-minners zeg maar de maatregelen die vele deelstaten tegen de zin van de federale overheid door hebben gedrukt daar begint nu langzamerhand wetenschappelijk bewijs van binnen te komen dat die weleens een averechts effect kunnen hebben gehad.

De coronapas was een prima maatregel.

Waar is het door jouw wetenschappelijke bewijs over het averrechtse effect van veelvuldige vaccinatie??? Wat een kolder!

Ter illustratie, het Nederlandse RIVM adviseert om geen herhaalprik te geven voor mensen onder de 60 jaar. In Brazilië heeft men blijkbaar andere wetenschap. Mijn vrouw heeft zojuist haar vierde prik gehaald.

Het Nederlandse RIVM heeft tot nu toe niet veel bekwaamheid getoond, mensen moesten zelfs naar het buitenland om een prik te kunnen krijgen en inmiddels heeft de vierde golf zich daar al weer aangekondigd. Trouwens, de Nederlandse medische wereld is nou niet direct een toonbeeld van competentie!

De katoenen mondkapjes hebben nooit enig echt nut gehad. Wel zijn het aantal bacteriële infecties aan de luchtwegen omhoog gegaan, vaak met ernstige longontstekingen tot gevolg.

Ja, en???



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Felix » ma jul 04, 2022 16:57

Gaat het wel goed met jou, Progresso?

Het interesseert de PT werkelijk niet of de mensen honger hebben.

Ik meen dat je onlangs nog ergens beweerde dat Lula zich daar wel voor interesseerde.


In ieder geval had Lula's eerste geslaagde presidentiële campagne juist de bestrijding van de honger als thema. De zogenaamde Fome Zero.

Fome Zero.png
Fome Zero.png (99.62 KiB) 907 keer bekeken
Later is dit programma opgegaan en versterkt in het programma Bolsa Família: https://nl.wikipedia.org/wiki/Bolsa_Fam%C3%ADlia



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 17:13

Felix schreef:
ma jul 04, 2022 16:57
Ik meen dat je onlangs nog ergens beweerde dat Lula zich daar wel voor interesseerde.
In ieder geval had Lula's eerste geslaagde presidentiële campagne juist de bestrijding van de honger als thema. De zogenaamde Fome Zero.
Uitstekend programma, net zoals Bolsa Familiá. Ik geloof niet dat ik mij daar ooit eens negatief over heb uit gelaten. Wellicht dat ik ooit weleens een opmerking heb gemaakt dat die Bolsa Familiá veel te mager was en niet echt een uitvinding van Lula.
Felix schreef:
ma jul 04, 2022 16:35
Er zijn NOOIT katoenen mondkapjes verplicht geweest. Wat wel verplicht is geweest en in gesloten ruimten nog moest zijn, is het gebruik van zo goed mogelijke mondkapjes. Er is ook NOOIT beweerd dat mondkapjes 100% effectief zouden zijn, maar wel dat ze wel degelijk helpen de verspreiding te limiteren zodra ik zowel als jij ze gebruikt.
Waar kon de bevolking dan goede en veilige mondkapjes ophalen bij de gemeente? NERGENS. Zo goed mogelijk betekende gewoon dat de huisvlijt op hoogtoeren liep en dat iedereen noodgedwongen met een katoenen lapje voor de mond liep. van die katoenen lapjes is allang aangetoond dat die werkelijk geen enkel nut hadden. Het tegengestelde blijkt waar te zijn, die lapjes zijn een broeinest van bacterieen gebleken met alle negatieve consequenties van dien. Maar ja, dat kon een leek nog bedenken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 21:37

Felix schreef:
ma jul 04, 2022 16:35
Het Nederlandse RIVM heeft tot nu toe niet veel bekwaamheid getoond, mensen moesten zelfs naar het buitenland om een prik te kunnen krijgen en inmiddels heeft de vierde golf zich daar al weer aangekondigd. Trouwens, de Nederlandse medische wereld is nou niet direct een toonbeeld van competentie!
Hoe kan dat nou. Iedereen verteld mij dat ik de wetenschap moet vertrouwen en dat wat de mainstream media zegt allemaal waar is omdat het aan de hoogst mogelijke journalistieke normen zou voldoen. De rest zijn allemaal wappies waar je geen aandacht moet schenken.

