Brazilie Nieuws: Ik manifesteer dat ik er tegen ben

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Ik manifesteer dat ik er tegen ben

Bericht door Redactie » za jul 16, 2022 16:10

Brazilie Nieuws: Ik manifesteer dat ik er tegen ben
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro trok gisteren minister Alexandre de Moraes (hooggerechtshof STF) in het belachelijke. Via de sociale media gaf hij een antwoord op het verzoek van de magistraat om zich te manifesteren over een eis van de oppositie waarin ze de president willen verbieden om haatpraat te verspreiden.

De actie van de oppositie werd opgestart na de moord op een aanhander van ex-president...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Ik manifesteer dat ik er tegen ben

Bericht door borsjea » za jul 16, 2022 18:06

Dat Bolsonaro weinig respect heeft voor democratische systemen kan niemand ontkennen. Vanaf het begin verheerlijkt hij een zwarte bladzijde uit de Braziliaanse geschiedenis de militaire dictatuur, hij heeft er zelfs een nationale feestdag van gemaakt, terwijl een dag van nationale rouw voor de gevallen slachtoffers eerder op zijn plaats was. Hij wil de absolute macht hebben over opsporingsinstanties en wie dan ook met zijn onderzoeken te dicht bij hem, zijn familie of vriendenkring komt wordt uit zijn functie gezet, dat zal zo zijn effect hebben op mensen die niet graag hun baan verliezen. Dit alles zorgde er voor dat een minister van justitie opstapte en het volk de beelden van een vergadering kregen te zien.
Herhaaldelijk dreigt hij om met hulp van het leger de volledige macht te nemen, het zelfde leger waar hij oneervol is ontslagen in verband met het beramen van een aanslag op zijn meerderen.
Gelukkig is het hem nog niet gelukt om de macht van het STF over te nemen, de schade blijft beperkt tot een aantal markante uitspraken van de twee personen die hij heeft kunnen aanstellen maar deze verdwijnen vaak van tafel als het complete hof is uitspreek, vakbekwaamheid van de twee telden niet de wetboek was niet belangrijk, de bijbel wel, dat één van de twee al meer dan 9 maanden nodig heeft om een oordeel te hebben voor een uitspraak mbt een wapen decreet zegt genoeg van de valkonbekwaamheid.
Groote vraag is hoe trouw is het leger werkelijk aan Bolsonaro, weegt de door hem geplande aanslag nog mee? Hoe ver gaat zijn achterban die volledig is gefocust op de fake news campagnes van hun mito, gaan zij bewapend door hun president het tijdens de verkiezingen nog lastig maken, accepteren ze straks het grote verlies van hun mito of gaan zij in de aanval om de democratie ten gronden te brengen



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Ik manifesteer dat ik er tegen ben

Bericht door Felix » za jul 16, 2022 19:03

accepteren ze straks het grote verlies van hun mito of gaan zij in de aanval om de democratie ten gronden te brengen

Het is nog onzeker wie de verkiezingen zal winnen.



Plaats reactie