Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Redactie » do jul 14, 2022 19:53

Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”
by Redactie


Afbeelding
Tijdens een interview vandaag, bevestigde president Jair Bolsonaro dat hij de oplossing kent om de oorlog in Oekraïne te beëindigen, en dat hij binnenkort gaat praten met de president van dat land, Volodomyr Zelenski. Hij zei ook dat het initiatief voor een ontmoeting vertrok van de regering van Oekraïne.

“Ik zal mijn mening geven en zeggen wat ik ervan vind, de oplossing voor de oorlog...

Read more



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Ivan Bahia » do jul 14, 2022 21:29

Is dat niet raar, komende van hetzelfde personage die zegt dat buitenlandse instanties zich niet hebben te moeien in wat er in de Amazone gebeurt ?


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door comulder » do jul 14, 2022 21:35

Bolonaro moet niet met de leider van het aangevallen land praten, maar met de agressor. Is hij nou echt zo dom om te denken dat overleg met Selensky tot iets (wat dan ook) zal leiden dat bijdraagt aan een oplossing?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door borsjea » do jul 14, 2022 23:16

De uitnodiging Zelenski aan Bolsonaro zal wel te maken hebben met zijn eerdere bezoek aan Puttin waar hij zijn vriendschap uitsprak en de weigerende houding van Brazilië mbt handels boycot.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Progresso » do jul 14, 2022 23:26

Zou wel een enorme stunt zijn als na het bezoek de vrede getekend kan worden.

Ik heb niet het idee dat Ukraine er zeer goed voor staat, wat de onderhandelingspositie niet echt sterk maakt. Verder zijn Europa en Amerika halfslachtig bezig en staan ze toch wel geïsoleerd in de ondersteuning van Ukraine.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door quasimodo » vr jul 15, 2022 13:00

Verder zijn Europa en Amerika halfslachtig bezig en staan ze toch wel geïsoleerd in de ondersteuning van Ukraine.
Als je bekijkt hoeveel landen bijdragen aan de steun in Oekraïne en hoelang ze dit volhouden ondanks hoge kosten zie ik dit niet zo. Eerder het omgekeerde en staat Rusland geïsoleerd. Er zijn wel een paar grote landen die ervan proberen te profiteren en zelfs die zijn zeer terughoudend. Als je toevlucht moet nemen tot Iran voor militaire steun sta je er niet goed voor bij de internationale gemeenschap.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door comulder » vr jul 15, 2022 15:03

quasimodo schreef:
vr jul 15, 2022 13:00
Verder zijn Europa en Amerika halfslachtig bezig en staan ze toch wel geïsoleerd in de ondersteuning van Ukraine.
Als je bekijkt hoeveel landen bijdragen aan de steun in Oekraïne en hoelang ze dit volhouden ondanks hoge kosten zie ik dit niet zo. Eerder het omgekeerde en staat Rusland geïsoleerd. Er zijn wel een paar grote landen die ervan proberen te profiteren en zelfs die zijn zeer terughoudend. Als je toevlucht moet nemen tot Iran voor militaire steun sta je er niet goed voor bij de internationale gemeenschap.
Ook ik kan de redenatie van Progresso niet volgen. Alleen al het gegeven dat Finland en Zweden binnenkort deel gaan uitmaken van de NAVO, waar alle lidstaten mee in moeten en mee in gaan stemmen, zegt genoeg over het standpunt van het westen inzake de oorlog van Rusland op Oekraïns grondgebied. Eerlijkheidshalve is het daarbij wel de vraag wie de langste adem heeft. Rusland heeft een verleden met de tactiek van de verschroeide aarde en zal er alles aan doen om geen gezichtsverlies te leiden.
Aan de andere kant is het zo dat ze het in Afganistan ook niet gered hebben. Laten we ons aan dat laatste vasthouden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door borsjea » vr jul 15, 2022 15:20