En nu gaat Willem Engel, eh sorry @Felix mij vertellen dat de wetenschappelijke kwaliteit van het RIVM in twijfel kan worden getrokken en dat de Nederlandse medische wereld prutsers zijn.

Ik weet het niet meer. Ik ga het even aan een zwanger mens in Nederland vragen hoe het in elkaar zit ipv aan wappies.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door quasimodo » ma jul 04, 2022 21:41

Ter illustratie, het Nederlandse RIVM adviseert om geen herhaalprik te geven voor mensen onder de 60 jaar. In Brazilië heeft men blijkbaar andere wetenschap. Mijn vrouw heeft zojuist haar vierde prik gehaald.

In Europa is de vaccinatie maar 9 maanden geldig voor reizen en eventueel ander gebruikt van de corona pas. Dus feitelijk elke 9 maanden een booster en bij kwetsbare groepen elke 3 maanden.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... st-kuipers



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 21:48




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door quasimodo » ma jul 04, 2022 22:02

Er zit geen verschil in de werking van de herhaalprik en de boosterprik. Beide prikken zijn bedoeld om je afweer te verbeteren. De boosterprik is beschikbaar voor iedereen van 18+. De herhaalprik is voor mensen vanaf 60 jaar (of mensen die dit jaar 60 worden) en specifieke kwetsbare groepen (zie hieronder).
rivm advies uit jouw link.

Iedereen komt in aanmerking voor een booster mits de laatste vaccinatie lang genoeg geleden is. Voor iedereen die een booster gehad heeft is dit nu nog niet het geval. Dus nu nog geen 4e prik als je niet in kwetsbare groepen valt. Maar dit is weldra voor de eersten wel het geval. En dan mag het. De vraag is alleen of de animo hiervoor te vinden is. Nu wil het grootste gedeelte niet of doen ze het alleen als het consequenties heeft voor de bewegingsvrijheid.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door Progresso » ma jul 04, 2022 22:07

Boosterprik wel, de herhaalprik NA de booster niet:
Volwassen van 18 t/m 59 jaar, die niet tot deze groepen horen, zijn voldoende beschermd tegen ernstige ziekte door corona na de basisserie en een boosterprik. Volgens de Gezondheidsraad hebben zij daarom geen herhaalprik nodig.
Voor die groep Nederlanders komt er dus een reisverbod in Europa want die kunnen geen geldige coronapas meer tonen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door comulder » di jul 05, 2022 07:40

Progresso schreef:
ma jul 04, 2022 22:07
Boosterprik wel, de herhaalprik NA de booster niet:
Volwassen van 18 t/m 59 jaar, die niet tot deze groepen horen, zijn voldoende beschermd tegen ernstige ziekte door corona na de basisserie en een boosterprik. Volgens de Gezondheidsraad hebben zij daarom geen herhaalprik nodig.
Voor die groep Nederlanders komt er dus een reisverbod in Europa want die kunnen geen geldige coronapas meer tonen.
Lekker duurzaam toch?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door quasimodo » di jul 05, 2022 10:58

Voor die groep Nederlanders komt er dus een reisverbod in Europa want die kunnen geen geldige coronapas meer tonen
.

Nee

Nu is het al bijna nergens meer nodig. En is nog maar de vraag of het weer wordt ingevoerd.

Voor Jansen en mensen die op reis gaan waar de boosters sneller genomen moeten worden gelden een uitzondering.

En als je de link gelezen had die ik de 1e keer had meegezonden had je kunnen zien dat de ggd weer aan het opschalen is tot een capaciteit van 1.5 miljoen prikken per dag waardoor als je dat wilt de booster op tijd kan halen binnen die 9 maanden.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: 4 musketiers in Bahia

Bericht door quasimodo » di jul 05, 2022 12:43

Maar misschien dat ze zich meer druk kunnen maken over de griep deze winter.

https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/g ... nde-winter



Plaats reactie