Ku Klux Clan

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » vr sep 09, 2022 13:05

Wat een schandalig optreden van Lula. Die zet de Brazilianen die aan de 200-jaar-onafhankelijkheids feesten deelnamen weg als Ku Klux Clan leden.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » vr sep 09, 2022 13:08

Het ging hier niet om onafhankelijksfeesten maar om verkiezingsbijeenkomsten waarvoor onafhankelijksdag werd misbruikt.

Voeg daarbij nog dat de bijeenkomsten van de president en zijn vrouw sterk gericht zijn op evangelische mensen en een intolerant karakter dragen tegen bv. 'zwarte' godsdiensten. Zij hanteren daarbij begrippen als 'goed en slecht (duivels)' waarbij zij zichzelf als goed classificeren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » vr sep 09, 2022 14:24

Zelfs al vind jij dat de onafhankelijkheidsfeesten verkiezingspropaganda was, dan doet dat helemaal niets af aan de smerige en uiterst lage uitspraken van Lula.

Het ene maakt het andere echt niet minder erg.

Als je op zo'n schofterige wijze 40% van de bevolking wegzet ben je het niet waard om president te zijn. Dan ben je bewust bezig om als een ware volksmenner de bevolking tegen elkaar op te zetten.

Ik was al niet zo'n grote Lula fan. Deze uitspraken bevestigen alleen maa het beeld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » vr sep 09, 2022 14:45

Zelfs al vind jij dat de onafhankelijkheidsfeesten verkiezingspropaganda was, dan doet dat helemaal niets af aan de smerige en uiterst lage uitspraken van Lula.

Daar is heel Brazilië het over eens, of ben jij ook daar al niet goed over geïnformeerd?

Als je op zo'n schofterige wijze 40% van de bevolking wegzet ben je het niet waard om president te zijn. Dan ben je bewust bezig om als een ware volksmenner de bevolking tegen elkaar op te zetten.

Dus van jou mogen fanatieke intolerante evangelischen geleid door volksmenner bolsonaro wel de rest van de Brazilianen aan de kant zetten en bv. Afro-Braziliaanse godsdiensten veroordelen?

Als ik je verontwaardigingen zo zie vraag ik me geregeld af of ik van jou een tweede hands auto zou kopen, 'of misschien een revolver, zo goed als nieuw!'

Het komt allemaal zo oppervlakkig en slecht geacteerd over.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » vr sep 09, 2022 14:49

Een typisch voorbeeld van een drogreden, in dit geval de "whataboutism":
Felix schreef:
vr sep 09, 2022 14:45
Dus van jou mogen fanatieke intolerante evangelischen geleid door volksmenner bolsonaro wel de rest van de Brazilianen aan de kant zetten en bv. Afro-Braziliaanse godsdiensten veroordelen?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » vr sep 09, 2022 15:28

De opmerking van Lula had gegronde redenen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Baiano » vr sep 09, 2022 17:41

Het gaat er stilaan niet meer om wie gelijk heeft of ongelijk. De uitspraak van Lula is gewoon lomp en bijzonder dom, net zoals de uitspraken van Bolso die kant noch wal raken, vooral niet als hij op een herdenkingsfeest van 200 jaar onafhankelijkheid 5 maal na elkaar herhaalt dat hij "imbroxável" is.

Er kwamen erg veel mensen bij elkaar op 7 september en nergens was er geweld (behalve in Mato Grosso, zie bericht hieronder). Uitspraken als die van Lula zetten daartoe aan, net als eerdere andere domme prietpraat van Bolsonaro. En dan krijg je berichten als deze:

https://www.estadao.com.br/politica/dis ... to-grosso/

en deze:

https://oglobo.globo.com/politica/eleic ... calo.ghtml

Dat Brazilië opgescheept zit met een onwaardige president als Bolsonaro is grotendeels te danken aan de gigantische corruptie van de PT en aan de "nós e eles" houding van Lula. En de Brazilianen werden gebrainwashed waardoor het nu kiezen wordt tussen die twee, terwijl er best wel alternatieven zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » vr sep 09, 2022 19:58

De uitspraak van Lula is gewoon lomp en bijzonder dom.

Niet echt lomp, tactisch gezien misschien wel wat dom want hij geeft zijn tegenstanders weer een reden om net te doen alsof ze héél verontwaardigd zijn.

