Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Redactie » zo jul 10, 2022 18:06

Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten
by Redactie


Afbeelding
Een militant van de arbeiderspartij PT in Foz de Iguaçu (Paraná) werd gisteren vermoord. De arbeiderspartij gaf een nota uit waarin ze de dood van hun militant betreuren en erbij zeggen dat de misdaad het gevolg is van de haat van een bolsonarist, een politieke moord dus.

Volgens de nota vierde Marcelo Arruda – het slachtoffer – zijn 50ste verjaardag in het gezelschap van familie...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » zo jul 10, 2022 19:22




Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Baiano » zo jul 10, 2022 19:52

Progresso schreef:
zo jul 10, 2022 19:22
Gaat lekker zo.
Dat is een ander verhaal, maar even beschamend. Het verhaal van deze PT-militant wordt met alle details uitgelegd in onderstaand stukje bij UOL Notícias. Het ging wel degelijk om een bolsonarist. De jarige kende hem niet eens toen de man het feest binnendrong en iedereen begon te bedreigen. De jarige had een wapen in zijn auto die hij eruit haalde toen de bolsonarist terugkwam. Beiden schoten elkaar dood.

Beide kopstukken (Lula en Bolso) hebben de polarisatie stevig in de hand gewerkt. Dit is een van de gevolgen. En we staan nog maar aan het begin van de kiescampagnes.

https://noticias.uol.com.br/cotidiano/u ... etista.htm



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » zo jul 10, 2022 20:57

Baiano schreef:
zo jul 10, 2022 19:52
Beide kopstukken (Lula en Bolso) hebben de polarisatie stevig in de hand gewerkt. Dit is een van de gevolgen. En we staan nog maar aan het begin van de kiescampagnes.
Het vuurtje wordt door beide partijen opgestookt en de aanhang loopt blindelings achter hun leider aan. Beide "heren" hebben kilo's boter op hun hoofd.

Op deze wijze kom je vanzelf in een zelfvernietigende burgeroorlog en daar zijn zowel Lula als Bolsonaro volledig verantwoordelijk voor.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » zo jul 10, 2022 21:01

bolsonaro zal vandaag erg blij en trots zijn: eindelijk is men bereid om voor hém de wapens op te pakken, iets waarnaar hij openlijk gestreefd heeft en streeft: 'Gewapende burgers die de vrijheid verdedigen"



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door borsjea » zo jul 10, 2022 22:04

Bolsonaro heeft niet voor niets de wapen wetgeving versoepeld. We zullen in de aanloop vd verkiezingen nog wel meer van dit soort zaakjes zien.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » zo jul 10, 2022 22:41

Felix schreef:
zo jul 10, 2022 21:01
bolsonaro zal vandaag erg blij en trots zijn: eindelijk is men bereid om voor hém de wapens op te pakken, iets waarnaar hij openlijk gestreefd heeft en streeft: 'Gewapende burgers die de vrijheid verdedigen"
De beste man is tijdens de vorige verkiezingscampagne door een links type neergestoken. De juichverhalen die destijds op de sociale media de ronde deden waren na niet bepaald meelevend.

Hetzelfde hebben we in Nederland gezien waar Pim Fortuin door een Groen-linkser werd doodgeschoten na een maandenlange hetze-campagne van linkse politici en media.

Zolang politici ter linker en rechterzijde hun achterban maar genoeg ophitsen krijg je dit soort uitwassen.

Er zijn zelfs kiezers die niet meer voor rede vatbaar zijn en een redelijk alternatief afwijzen omdat die te "bombastisch" zou zijn :).



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Baiano » zo jul 10, 2022 22:53

Via de link hieronder zie je wat er gebeurde. Sterke beelden.
https://www.metropoles.com/brasil/image ... s-em-festa

Update: volgens een delegado (politiechef) leeft de bolsonarist in kwestie nog, ligt in het ziekenhuis. Zijn toestand zou stabiel zijn.
https://www.metropoles.com/brasil/deleg ... do-estavel



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » zo jul 10, 2022 23:04

De beste man is tijdens de vorige verkiezingscampagne door een links type neergestoken. De juichverhalen die destijds op de sociale media de ronde deden waren na niet bepaald meelevend.

Dat doet NIETS aan het feit af dat bolsonaro het wapenbezit stimuleert en zijn aanhang vertelt dat hij dat doet zodat zij de 'democratie' kunnen verdedigen.

De linkerzijde hitst de kiezers op geen enkel moment op om vuurwapens te gaan gebruiken.