Als Brazilië en China zich ook zouden aansluiten tot een handelsblokkade ipv te profiteren van lagere prijzen zou er meer druk op Rusland komen. Ik ben bang dat Bolsonaro net als bij zijn bezoek aan Rusland kort voor de oorlog Brazilië weer voor schut zal gan zetten bij de internationale media.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door comulder » vr jul 15, 2022 18:41

borsjea schreef:
vr jul 15, 2022 15:20
Als Brazilië en China zich ook zouden aansluiten tot een handelsblokkade ipv te profiteren van lagere prijzen zou er meer druk op Rusland komen. Ik ben bang dat Bolsonaro net als bij zijn bezoek aan Rusland kort voor de oorlog Brazilië weer voor schut zal gan zetten bij de internationale media.
Bolsonaro is er schelm genoeg voor om garen te willen spinnen bij de oorlog in plaats van een duidelijk standpunt in te nemen door de continue agressie van Rusland keihard te veroordelen. Neutraliteit lijkt me hier i.i.g. een absolute no no. We gaan het zien of Bolsonaro in Kiev een Bolsonarootje gaat doen en zich daarmee vooral internationaal zal blameren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Progresso » vr jul 15, 2022 19:02

quasimodo schreef:
vr jul 15, 2022 13:00
Eerder het omgekeerde en staat Rusland geïsoleerd.
Rusland, Brazilië, India, Saudi en China herbergen ongeveer de helft van de wereldbevolking. De jarenlange opgebouwde invloed van China in Zuid-en Midden-Amerika en op het hele Afrikaanse continent is zeer groot.

Biden is vandaag op zijn knieën naar Saudi-Arabië gegaan om ajb te vragen of die Arabieren nog meer olie kunnen oppompen. In zijn verkiezingscampagne en ook daarna heeft Biden zeer grote woorden gebruikt tegen de Saudis. Die Saudies hebben ook nog eens een journalist van de Washington Post op een ambassade in Turkije in stukjes gesneden. Ik ben benieuwd hoe hij dat varkentje gaat wassen? Nog meer wapens leveren zodat de oorlog in Yemen door blijft gaan. Of zal hij hypocriet aan de kroonprins vragen om te stoppen met steun aan de troepen in Yemen.

Zover ik weet heeft Putin nu de volledige controle over Oost-Ukraine en Krim.

Door de enorme hitte in Europa is de vraag naar elektriciteit zeer hoog. De kerncentrales in Frankrijk liggen voor meer dan 50% plat, in Italië loopt er nog nauwelijks water door de Pó en in Duitsland en Nederland worden de kolencentrales weer volop gestookt.

De Euro staat er zwakker voor dan een gemiddelde cryptomunt. Italië kan met een kleine renteverhoging haar rente verplichtingen niet meer voldoen.

Over 3 maanden begint de herfst in Europa. Als Europa pech heeft wordt het een gure herfst en koude winter.

Als Putin dan met zijn leger doorstoot tot de Poolse grens dan zie ik het zwakke Oekrainse leger echt geen weerstand bieden. Al die wapens die geleverd worden zijn heel mooi, maar je moet wel mensen hebben die ze kunnen bedienen. En die militairen worden een steeds schaarser goed in Ukraine. Ik lees dat er per dag minimaal 200 slachtoffers onder de militairen vallen.

Volgens mij heeft Putin het Westen gewoon helemaal schaakmat gezet en rest er alleen maar een schaamteloze terugtrekking.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door quasimodo » vr jul 15, 2022 22:20

Rusland, Brazilië, India, Saudi en China herbergen ongeveer de helft van de wereldbevolking. De jarenlange opgebouwde invloed van China in Zuid-en Midden-Amerika en op het hele Afrikaanse continent is zeer groot.
En ze pleiten allemaal voor vrede i.p.v. Rusland te steunen met bijvoorbeeld wapens.