De ku klux clan is overigens in Brazilië weinig bekend. Lula maakte de opmerking zeggende dat er in de bolsonarobijeenkomsten van 07/09 weinig plaats was voor zwarten, bruinen, arbeiders en armen en daar heeft hij gelijk in.

O ex-presidente Luiz Inácio Lula da Silva (PT) disse em comício na cidade de Nova Iguaçu, na noite de quinta-feira (8), que o presidente Jair Bolsonaro (PL) fez dos atos do 7 de Setembro uma “festa pessoal” e comparou os eventos com uma “reunião da Ku Klux Klan”, organização racista que prega a supremacia branca nos Estados Unidos.

“[Bolsonaro] fez da festa do nosso país uma festa pessoal. Aliás, Dilma, eu não sei se você viu na televisão. Foi uma coisa muito engraçada, que no ato do Bolsonaro parecia uma reunião da Ku Klux Klan. Só faltou o capuz, porque não tinha negro, não tinha pardo, não tinha pobre, não tinha trabalhador”, disse.


En de Brazilianen werden gebrainwashed waardoor het nu kiezen wordt tussen die twee, terwijl er best wel alternatieven zijn.

Hoezo gebrainwashed? Gedurende de hele bolsonaroregering is het de oppositie niet gelukt om een gedegen oppositie te voeren of tot een minimale eenheid te komen. Een kandidate als Simone Tebet heeft nog niet eens alle leden van haar eigen partij achter zich staan, Ciro Gomes is iemand die geen compromissen weet te sluiten en rijdt maar rond in cirkeltjes en de PSDB verried zijn eigen intern democratisch gekozen kandidaat!


En Lula zelf was niet in staat om een andere kandidaat van zijn eigen partij of van een andere partij met gelijksoortige denkbeelden te steunen.

In 2018 won bolsonaro vanwege de PT en de messteek, in 2022 zou hij kunnen winnen vanwege lula en vanwege zijn cadeau-machine.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Ku Klux Clan

Bericht door borsjea » za sep 10, 2022 01:16

Wikipédia
Ku Klux Klan (também conhecida como KKK ou simplesmente "o Klan") é o nome de três movimentos distintos dos Estados Unidos, passados e atuais, que defendem correntes reacionárias e extremistas, tais como a supremacia branca, o nacionalismo branco, a anti-imigração e, especialmente em iterações posteriores, o nordicismo,[5][6] o anticatolicismo[7][8] e o antissemitismo,[8] historicamente expressos através do terrorismo voltado a grupos ou indivíduos aos quais eles se opõem.[9] Todos os três movimentos têm clamado pela "purificação" da sociedade estadunidense e todos são considerados organizações de extrema-direita
We kunnen niet alle aanhangers over een kam scheren maar als ik naar de president kijk en helaas ook naar de fanatieke Bolsonisten dan zie ik een hoop van bovenstaande beschrijvingen terug, Bij Globo heeft Journal Nacional de afgelopen dag een onderdeel "Brasil em Constituição" twee dagen geleden werden daar de artikelen die de godsdienstvrijheid werdt behandeld de bancada evangélica heeft onlangs al een poging gedaan om een wet te maken die de Biblia Sagrado als enige officiële uitgave te bestempelen, als de wet het ooit zal halen zouden andere religie of kerken die moderne uitgaven vd bijbel gebruiken wel eens in de problemen komen.

Brazilië op weg naar een extreem evangelisch land, ik zit er niet op te wachten. Kerk en staat hoort sterk gescheiden te zijn, de president moet zijn geloof en werk gescheiden houden. De opmars van pastoors die zich kandidaat hebben gesteld is niet goed voor Brazilië, de bancada evangélica moet worden opgeheven. Rechters van het hoogste gerechtshof aanstellen op basis van hun bijbel kennis ipv wetskennis is een slechte zaak.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Ku Klux Clan

Bericht door quasimodo » za sep 10, 2022 10:14

Brazilië op weg naar een extreem evangelisch land, ik zit er niet op te wachten. Kerk en staat hoort sterk gescheiden te zijn,
In een democratie hoort de meerderheid te beslissen. Dus als de meerderheid beslist dat ze willen leven in een land waar godsdienst en politiek hand in hand gaan is dat ook democratie. Het wordt pas vervelend als de politiek zo versplinterd is dat regeren onmogelijk wordt als je niet instemt met ideeën van de minderheid maar dat dit gedaan wordt om andere belangrijke dingen wel geregeld te krijgen voor een andere partij waar ook geen meerderheid voor is. Maar politici zijn vaak te laf om een minderheids regering te vormen en hun plannen zo aan te passen dat overal een meerderheid voor is.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » za sep 10, 2022 11:44

Dus als de meerderheid beslist dat ze willen leven in een land waar godsdienst en politiek hand in hand gaan is dat ook democratie.