Er zijn zelfs kiezers die niet meer voor rede vatbaar zijn en een redelijk alternatief afwijzen omdat die te "bombastisch" zou zijn

En hier ga je zoals gewoonlijk weer door met je manipulerende spelletje. Inderdaad Ciro Gomes is bombastisch, grootsprakerig en overdreven bezig en dat vermoeit op een gegeven moment, afgezien van het feit dat het niet blijkt te werken. Waarom zou je een kandidaat blijven steunen die het mede door zijn eigen gedrag wederom niet zal halen?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » zo jul 10, 2022 23:47

Felix schreef:
zo jul 10, 2022 23:04
Dat doet NIETS aan het feit af dat bolsonaro het wapenbezit stimuleert en zijn aanhang vertelt dat hij dat doet zodat zij de 'democratie' kunnen verdedigen.
De gevangenisbewaarder had legitiem een wapenen en heeft dat misbruikt.

Of de Guardia Civil legitiem over een wapen beschikte durf ik te betwijfelen. Zover ik weet zijn de Guardia Civil in Brazilië ongewapend. Wat ik lees is dat hij naar zijn auto is gelopen en het wapen uit de kofferbak heeft gehaald.

Wellicht hitst de linkerzijde het gebruik van vuurwapens niet op, maar blijkbaar heeft men er ook geen moeite mee om de wapens mee te nemen naar feestjes en partijbijeenkomsten.
Felix schreef:
zo jul 10, 2022 23:04
En hier ga je zoals gewoonlijk weer door met je manipulerende spelletje.
Gelul. Ik zet er nog nadrukkelijk een emoticon (:)) bij die jij in je quote expres weglaat. Over manipuleren gesproken.

Nee, ik pak natuurlijk jouw quote over dat bombastische van Gomes er bij omdat je echt niet de enige bent die er zo over denkt. Zelfs hier in Ceará, de thuisstaat van Gomes krijgt hij niet veel steun.

Aan de ene kant raar, omdat je gewoon geen twijfel over is dat de reden waarom Ceará er redelijk florissant bij staat toch echt terug te voeren is op de plannen en de uitwerking van die plannen uit de tijd dat Gomes hier de scepter zwaaide.

En aan de andere kant ook weer niet. Het verkiezingsplan slaat als een tang op een varken, de campagne is zwak en inderdaad, zoals jij zegt overschreeuwt hij zich.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » ma jul 11, 2022 01:01

Gelul. Ik zet er nog nadrukkelijk een emoticon (:)) bij die jij in je quote expres weglaat.

Ik had/heb niet begrepen dat die emotion zo belangrijk was.

Er zijn zelfs kiezers die niet meer voor rede vatbaar zijn en een redelijk alternatief afwijzen omdat die te "bombastisch" zou zijn :)

Ik meende wél te begrijpen dat je mij als die kiezers bedoelde, want ik heb die uitspraak over dat bombastisch (met dat woord) gedaan, en vroeg me ook af waarom je mijn naam er niet bij zette. Ik begreep dat het een sneer was.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » ma jul 11, 2022 02:17

Felix schreef:
ma jul 11, 2022 01:01
Ik meende wél te begrijpen dat je mij als die kiezers bedoelde, want ik heb die uitspraak over dat bombastisch (met dat woord) gedaan, en vroeg me ook af waarom je mijn naam er niet bij zette. Ik begreep dat het een sneer was.
Een beetje wel natuurlijk, maar wel met een knipoog ;).

Gomes heeft gewoon een zwakke campagne en lult vaak uit zijn nek. Wel jammer.

Ik vind noch Bolsonaro noch Lula presidentwaardig. Allebei hebben ze naar mijn mening goede dingen gedaan, maar als je het allemaal bij elkaar optelt is het allemaal niet veel en bleek het allemaal niet echt lang houdbaar. Beiden hebben geprofiteerd van een commodityboom. Ja, in mooi weer is het altijd prettig zeilen, maar nu de wereld zo'n beetje wegzakt in een recessie heb je gewoon een goede schipper nodig. Een schreeuwer met wapens in zijn handen om de bemanning op te jutten gaat het niet worden, maar ook een 80-jarige die geen idee heeft van moderne technologie en terugvalt op wat vroeger een goed trucje was gaat hem niet worden.

Arm Brazilië, maar vooral arme Brazilianen. Maar ja, die Brazilianen zijn zelf verantwoordelijk voor wie hun president wordt, dus echt medelijden kan ik niet met ze hebben.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » ma jul 11, 2022 02:54

maar ook een 80-jarige die geen idee heeft van moderne technologie en terugvalt op wat vroeger een goed trucje was gaat hem niet worden.

