Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Redactie » ma jul 25, 2022 19:10

Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland
by Redactie


Afbeelding
De regering van Oekraïne heeft voormalig president Lula – de PT kandidaat die in oktober probeert terug te keren naar het ambt – opgenomen in een lijst van “sprekers die Russische propaganda verhalen promoten”.

De beschuldiging werd gepubliceerd op de website Centrum voor de inperking van Desinformatie, een entiteit die vorig jaar in het leven geroepen werd door president Volodimir Zelenski...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » ma jul 25, 2022 23:55

bozoputin.jpg
bozoputin.jpg (41.76 KiB) 1314 keer bekeken



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door borsjea » di jul 26, 2022 00:37

De twee.hebben meer overeenkomsten dan verschillen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Progresso » di jul 26, 2022 04:06

Lula is zeer duidelijk en kiest partij voor Rusland. De huidige regering neemt een neutraal standpunt in met betrekking tot Ukraine om zodoende de toevoer van kunstmest te garanderen.

Echt heel veel verschil zit er volgens mij niet in de standpunten van beide presidentskandidaten.

Wat mij echter wel stoort aan die Zelensky is het gebruik van zogenaamde zwarte lijsten van tegenstanders. Het past in het beeld wat we van hem kennen. Er zijn 11 oppositiepartijen in Ukraine verboden en meerdere niet staatsgezinde media zijn verboden. Hetzelfde geldt voor de EU waar Russische propagandazenders als RT-news en Sputnik verboden zijn.

Ik zie werkelijk geen enkele poging van het Westen om te bewegen naar een staakt het vuren of vredesonderhandelingen. Het is alleen maar oorlogstaal, nog meer wapens, nog meer NAVO.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » di jul 26, 2022 12:42

Ik zie werkelijk geen enkele poging van het Westen om te bewegen naar een staakt het vuren of vredesonderhandelingen.


Er valt niets te onderhandelen, de Russen moeten er weg.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door borsjea » di jul 26, 2022 14:16

Felix schreef:
di jul 26, 2022 12:42
Er valt niets te onderhandelen, de Russen moeten er weg.
Weg en volledig de wederopbouw betalen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » di jul 26, 2022 14:38

In het begin dacht ik nog dat de Russen misschien een punt hadden in de Donbas maar de lange strijd daar wijst er op dat zelfs die regio helemaal niet zo pro-russisch is als eerst werd verondersteld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Progresso » di jul 26, 2022 14:49

Felix schreef:
di jul 26, 2022 12:42
Er valt niets te onderhandelen, de Russen moeten er weg.
De Russen hebben wellicht een vergelijkbare eis. Iets met Russen die in Oost-Oekraine wonen en de erkenning dat Krim daadwerkelijk Russisch is. Tenminste, dat kan ik mij zomaar voorstellen. Wellicht hebben ze nog meer eisen, dat weet ik niet.

Nu kun je zo'n conflict op twee manieren oplossen. De ene is elkaar letterlijk de tent uitvechten en de de andere is praten.

Ik betwijfel of het vechten met een kerngrootmacht een goed idee is. Hetzelfde geldt voor het sturen van Westerse wapens naar een weinig democratisch en uiterst corrupt land als Ukraine.

Als je gaaat vechten dan weet je per definitie dat er maar één winnaar kan zijn. Met een verdeeld en economisch zeer zwak Europa en een Amerikaanse bevolking die het helemaal heeft gehad met hun huidige president en die helemaal geen zin hebben in een tweede Vietnam denk ik niet dat Oekraine per definitie als winnaar uit de bus zal vallen. Komt er straks een koude herfst en een forse winter dan hebben de Russen Europa gewoon op de knieen en staan de Russen aan de Poolse grens. Op dat moment ga je beseffen dat zo'n bufferstaat als Ukraine wellicht helemaal geen slecht idee was, maar dan is het wel veel te laat.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Progresso » di jul 26, 2022 14:50

Felix schreef:
di jul 26, 2022 14:38
In het begin dacht ik nog dat de Russen misschien een punt hadden in de Donbas maar de lange strijd daar wijst er op dat zelfs die regio helemaal niet zo pro-russisch is als eerst werd verondersteld.
Hoe kom je daarbij?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » di jul 26, 2022 15:31

Ik betwijfel of het vechten met een kerngrootmacht een goed idee is. Hetzelfde geldt voor het sturen van Westerse wapens naar een weinig democratisch en uiterst corrupt land als Ukraine.