Dat is niet zo als je daarmee de grondwet overtreed en bv. zulk een antidemocratische maatregel zou willen nemen. Bovendien is democratie een mensenrecht.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Ku Klux Clan

Bericht door quasimodo » za sep 10, 2022 19:06

In een democratie kun je ook de grondwet wijzigen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » za sep 10, 2022 19:17

In een democratie kun je ook de grondwet wijzigen.

Met een speciale meerderheid.


Maar dan nog, je kunt de democratie zelf ook met die meerderheid niet opheffen, dat is dan nog steeds tegen de rechten van de mens.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » za sep 10, 2022 23:36

Felix schreef:
za sep 10, 2022 11:44
Bovendien is democratie een mensenrecht.
Nee. Is het niet. Wel een voorwaarde.

Je kunt heel veel vraagtekens stellen bij die mensenrechten zoals die neergelegd zijn in de Universele Verklaring van de mensenrechten.

Het aardige is juist dat die Amerikaanse Bill of Rights waar je zo tegen te hoop loopt omdat er in het tweede Amendement dat recht op het dragen van wapens in staat. Die Bill of Rights is zwaar beïnvloed door het hele denken over mensenrechten. Heeft de mens het recht op eigendom, wat is zijn verhouding met de overheid en mag een burger have en goed beschermen. Allemaal zogenaamde universele mensenrechten.

Blijkbaar is dat zogenaamde "natuurrecht" helemaal niet zo universeel.

En waarschijnlijk zijn de meeste rechten uit die universele verklaring van de mensenrechten eerder een wensenlijstje. En hoe kan het dat landen die de sharia als wetsysteem hebben toch die verklaring hebben ondertekend? Gaat het goddelijk recht van de sharia boven de het universele natuurrecht waar de mensenrechten op zijn gebaseerd? Of mag je gewoon selectief winkelen uit die universele mensenrechten?

Dat zou dan ook verklaren waarom je zo'n moeite hebt met die Amerikaanse wetgeving.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 01:33

En waarschijnlijk zijn de meeste rechten uit die universele verklaring van de mensenrechten eerder een wensenlijstje.

Het zijn wel degelijk rechten en dan nog basisrechten. Dat men ze niet altijd serieus neemt is een andere zaak.

En hoe kan het dat landen die de sharia als wetsysteem hebben toch die verklaring hebben ondertekend?

Niet alle landen hechten dezelfde waarde aan een handtekening.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » zo sep 11, 2022 02:51

Felix schreef:
zo sep 11, 2022 01:33
Het zijn wel degelijk rechten en dan nog basisrechten. Dat men ze niet altijd serieus neemt is een andere zaak.
Waar komen die rechten vandaan dan?

En als er rechten zijn, zijn er ook plichten toch. Bijvoorbeeld, recht op gezondheid betekent toch dat er iemand of iets de plicht heeft om daar voor te zorgen?

Dat moet betaald worden. Dat betekent dat er middels dwang geld van de mensen moet worden ontnomen, of ze nu willen of niet.

Hé, maar ik heb ook recht op eigendom? Hoe verhoudt dat recht zich met de plicht voor het leveren van gezondheidszorg, een zorg die nagenoeg oneindig is. We hebben immers allemaal recht op de allerbeste en duurste kankerbehandeling.

Of, iets wat we hier op het forum hebben besproken. Als individu is heb ik het recht op lichamelijke integriteit. De overheid heeft niets te zoeken met datgene wat ik wel of niet met mijn lichaam mag doen. Waarom moet ik hetaan de overheid vooraf verbieden om mijn organen te oogsten uit mijn levende lichaam zonder hersenactiviteit? Vergeet ik dat, om welke reden dan ook, dan krijgt de overheid de eigendomsrechten over mijn lichaam. Hoe verhoudt zich dat met de meest elementaire mensenrechten.

Afijn, etc, etc.

