Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen

Bericht door Redactie » ma jul 04, 2022 18:46

Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen
by Redactie


Afbeelding
Zakenman Pedro Passos, een van de oprichters van het bedrijf Natura, ziet ernstige problemen bij de twee favorieten van de komende verkiezingen.

“Het idee van een regering Bolsonaro in de volgende 4 jaren is een beeld van horror. Indien hij wint, dan brengt hij ons in een zeer netelige positie omwille van de institutionele crisis, en het gebrek aan compromissen met bepaalde economische agenda’s,...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen

Bericht door Progresso » di jul 05, 2022 00:37

Pedro Passas schreef:Met betrekking tot ex-president Lula vreest hij voor een extreem achterhaald project, totaal inefficiënt met oude oplossingen voor nieuwe problemen: “Wanneer ik de voorstellen van de PT onder de loep leg, dan lijken die meer op die van de regering Dilma Rousseff dan op die onder regering Lula 1 (Lula’s eerste mandaat). Die 1 maakt alle verschil.
Precies dit. En ook met zijn quote over Bolso ziet hij het scherp.

Van mij mag Lula 1 zo weer terugkeren, met die kanttekening dat hij niet weer een Cerrado gaat platwalsen of de Amazone verder gaat kappen en exploiteren. Dus niet nog meer mijnen of weer een nieuwe Belo Monte stuwdam.

Maar ja, tot nu toe is het meer fossiele energie, ongedaan maken van privatiseringen en samenwerking met minder fraaie regimes.

Er zit gewoon heel weinig vernieuwends in het programma.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen

Bericht door borsjea » di jul 05, 2022 03:14

Het wordt weer minpuntje tellen, wie is de minst berooerde ipv een goede kandidaat in de race zetten. Hoewel de verkiezingen steeds dichterbij komen hoop ik dat minimaal één vd twee uitvalt voor deelname en een derde kandidaat aan de haal gaat.
Laatst gewijzigd door borsjea op di jul 05, 2022 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Horror en oude oplossingen voor nieuwe problemen

Bericht door Progresso » di jul 05, 2022 04:12

Dat is een juiste observatie. Maar ja, die derde kandidaat zou dan Gomes moeten zijn, maar die trekt geen volle zalen.

Ik vind dat Gomes een uitstekende gouverneur is geweest, hij is de architect (30 jaar geleden) en uitvoerder van de hub-strategie waar Ceará nu in volle teugen de vruchten van plukt.

Ik zie weinig minpuntjes buiten de gebruikelijke vriendjespolitiek en nwat kleinere corruptieschandaaltjes.

Maar ik denk dat hij geen enkele kans maakt.



Plaats reactie