Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Redactie » di aug 23, 2022 22:02

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”
by Redactie


Afbeelding
Bovenstaande verklaring werd afgelegd tijdens de openingsceremonie van het “Congresso Aço Brasil 2022”, vandaag in São Paulo.

Jair Bolsonaro, kandidaat om opnieuw verkozen te worden, zei dat “het balen is om het hoofd te zijn van de federale regering”, maar dat hij die functie ziet als “een missie van God”.

“Ik heb er geen enkel genoegen in om die zetel te bekleden....

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door borsjea » wo aug 24, 2022 02:29

Denk dat bij de meeste er niet rouwig om zijn als hij nu de handoek in de ring gooit. Vier verloren jaren de economie van Brazilië naar de kloten geholpen het aantal mensen wat honger lijdt verdubbeld naar 33,1 miljoen daarnaast is voor 50% vd bevolking 3 maaltijden op een dag niet zeker.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Progresso » wo aug 24, 2022 02:45

borsjea schreef:
wo aug 24, 2022 02:29
Vier verloren jaren de economie van Brazilië naar de kloten geholpen
Dit is echt pertinente onzin. Nog even afgezien dat we 2 jaren met een pandemie te maken hebben gehad.

Die honger is er. Geen twijfel over en de oorzaak is toch echt de fors gestegen inflatie, die we echt voor het grootste deel uit Amerika en Europa hebben geïmporteerd. Daar stonden en staan de geldprinters overuren te maken.

Juist de Centrale bank en de regering hebben op tijd stevige en uiterst risicovolle maatregelen genomen waar je nu de eerste positieve resultaten van ziet. Waren die maatregelen niet genomen dan was de ramp niet te overzien geweest.

De werkgelegenheid groeit, er is een kleine bijstand die wat mij betreft nog wat hoger had mogen zijn en Brazilië staat er economisch zeer florissant bij.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Felix » wo aug 24, 2022 12:52

De werkgelegenheid groeit, er is een kleine bijstand die wat mij betreft nog wat hoger had mogen zijn en Brazilië staat er economisch zeer florissant bij.

Totdat we na de verkiezingen en in het volgend jaar de rekening krijgen van het wanbeleid en de 'cadeautjes' van de huidige 'regering'. Het enige goede wat ze tot nu toe gedaan hebben is het afschaffen van de zomertijd.

horário verão..jpg



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Progresso » wo aug 24, 2022 14:26

Felix schreef:
wo aug 24, 2022 12:52
Totdat we na de verkiezingen en in het volgend jaar de rekening krijgen van het wanbeleid en de 'cadeautjes' van de huidige 'regering'.
Er zijn veel beleidsterreinen waar de man niets heeft gedaan of wat hij heeft gedaan een negatief effect heeft gehad. Absoluut eens.

Echter, je kan nog zo'n hekel aan de man hebben, op economisch gebied heeft hij de piketpaaltjes op tijd en op de juiste plaats gezet. Dat je daar straks de rekening voor moet betalen is je reinste onzin. Die Auxiĺios vliegen direct terug in de belastingpot, simpelweg omdat het een uur na ontvangst direct wordt uitgegeven en dus belastinginkomsten genereert. Het gaat om maximaal 2% van de economie wat van rijk naar zeer arm gaat en dat is prima zo. De overheidsfinanciën staan er florissant bij. Er is voor het eerst een financieringsoverschot en het overheidstekort lijkt af te stevenen op nog maar iets van 60% van het PIB.

De volgende regering krijgt gewoon een sterke economie waar de overheidsfinanciën op orde zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Felix » wo aug 24, 2022 14:34

Echter, je kan nog zo'n hekel aan de man hebben, op economisch gebied heeft hij de piketpaaltjes op tijd en op de juiste plaats gezet.

Guedes heeft zijn hele liberale voornemens verraden.

De volgende regering krijgt gewoon een sterke economie waar de overheidsfinanciën op orde zijn.

En jij beschuldigt anderen hier op dit forum geregeld van pertinente onzin!




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Felix » wo aug 24, 2022 14:39

Mas a maior parte das novas vagas de trabalho paga pouco. Neste ano, o rendimento médio dos novos postos formais de trabalho é de R$ 1.935, valor que não chega a dois salários mínimos.