Ik zie die hele mensenrechten als een lovenswaardig streven, een wegwijzer waar je als mensheid heen wil, maar je kan er alle kanten mee op. En andere kant blokkeert het juist zoiets als wat jij graag zou zien, het afschaffen van het tweede Amendement in de Amerikaanse constitutie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 10:53

En als er rechten zijn, zijn er ook plichten toch. Bijvoorbeeld, recht op gezondheid betekent toch dat er iemand of iets de plicht heeft om daar voor te zorgen?

Dat moet betaald worden. Dat betekent dat er middels dwang geld van de mensen moet worden ontnomen, of ze nu willen of niet.

De staat heeft daar inderdaad voor te zorgen niet alleen via medici maar ook door de aanleg van sanitaire voorzieningen zoals riolen, het geven van voldoende voorlichting, zorgen voor de bereikbaarheid van voedsel en zo meer. De staat betaalt zijn beleid via belastinggeld.

Hé, maar ik heb ook recht op eigendom? Hoe verhoudt dat recht zich met de plicht voor het leveren van gezondheidszorg, een zorg die nagenoeg oneindig is. We hebben immers allemaal recht op de allerbeste en duurste kankerbehandeling.

Er is inderdaad recht op eigendom, wat heeft dat te maken met de plicht van het leveren van gezondheidszorg?

Of, iets wat we hier op het forum hebben besproken. Als individu is heb ik het recht op lichamelijke integriteit. De overheid heeft niets te zoeken met datgene wat ik wel of niet met mijn lichaam mag doen.
Waarom moet ik hetaan de overheid vooraf verbieden om mijn organen te oogsten uit mijn levende lichaam zonder hersenactiviteit? Vergeet ik dat, om welke reden dan ook, dan krijgt de overheid de eigendomsrechten over mijn lichaam. Hoe verhoudt zich dat met de meest elementaire mensenrechten.

Staat er iets over verplichte orgaandonatie in de mensenrechten?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 11:04

Ik zie die hele mensenrechten als een lovenswaardig streven, een wegwijzer waar je als mensheid heen wil, maar je kan er alle kanten mee op. En andere kant blokkeert het juist zoiets als wat jij graag zou zien, het afschaffen van het tweede Amendement in de Amerikaanse constitutie.

Sinds 1791 is er wel een en ander veranderd, zowel in de structuur van de maatschappij als in de evolutie van de wapens zelf. Het tweede amendement van de Amerikaanse grondwet is, zo blijkt steeds weer, totaal inadequaat geworden, verouderd en onnodig. Sinds 1791 is de wereld ook veranderd van een samenleving die voornamelijk op het platteland leefde naar een verstedelijkte maatschappij.

Het tweede amendement van de Grondwet van de Verenigde Staten is een onderdeel van de Bill of Rights, dat op 15 december 1791 werd toegevoegd aan de grondwet. Het artikel verbiedt de overheid om het natuurrecht op het bezitten en dragen van wapens te schenden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Progresso » zo sep 11, 2022 16:42

Felix schreef:
zo sep 11, 2022 10:53
Staat er iets over verplichte orgaandonatie in de mensenrechten?
Eenieder heeft recht op lichamelijke en geestelijke integriteit.

Met andere woorden, de overheid mag mij NIET verplichten om vooraf een keus te maken. Met name het nalaten van het schriftelijk maken van die keuze leidt er in Nederland automatisch toe dat de overheid WEL mijn lichamelijke integriteit mag schenden.

het verbod om het menselijk lichaam en bestanddelen daarvan als zodanig als bron van financieel voordeel aan te wenden;

Ook het doneren van bloed valt hier onder. In Nederland is de commerciële instelling Sanquin hier voor verantwoordelijk. Het is wellicht een theoretische uitzondering, maar zoals we in Nederland al heel vaak hebben gezien heeft men redelijk lak aan verdragen en wetten, zie verdrag Maastricht, Dublin en Lisboa en de uitslagen van referenda (EU grondwet, Oekraine). Men is heer en meester in het vinden van geitenpaden.
Felix schreef:
zo sep 11, 2022 10:53
Er is inderdaad recht op eigendom, wat heeft dat te maken met de plicht van het leveren van gezondheidszorg?
De vraag naar gezondheidszorg is per definitie oneindig. En daarmee de kosten. In westerse landen bedragen die kosten nu al ruim 20% van alles wat een land verdient en dat percentage stijgt en kan nauwelijks geremd worden.

