Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Redactie » zo sep 11, 2022 14:19

Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat
by Redactie


Afbeelding
Een video opname van een man, die zichzelf identificeert als een lid van de campagne van president Bolsonaro, waarin hij tegen een arme vrouw zegt dat zij voortaan geen geschonken lunchpakketten meer krijgt omdat zij de voorkeur geeft aan Lula, circuleert rond op de sociale media sinds gisteren namiddag. De houding van de bolsonarist kreeg erg veel harde kritiek. De video werd gepubliceerd bij...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Progresso » ma sep 12, 2022 00:53

De man gaat diep door het stof en biedt zijn excuus aan.

Wat ik wel bijzonder vind aan het verhaal is dat de man blijkbaar al 2 jaar iedere week een forse hoeveelheden maaltijden serveert in die wijk.

Een eigenaar van een pousada hier in de buurt heeft dat tijdens de coronacrisis gedaan en ik ken nog wel een aantal mensen die in alle stilte naar vermogen en kunnen soortgelijke initiatieven hebben opgezet.

Het is natuurlijk fout wat de man doet, maar hij heeft wel de grootsheid om zijn tot snel te erkennen.

Het zou zo mooi zijn als de partij met een extreem groot sociaal media budget die de fout van deze man tot het maximale uitnut ook haar fouten eens zou erkennen en zich in het openbaar verontschuldigd voor de graai uit de Braziliaanse kassa.

Maar blijkbaar is het een makkelijke prooi en heeft men er geen enkele moeite mee om een individu die het hart gewoon op de goede plaats heeft volledig de vernieling in te helpen. De haat zit blijkbaar diep bij links.

https://g1.globo.com/sp/itapetininga-re ... ampaign=g1



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Baiano » ma sep 12, 2022 13:22

Progresso schreef:
ma sep 12, 2022 00:53
De man gaat diep door het stof en biedt zijn excuus aan.
Zou hij dat ook gedaan hebben als die video niet verspreid werd?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Progresso » ma sep 12, 2022 13:41

Nee, natuurlijk niet.

Maar je kunt je tegelijk afvragen hoe serieus zo'n filmpje is. Als ik hier in het lokale barretje zit krijg ik iedere keer wel een paar van dat soort stomme en intens flauwe filmpje van TikkieTokkie of Youtoebie te zien.

Het is goed dat de man publiekelijk volkomen voor lul gezet is. De excuses lijken mij oprecht, zeker gezien het feit dat de man al 2 jaar in die wijk zorgt voor een extra maaltijd zorgt.

Waar ik wel heel veel moeite mee heb is het feit dat de propaganda machine van de PT deze excuses niet accepteert en via de bots van Facebook, Instagram en andere sociale media actief (tot vanmorgen aan toe) aan het pushen is. Dat is een uiterst ongelijke strijd over de rug van een burger.

Je mag je dan echt afvragen hoe sociaal zo'n partij echt is.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Baiano » ma sep 12, 2022 14:05

Ik heb het filmpje enkele malen bekeken en kan me niet van de indruk ontdoen dat hij dit als een grap bedoelde, weliswaar een bijzonder wansmakelijke grap. Die indruk wordt verstevigd door het lachend gezicht van de arme vrouw die de man waarschijnlijk kent van vorige bezoeken en zijn woorden misschien niet ernstig nam.

Het was gisteren dat de namen van de betrokkenen plots begonnen te verschijnen op de sociale media en toen kwam snel het excuus van de man. Telaat vrees ik, zijn reputatie is naar de vaantjes. De MST (Movimento Sem Terra) sprong op de zaak en verspreidde het bericht dat zij de vrouw voor zes maanden lang gingen voorzien van voedselpakketten. Andere bekende Brazilianen boden ook hun hulp aan. Het mag geen wonder zijn dat links Brazilië deze affaire aangrijpt om te gebruiken in hun campagne. Blijft het feit dat de man, ook al bedoelde hij dit als een (misplaatst) grapje, het imago van het domme bolsonarisme bevestigd, mensen die op de kar springen van een president die de functie niet waardig is en - net als Lula - het land verdeelt. Verdeel en heers?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door borsjea » ma sep 12, 2022 16:22

De man geeft denk ik prima weer hoe een groot deel inclusief de president denkt over de aller armste onder de bevolking.
De media zou eens in de archieven moeten duiken, daar is genoeg materiaal te vinden hoe de president zelf denkt over deze groep met mensen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Progresso » ma sep 12, 2022 16:56

borsjea schreef:
ma sep 12, 2022 16:22
De man geeft denk ik prima weer hoe een groot deel inclusief de president denkt over de aller armste onder de bevolking.
Ja, dat denk ik ook. Je zal verbaasd zijn hoeveel met name conservatief gelovige katholieken en protestanten zeer royaal doneren aan goede doelen, bijna altijd zonder daar veel ruchtbaarheid aan te geven.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door Progresso » ma sep 12, 2022 20:16

Klinkt niet fraai.

De vraag is of hij die Auxílio onterecht heeft gekregen. Het lijkt er erg op dat het ene financiële gat met het andere werd gevuld.

Ik heb zo'n heel vaag vermoeden dat er nogal wat leed achter dit verhaal zit.

Een kleine krabbelaar, zijn toch al niet erg rendabele bedrijfje volledig klem tijdens de coronacrisis en van voor tot achter in de schulden. En nu, door een flauwe en misplaatste grap misbruikt te worden door de PT en het moeten opnemen tegen het machtige O Globo.

Ik heb er voor minder de brug zien afspringen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonarisme: het ware gelaat

Bericht door borsjea » di sep 13, 2022 02:35

Wat er ook met de man gebeurt voor de de familie vd PT aanhangster zijn de marmitas voorlopig veilig gesteld.
Het vd brug afspringen om zelfmoord te plegen is voor een echte Bolsonist niet nodig, die kad dankzij Mito bijna een jaar de tijd om een wapen aan te schaffen.
Wie wat zien we hem straks nog in een ander forum item voorbij komen.

https://g1.globo.com/sp/itapetininga-re ... ario.ghtml



Plaats reactie