quasimodo schreef: ↑vr jul 15, 2022 13:00
Eerder het omgekeerde en staat Rusland geïsoleerd.
Rusland, Brazilië, India, Saudi en China herbergen ongeveer de helft van de wereldbevolking. De jarenlange opgebouwde invloed van China in Zuid-en Midden-Amerika en op het hele Afrikaanse continent is zeer groot.
Biden is vandaag op zijn knieën naar Saudi-Arabië gegaan om ajb te vragen of die Arabieren nog meer olie kunnen oppompen. In zijn verkiezingscampagne en ook daarna heeft Biden zeer grote woorden gebruikt tegen de Saudis. Die Saudies hebben ook nog eens een journalist van de Washington Post op een ambassade in Turkije in stukjes gesneden. Ik ben benieuwd hoe hij dat varkentje gaat wassen? Nog meer wapens leveren zodat de oorlog in Yemen door blijft gaan. Of zal hij hypocriet aan de kroonprins vragen om te stoppen met steun aan de troepen in Yemen.
Zover ik weet heeft Putin nu de volledige controle over Oost-Ukraine en Krim.
Door de enorme hitte in Europa is de vraag naar elektriciteit zeer hoog. De kerncentrales in Frankrijk liggen voor meer dan 50% plat, in Italië loopt er nog nauwelijks water door de Pó en in Duitsland en Nederland worden de kolencentrales weer volop gestookt.
De Euro staat er zwakker voor dan een gemiddelde cryptomunt. Italië kan met een kleine renteverhoging haar rente verplichtingen niet meer voldoen.
Over 3 maanden begint de herfst in Europa. Als Europa pech heeft wordt het een gure herfst en koude winter.
Als Putin dan met zijn leger doorstoot tot de Poolse grens dan zie ik het zwakke Oekrainse leger echt geen weerstand bieden. Al die wapens die geleverd worden zijn heel mooi, maar je moet wel mensen hebben die ze kunnen bedienen. En die militairen worden een steeds schaarser goed in Ukraine. Ik lees dat er per dag minimaal 200 slachtoffers onder de militairen vallen.
Volgens mij heeft Putin het Westen gewoon helemaal schaakmat gezet en rest er alleen maar een schaamteloze terugtrekking.