Volgens mij heeft Putin het Westen gewoon helemaal schaakmat gezet en rest er alleen maar een schaamteloze terugtrekking.
Het kost enorm veel welvaart en toch geven ze niet toe aan Rusland. Het is lang geleden dat de internationale gemeenschap zoveel solidariteit heeft laten zien. Ik zie dit eerder een overwinning voor het westen dan voor Rusland ongeacht de uitkomst in Oekraïne.
Zover ik weet heeft Putin nu de volledige controle over Oost-Ukraine en Krim.
Mochten ze het al vast kunnen houden hebben ze zich daar zo misdragen dat dit voor Russen nog tientallen jaren een zeer gevaarlijk gebied zijn waar ze voorheen met open armen werden ontvangen.
Over 3 maanden begint de herfst in Europa. Als Europa pech heeft wordt het een gure herfst en koude winter.
Hoe moeilijker het wordt hoe sneller Europa overgaat op duurzame energie. En dat is lijkt me niet in het belang van Rusland en zeker niet van de golfstaten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door borsjea » ma jul 18, 2022 19:08

Het hoe en waarom van de gesprekken. Bolsonaro beeft maling aan de boycotten en wil de defensie pot van rusland steunen met de aankoop van Diesel.

https://g1.globo.com/mundo/ucrania-russ ... ania.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Progresso » ma jul 18, 2022 19:46

borsjea schreef:
ma jul 18, 2022 19:08
Het hoe en waarom van de gesprekken. Bolsonaro beeft maling aan de boycotten en wil de defensie pot van rusland steunen met de aankoop van Diesel.
Waarom zou Brazilië geen diesel mogen importeren om te voorkomen dat landbouw en transport stil komen te staan en mogen de EU-landen wel voor veel grotere bedragen Russisch gas importeren?

Ik zie de logica even niet?

Of is het omdat Rusland een onafhankelijk land heeft binnengevallen?

Waar waren diezelfde mensen die nu allemaal zo'n grote mond hebben toen de Amerikanen Irak binnenvielen omdat er zogenaamd week ons of massa destruction waren? Waar waren die mensen toen een redelijk goed georganiseerd land als Libië onrechtmatig door de Amerikanen werd gebombardeerd?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Progresso » ma jul 18, 2022 19:59

Dat bezoek van Biden aan Saudi-Arabië was ook een groot succes:

Saudi koopt Russische olie en verkoopt aan het Westen hun eigen olie. Wie houdt wie nou voor de gek?

https://www.reuters.com/business/energy ... 022-07-14/



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door quasimodo » ma jul 18, 2022 20:55

Waarom zou Brazilië geen diesel mogen importeren om te voorkomen dat landbouw en transport stil komen te staan en mogen de EU-landen wel voor veel grotere bedragen Russisch gas importeren?

Ik zie de logica even niet?
Omdat het geen handige politiek is om steeds op de voorgrond te treden met zulke deals. Als het Bolsonaro er om te doen is om de best mogelijke deals te maken voor zijn volk zou hij dit beter zonder veel ruchtbaarheid doen. Veel landen profiteren van de oorlog en het verleden heeft aangetoond dat dit van alle tijden is. Maar nu lijkt het erop dat Brazilië de kant van Rusland kiest en Putin heeft hier ook al een paar keer op gewezen. Dat kan in de toekomst nog wel eens nadelig uitpakken zeker omdat Brazilië wel erg ver van Rusland af ligt en de Russen ook nog wel eens een bondgenoot laten vallen als ze ergens anders een betere optie kunnen vinden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Felix » ma jul 18, 2022 21:15

Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Helaas, het gesprek heeft plaatsgevonden maar er wordt nog steeds geschoten... .



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro over Oekraïne: “Ik ga dat oplossen”

Bericht door Progresso » di jul 19, 2022 01:04

Die hele oorlog interesseert de politiek en bevolking in de EU blijkbaar geen snars. We zijn nu vier maanden na het begin van de oorlog en ongeveer 4 jaar nadat Trump de Duitsers (hij werd letterlijk weggehoond door de Duitsers) waarschuwde dat ze veel te afhankelijk waren van her Russische gas.

https://fd.nl/economie/1445849/iea-waar ... g2aalamYRc

De consument heeft blijkbaar ook weinig motivactie om radicaal energie te besparen.

De verkoop van airco's beleeft topdagen. De rijen op Schiphol zijn van ongekende lengte.

Maar blijkbaar is Brazilië de gebeten hond omdat er een plan is om de voedselvoorziening overeind te houden.



Plaats reactie