Die 20% wordt uiteindelijk via belastingen geheven. Belastingen maken een directe inbreuk tegen het recht op eigendom. Belastingen worden onder dwang geheven.

Nog los daarvan, waarom zou ik als mens een gedeelte van mijn inkomen af moeten staan om een medische ingreep als abortus te financieren. Een medische ingreep die overigens ook weer direct het recht op leven van het nog ongeboren leven schendt.
Felix schreef:
zo sep 11, 2022 11:04
Sinds 1791 is de wereld ook veranderd van een samenleving die voornamelijk op het platteland leefde naar een verstedelijkte maatschappij.
De natuurrechten zijn volgens jou dus niet universeel en altijd toepasbaar. Blijkbaar zijn er volgens jou voor het dragen van een wapen omstandigheden waarom dit recht niet meer zou gelden. Maar als dat voor dat ene natuurrecht zou kunnen gelden, dan is het toch ook logisch om te veronderstellen dat dat voor al die andere rechten van de mens zou kunnen veranderen.

Hebben we allemaal recht op voedsel nu we als wereld van het boerenland naar de stad zijn verhuisd.

Mogen de stadsbewoners eisen dat de Amazone blijft bestaan. Mogen de stadsbewoners eisen dat boeren onteigend worden omdat anders de natuur door een deken van stikstof vernield worden? En als aan al die eisen is voldaan, mogen die stadsbewoners dan hun oneerlijke deel van de dan beperktere hoeveelheid voedsel opeisen?

En dan kun je natuurlijk ook gewoon afvragen of een favela niet gewoon de moderne variant is van een jungle. Precies de reden waarom de founding fathers juist dat tweede Amendement in die Bill of Rights hebben gezet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Ku Klux Clan

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 17:20

Belastingen worden onder dwang geheven.

Daarom heten ze ook belastingen.

De natuurrechten zijn volgens jou dus niet universeel en altijd toepasbaar.

Ik ken(de) het hele begrip natuurrecht niet en zie niet hoe het door iedereen (vrijwel) mogen hebben van vuurwapens in de moderne maatschapij een natuurrecht kan zijn.

Hebben we allemaal recht op voedsel nu we als wereld van het boerenland naar de stad zijn verhuisd.

We zijn maar al te vaak onder dwang naar de stad verhuisd, vanwege grootgrondbezit, een vergaande mechanisatie maar ook omdat de staat er niet genoeg aan heeft gedaan om daar structuren zoals onderwijs, gezondheid er te verbeteren. Vandaar ook dat een programma als Mais Médicos er zo welkom was.

Mogen de stadsbewoners eisen dat de Amazone blijft bestaan. Mogen de stadsbewoners eisen dat boeren onteigend worden omdat anders de natuur door een deken van stikstof vernield worden? En als aan al die eisen is voldaan, mogen die stadsbewoners dan hun oneerlijke deel van de dan beperktere hoeveelheid voedsel opeisen?

Stadsbewoners mogen inderdaad eisen dat er voorzichtig met de natuur wordt omgegaan en dat wil niet per definitie zeggen dat er daardoor minder voedsel beschikbaar komt. Daar hebben we de wetenschap en de voorlichting voor. Niet naar behoren met de natuur omgaan bedreigt alle bewoners van de planeet.

Ik kan me overigens nog herinneren hoe begin jaren 80, ik meen vanwege de torenhoge inflatie, de regering Sarney de bevolking stimuleerde om overal waar mogelijk in de stad groenten en fruit te gaan planten en dat werd een enorm succes. Er is veel meer mogelijk dan het lijkt.

Interessant is trouwens ook dat oerwoudbewoners een evenwichtig dieet uit de natuur weten te halen.

En dan kun je natuurlijk ook gewoon afvragen of een favela niet gewoon de moderne variant is van een jungle. Precies de reden waarom de founding fathers juist dat tweede Amendement in die Bill of Rights hebben gezet.

In de favela verdedigt niemand zich met een vuurwapen, men wordt er wel voortdurend door bedreigd en tegen die dreiging is alleen de staat opgewassen zoals ook haar taak is.

Founding Fathers, Bill of Rights? (Readers Digest?), Amerikaanse terminologie, Amerikaanse geschiedenis. Sindsdien is de werkelijkheid behoorlijk veranderd.



Plaats reactie