Lula heeft niet veel scholing maar is niet dom, dat heeft hij in zijn leven wel bewezen. Maar, mijn hoop is Alckmin, een ogenschijnlijk redelijke kerel van het middenpad. Ik acht het best mogelijk dat Lula het niet volhoudt, hij komt nu al heel fragiel en soms wat afstandelijk van de werkelijkheid over. Maar, Brazilië is en was aan vernieuwing toe en dat lijkt er nu niet echt in te zitten. Echt een gemiste kans!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » ma jul 11, 2022 03:44

Felix schreef:
ma jul 11, 2022 02:54
Maar, mijn hoop is Alckmin, een ogenschijnlijk redelijke kerel van het middenpad.
Tja. Ik zie wat er in de Verenigde Staten gebeurt. Biden was de hoop voor veel Amerikanen om van die enge Trump af te komen en velen dachten dat Pamela Harris het klusje zou gaan klaren.

Biden maakt van Amerika en de wereld één grote puinhoop en dreigt zelfs het onderspit te delven als wereldmacht. De vice-president lukt het niet eens om een grens die redelijk was dichtgezet door die vreselijke Trump op orde te houden. Met 2 miljoen vluchtelingen daar is er sprake van een humanitaire crisis.

Die Alckmin kan een prima vent zijn, maar als het gestaalde PT kader hem geen ruimte geeft, Lula gewoon 4 jaar lang met zijn schorre stem een autocue gaat oplezen en Gleisi Hofman aan de touwtjes blijft trekken hebben we vier verloren jaren en waarschijnlijk, als het economisch tegenzit een hele boze bevolking.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » ma jul 11, 2022 11:46

Die Alckmin kan een prima vent zijn, maar als het gestaalde PT kader hem geen ruimte geeft, Lula gewoon 4 jaar lang met zijn schorre stem een autocue gaat oplezen en Gleisi Hofman aan de touwtjes blijft trekken hebben we vier verloren jaren en waarschijnlijk, als het economisch tegenzit een hele boze bevolking.

In het verleden verklaarde PT gouverneur Cristovam Buarque dat de PT de partij was die hem het regeren het meest bemoeilijkte en hij was niet de enige PT gouverneur die zoiets beweerde.

Ik vermoed dat de gezondheid van Lula slechter is dan die van Biden, maar je weet natuurlijk nooit. Wat doe je bv. als hij Alzheimer krijgt of heeft, PT fanaten zouden er alles aan doen om hem in het zadel te houden.

Maar, het is wat we hebben.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Baiano » ma jul 11, 2022 14:01

Felix schreef:
ma jul 11, 2022 11:46
Maar, het is wat we hebben.
En dat is de tragedie van de Brazilianen op dit moment. Volgens de jongste berichten zou Simone Tebet (MDB) eveneens gedropt worden als kandidate, zowel door haar eigen partij als door de PSDB.

Het wordt kiezen tussen een bijzonder zure appel of een berimpeld stuk fruit dat de vervaldatum al lang overschreed.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door borsjea » ma jul 11, 2022 18:01

Had gisteren bij de vragen vd pers aan de delegado die het onderzoek leidde al een gevoel dat deze vrouw de daden vd Bolsonist niet serieus nam en dat zij wellicht een aanhanger is van Bolsonaro. Inmiddels blijkt dit te kloppen en is ze vd zaak gehaald.

https://oglobo.globo.com/blogs/sonar-a- ... edes.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » di jul 12, 2022 00:40

Hoe serieus moet je de diverse berichten op de sociale media nemen waarin gesteld wordt dat het niet om een politieke moord gaat maar om rivaliteit of een oude ruzie tussen beide heren?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Felix » di jul 12, 2022 01:16

Dadelijk gebeurt er weer iets anders wat het hele land in beslag neemt, zo is het tenminste de laatste weken helemaal gegaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: PT militant doodgeschoten

Bericht door Progresso » di jul 12, 2022 01:42

Het is extreem moeilijk om tegenwoordig fake van echt te onderscheiden. Maar stel dat het inderdaad een "gewone" ruzie was, dan heeft de PT toch onnodig veel olie op het vuur gegooid. Men had beter even het politieonderzoek kunnen afwachten.

Ik zag ook weer een Nederlandse journalist vergaande conclusies trekken.



Plaats reactie