Oekraine heeft een democratisch gekozen president. Als men het niet eens is met het regime aldaar kan men het boycotten maar hun land binnenvallen heeft geen excuus.

De Russen zijn uiteindelijk ook uit Afghanistan vertrokken.

En hoe nuttig is het om een land vol vijanden de creëren door het te blijven bombarderen. Die haat houdt generaties aan.

Hoe kom je daarbij?

Waarbij?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Progresso » di jul 26, 2022 17:23

Felix schreef:
di jul 26, 2022 15:31
Oekraine heeft een democratisch gekozen president.
Inderdaad, maar wel een president die lak heeft aan vrije pers en politieke partijen verbiedt.
Felix schreef:
di jul 26, 2022 15:31
maar hun land binnenvallen heeft geen excuus.
Het Westen heeft hier een wel erg dubbele moraal. De Amerikanen kunnen dit al helemaal niet als redenering gebruiken. Dat wil niet zeggen dat het juist is dat de Russen Ukraine zijn binnengevallen.
Felix schreef:
di jul 26, 2022 15:31
De Russen zijn uiteindelijk ook uit Afghanistan vertrokken.
De Amerikaanse en Europesche legers ook. Alleen die hebben daar voor velen miljarden aan wapentuig achtergelaten.
Felix schreef:
di jul 26, 2022 15:31
En hoe nuttig is het om een land vol vijanden de creëren door het te blijven bombarderen. Die haat houdt generaties aan.
Dat geldt dus ook voor Donbass waar de Russische minderheid zwaar onderdrukt werd.
Felix schreef:
di jul 26, 2022 15:31
Waarbij?
"dat zelfs die regio helemaal niet zo pro-russisch is als eerst werd verondersteld."



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » di jul 26, 2022 17:34

Felix schreef: ↑di jul 26, 2022 15:31
maar hun land binnenvallen heeft geen excuus.
Het Westen heeft hier een wel erg dubbele moraal. De Amerikanen kunnen dit al helemaal niet als redenering gebruiken. Dat wil niet zeggen dat het juist is dat de Russen Ukraine zijn binnengevallen.

Kan best zijn, maar dat vergoeilijkt de russische inval op geen enkel moment!

Felix schreef: ↑di jul 26, 2022 15:31
De Russen zijn uiteindelijk ook uit Afghanistan vertrokken.
De Amerikaanse en Europesche legers ook. Alleen die hebben daar voor velen miljarden aan wapentuig achtergelaten.

Klopt maar uiteindlijk heeft de door jou genoemde kernmacht het daar niet uitgehouden.


Felix schreef: ↑di jul 26, 2022 15:31
En hoe nuttig is het om een land vol vijanden de creëren door het te blijven bombarderen. Die haat houdt generaties aan.
Dat geldt dus ook voor Donbass waar de Russische minderheid zwaar onderdrukt werd.

Ogenschijnlijk niet want deze minderheid (volgens de russen een meerderheid) zou voor de oorlog al een belangrijk deel van de streek domineren maar dat blijkt niet uit de heftige weerstand die de russen er nog steeds ondervinden.

Felix schreef: ↑di jul 26, 2022 15:31
Waarbij?
"dat zelfs die regio helemaal niet zo pro-russisch is als eerst werd verondersteld."

Gezien de enorme moeite die het kost om ook deze zogenaamd pro-russische regio te veroveren. Tevoren stelden de russen het voor als een soort bevrijding van de streek. Het deed een beetje denken aan hitler met de zogeheten sudeten-duitsers.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Progresso » do jul 28, 2022 15:46

Mooi man. Dan kan Lula straks samen met Zelensky op de cover van de volgende editie van Vogue.
IMG_20220728_104436.jpg



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Oekraïne: Lula kiest partij voor Rusland

Bericht door Felix » do jul 28, 2022 16:19

Lula is niet zó fotogenisch geloof ik. Maar niets op tegen. Op zich vindt ik deze foto van Zelinsky en zijn vrouw geen slecht idee. Het laat zien dat ook zij maar een heel gewoon eigentijds echtpaar zijn.



Plaats reactie