— O desemprego caiu, mas a partir de trabalhos de baixa remuneração, de pior qualidade. Esse fator coloca um teto na possibilidade de ganho eleitoral para Bolsonaro. E ele está enfrentando um adversário que tem no seu discurso a atenção aos mais pobres, com histórico de aumento no emprego em governos do PT — analisa o professor Sérgio Simoni Junior, da Universidade Federal do Rio Grande do Sul.

https://oglobo.globo.com/blogs/pulso/po ... ium=oglobo



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Progresso » wo aug 24, 2022 15:23

De volgende regering krijgt gewoon een sterke economie waar de overheidsfinanciën op orde zijn.

En jij beschuldigt anderen hier op dit forum geregeld van pertinente onzin!
[/quote]

Onderbouw mijn pertinente onzin dan eens met cijfers? Definieer even heel precies wat dan volgens jou heel slechte overheidsfinanciën zijn of wat een zwakke economie is.

En kom alsjeblieft niet met geneuzel dat mensen die 2 jaar uit het arbeidsproces zijn of jongeren die net van school komen opeens drie maal het minimumloon moeten verdienen.

Nee, heel concreet, wat is volgens jou een sterke economie en wat zijn goede overheidsfinanciën.


Ik laat me verrassen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Felix » wo aug 24, 2022 15:56

Lees bovenstaande en vele andere artikelen maar. Cijfers zeggen verder niet alles zolang ze slechts gunstig zijn voor een deel van de samenleving.

Onderbouw mijn pertinente onzin dan eens met cijfers? Definieer even heel precies wat dan volgens jou heel slechte overheidsfinanciën zijn of wat een zwakke economie is.

Een zwakke economie is er een die roofbouw pleegt op de toekomst, die gelden op onderwijs, wetenschappen en gezondheid bezuinigt alleen om verkiezingen proberen te winnen. Een economie die gelden van door burgers gewonnen processen tegen de overheid wegsteelt.

En kom alsjeblieft niet met geneuzel dat mensen die 2 jaar uit het arbeidsproces zijn of jongeren die net van school komen opeens drie maal het minimumloon moeten verdienen.

Ik kom natuurlijk met wat ík wil. Afgezien van dat, verdient het grootste deel van de instromers erg weinig. Het gaat niet alleen om de jongeren, maar ook die hebben natuurlijk recht op een fatsoenlijk salaris.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door borsjea » wo aug 24, 2022 22:53

Ik krijg de indruk door de reportage op de lokale tv dat de aankoop hype na de lockdowns voorbij is. Ondernemers klagen over dalende omzetten. Personeel van winkels welke vaak leeft vd verkoop commissie klaagt over minder verkoop en daardoor misgelopen commissie. Ook uit de horeca klachten hoge inkoopprijzen die moeilijk voor 100% kan worden doorberekend, minder klanten, personeel van bedrijven die steeks vaker wat te eten van huis mee nemen ipv de lunch buiten de deur te nuttigen. De vraag is zal dit straks van invloed zijn op de verkiezingen. Ik zie nog wel een sterk dalende lijn voor Bolsonaro.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Felix » vr aug 26, 2022 12:07

"Não há mais âncoras fiscais, depois de o teto ser rompido seis vezes. Agora, o navio está à deriva. Essa é a realidade", lamentou Castello Branco. Para ele, quem vencer as eleições vai pegar uma bomba atômica, uma vez que o Congresso já está com o teto no bolso, porque a conta adicional pode chegar a R$ 430 bilhões, em 2023, o equivalente a 4,2% do PIB, lembrou, citando um levantamento recente do Instituto Brasileiro de Economia da Fundação Getulio Vargas (FGV Ibre). "


https://www.correiobraziliense.com.br/e ... -2023.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: “Ik kan niet eens gaan vissen of een mop vertellen”

Bericht door Progresso » vr aug 26, 2022 18:32

Er komt zo extreem veel belastinggeld binnen. En dan zijn de effecten van die RS600 nog niet eens meegerekend. Die worden natuurlijk uitgedeeld uit de staatsruif, maar een uur nadat die RS600 op de rekening van de allerarmsten staat is het al volledig uitgegeven.

Dit jaar kom je op RS 2.600 miljard aan belastinginkomsten op federaal niveau. En dan zijn er zogenaamde technici die spreken over een atoombom omdat er nog een minuscuul (2,5% van de belastingopbrengsten) gaatje van RS 60 miljard moet worden gedicht.


https://www.estadao.com.br/economia/arr ... &utm_term=



Plaats reactie