Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Redactie » za sep 10, 2022 15:40

Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat
by Redactie


Afbeelding
Mônica Bergamo (Folha) meldt dat Guilherme Boulos (PSOL), kandidaat volksvertegenwoordiger, gisteren bedreigd werd door een gewapende man – aanhanger van Bolsonaro – tijdens een samenkomst in São Bernardo do Campo (SP). Het liep allemaal goed af, maar het incident is het zoveelste in een ongelukkige rij, een cumul van gebeurtenissen die het gevolg zijn van een scheuring, opgewekt in de voorbije...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door borsjea » za sep 10, 2022 17:53

Duidelijk dat de recente liminar van het STF noodzakelijk is. Neem aan dat als deze man niet.tot.de groep draag gerechtigden behoort hij wordt vervolgd.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Baiano » za sep 10, 2022 19:04

Kan de inhoud van het opiniestukje enkel maar bevestigen. Je merkt het in de dagelijkse omgang. Het blijft gezellig zolang je niet over politiek begint. Doet iemand dat wel, dan wordt meteen duidelijk of er tegengestelde meningen zijn, en dat wordt de pret bedorven, zodanig dat je best NIET over politiek begint. Bolso en Lula hebben dit in de hand gewerkt en gooien nog meer olie op het vuur door hun uitspraken. Het heeft zelfs geen enkele zin om namen te noemen als Ciro Gomes of Simone Tebet, die sowieso geen kans hebben. Een neutrale houding innemen is dan ook geen overbodige luxe, met het excuus 'jamaar ik stem niet, het zijn jullie die een keuze moeten maken".



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Felix » za sep 10, 2022 20:54

zodanig dat je best NIET over politiek begint. Bolso en Lula hebben dit in de hand gewerkt en gooien nog meer olie op het vuur door hun uitspraken.

Het lijdt geen twijfel dat Lula de polarisatie erg heeft gevoed met zijn 'Wij en zij!'. bolsonaro heeft hier vervolgens van harte aan meegedaan en 'regeerde' voor een groot deel voor zijn eigen 30%.

Maar, politiek is altijd al een hot issue geweest, vandaar ook dat er een landelijk alcoholverbod was op de verkiezingsdag en ik meen ook de dag tevoren. Misschien is dat nog zo. Er was in ieder geval een goede reden voor.

Een neutrale houding innemen is dan ook geen overbodige luxe, met het excuus 'jamaar ik stem niet, het zijn jullie die een keuze moeten maken".

Klopt! Wat zou je er zelf van vinden als een naar Nederland geëmigreerde Turk, Pool, of andere buitenlander zich met de Nederlandse of Belgische binnenlandse politiek gaat bemoeien?

Enige terughoudendheid kan op zijn plaats zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Progresso » zo sep 11, 2022 00:36

Felix schreef:
za sep 10, 2022 20:54
Klopt! Wat zou je er zelf van vinden als een naar Nederland geëmigreerde Turk, Pool, of andere buitenlander zich met de Nederlandse of Belgische binnenlandse politiek gaat bemoeien?
Die Pool mag op de dag dat hij is ingeschreven bij de gemeentelijke basis administratie voor de gemeenteraadsverkiezingen stemmen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 01:17

Die Pool mag op de dag dat hij is ingeschreven bij de gemeentelijke basis administratie voor de gemeenteraadsverkiezingen stemmen.

Maar, zou men het over het algemeen leuk vinden als zo'n buitenlandse gast zich op een kritische manier met de politiek inlaat (vooral als men het niet met hem eens is)?

Sommige Brazilianen zullen dat op bepaalde momenten niet kunnen waarderen en daar moet begrip voor bestaan.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Wade » zo sep 11, 2022 02:21

Felix schreef:
zo sep 11, 2022 01:17
Die Pool mag op de dag dat hij is ingeschreven bij de gemeentelijke basis administratie voor de gemeenteraadsverkiezingen stemmen.

Maar, zou men het over het algemeen leuk vinden als zo'n buitenlandse gast zich op een kritische manier met de politiek inlaat (vooral als men het niet met hem eens is)?

Sommige Brazilianen zullen dat op bepaalde momenten niet kunnen waarderen en daar moet begrip voor bestaan.

Aangezien die personen hier permanent wonen en werken en belastingen betalen, heb ik er geen probleem me als zij een eigen mening hebben en gaan stemmen.

Waar ik wel een probleem mee heb is dat bv. in Brusselse gemeenten (dankzij het hoge aantal inwoners van andere origine) burgemeesters verkozen worden met een extreem religieuze (in dit geval Islamitische) visie, en zij vervolgens vanuit die visie proberen wetten te maken (bv. in Sint-Joost worden systematisch alle bordelen verboden, of ander vb.: wij hebben een federale wetgeving betreffende dierenwelzijn die onverdoofd slachten verbiedt en ook hier nemen zij een loopje mee...). België is seculier, kerk en staat zijn gescheiden, iedereen is van harte welkom maar heb respect voor het land waar je heen gaat (en dan bedoel ik algemeen, overal).




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Progresso » zo sep 11, 2022 03:00

Dat gehits van beide presidentskandidaten toont wel zijn werking.

Ik snap echt niet hoe die evangelisten op Bolso kunnen stemmen. Ik kan maar weinig van zijn grove spraakgebruik en getoonde gedrag in overeenstemming brengen met het christelijke gedachtengoed.

En hetzelfde geldt voor Lula. Het komt bij mij neer op het stemmen voor de nieuwe leider van de peuterspeelzaal. De kandidaat is een veroordeelde pedofiel, die weliswaar door een procedurefout is vrijgekomen uit de gevangenis, maar u kunt uw kleine kindertjes rustig aan hem toevertrouwen. Heeft u als ouder bezwaren dan zult u door het bestuur worden aangeklaagd als racist.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De gevolgen van de haat

Bericht door Felix » zo sep 11, 2022 10:36

Ik snap echt niet hoe die evangelisten op Bolso kunnen stemmen. Ik kan maar weinig van zijn grove spraakgebruik en getoonde gedrag in overeenstemming brengen met het christelijke gedachtengoed.

Evangelisten verdedigen de uitspraken van bolsonaro met "hij zegt nou eenmaal wat hij denkt" (hij is oprecht en direct). Maar, nog veel voornamer dan dat is de dreiging die er volgens hen van Lula uitgaat, het comunisme! Niet dat men over het algemeen per se weet wat comunisme dan wel zou zijn. Ook vreest men voor de goede zeden, Lula zou voor abortus zijn en voor homo's enz. Lula zou evangelische kerken willen verbieden en zijn vrouw zou zwarte (duivelse) religies bevorderen!

En hetzelfde geldt voor Lula. Het komt bij mij neer op het stemmen voor de nieuwe leider van de peuterspeelzaal. De kandidaat is een veroordeelde pedofiel, die weliswaar door een procedurefout is vrijgekomen uit de gevangenis,


Lula een veroordeelde pedofiel???

De corruptie binnen de PT is juist een van de redenen dat Lula (en de PT) het moeilijk heeft en zijn naam weerstand oproept. Desondanks heeft een deel van de bevolking betere herinneringen aan hem dan aan de huidige president.




Plaats reactie