Brazilie Nieuws: Politiek geweld: hoe te gebruiken

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Politiek geweld: hoe te gebruiken

Bericht door Redactie » ma jul 11, 2022 19:56

Brazilie Nieuws: Politiek geweld: hoe te gebruiken
by Redactie


Afbeelding
16/05/2018 – Raadslid van Diadema (SP) Manoel Eduardo Marinho, gekend als “Maninho do PT”, en zijn zoon Leandro Eduardo Marinho, boden zichzelf aan bij de politie. Er was een arrestatiebevel uitgevaardigd tegen beiden wegens een poging tot moord tegen de ondernemer Carlos Alberto Bettoni, aangevallen door de twee mannen voor het instituut Lula, in Ipiranga, op 5 april, eerder dat jaar.
...
Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Politiek geweld: hoe te gebruiken

Bericht door borsjea » di jul 12, 2022 13:04

En men zet zelfs een aanslag in scène om populariteit te winnen of lastige vragen tijdens tv uitzendingen te ontlopen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Politiek geweld: hoe te gebruiken

Bericht door Baiano » di jul 12, 2022 14:29

Hier zwijgt de PT en Lula in alle talen over: Carlos Bettoni, de man die hardhandig werd aangepakt door deze Maninho do PT, bleef ook na zijn verblijf in het hospitaal sukkelen met de (zware) gevolgen van de klap tegen de schokdemper van een voorbijrijdende vrachtwagen. Toen hij besmet werd met covid-19 in december 2021 zorgden die 'comorbidades' er voor dat hij de strijd verloor. Bettoni overleed op 30 december van vorig jaar. Maninho do PT zei toen hij het nieuws vernam: "Ik betreur zijn overlijden. Ik had vergiffenis willen vragen omdat ik mij liet meeslepen door emotie en heb daar veel spijt van".

Het politieke geweld van het voorbije weekend is dus geen allenstaand incident. Senaatsvoorzitter Rodrigo Pacheco zei gisteren: "Lula en Bolsonaro dragen een zware verantwoordelijkheid; zij moeten de vrede uitlokken, geen geweld". Zo het er nu uitziet vrees ik ervoor dat zijn woorden wegwaaien met de wind.

https://www.metropoles.com/brasil/petis ... ima-morreu



Plaats reactie