Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Bericht door Redactie » vr sep 30, 2022 19:00

Brazilie Nieuws: Een gezellige avond
by Redactie


Afbeelding
Het langverwachte debat tussen de presidentskandidaten, gisterenavond bij TV O Globo, werd het onderwerp van de dag op de Braziliaanse sociale media. De confrontatie leverde een waterval op van recht op antwoord en memes. De twee koplopers, Lula en Bolsonaro, staan ook aan de leiding van het aantal beschuldigingen. Toch kwamen ze niet tegenover elkaar te staan.

Padre Kelmon, waarvan niemand...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Bericht door Progresso » vr sep 30, 2022 21:00

Bedankt @BRnieuws voor de samenvatting. Ik ben blij dat ik mijn kostbare tijd niet aan dit debat heb verspild.

Ik zal blij zijn als de verkiezingen volgende maand voorbij zijn en ik weer gezamenlijk met onze Lula, Bolsonaro en Ciro vrienden een lekkere barbecue met veel bier, cachaça en live muziek kan organiseren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Bericht door Felix » vr sep 30, 2022 23:16

Ik zal blij zijn als de verkiezingen volgende maand voorbij zijn

Het is nog maar de vraag of het volgende maand voorbij is. Er is een behoorlijke kans op een tweede ronde voor zowel de president als voor verscheidene gouverneurs. En of het in november allemaal zo goed samen zal gaan op een barbecue met drank en een mix van bolsonaro/lula/ciro aanhangers is voor mij een twijfel. De polarisatie is al langer bezig en we hebben bijna te maken met politieke sekten. Ik zou liever niet in zo'n drinkend gezelschap verkeren.

E.e.a. hangt misschien ook af van het WK voetbal. Daarna begint de grote vakantie.

Alhoewel ik totaal voorstander ben van verkiezingen vind ik verkiezingstijd een grote ellende. Dit jaar zijn we tot nu toe, tot mijn vreugde - tenminste hier, vrij gebleven van allerlei gezichtsvervuilende spandoeken enz. Heel af en toe wel een toeterende autocaravaan met schreeuwende mensen (ik vraag me altijd af wat die daarmee denken te bereiken). Of er bij stoplichten mensen met partijvlaggen stonden te zwaaien weet ik niet want ik ben nooit verder dan loopafstand van huis geweest. Maar ook met die gehuurde arme drommels en hun zwaar heen en weer wuivende vlaggen vraag ik me altijd af of het ook maar één enkele kiezer oplevert.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Bericht door borsjea » za okt 01, 2022 02:46

Felix schreef:
Dit jaar zijn we tot nu toe, tot mijn vreugde - tenminste hier, vrij gebleven van allerlei gezichtsvervuilende spandoeken enz. Heel af en toe wel een toeterende autocaravaan met schreeuwende mensen (ik vraag me altijd af wat die daarmee denken te bereiken). Of er bij stoplichten mensen met partijvlaggen stonden te zwaaien weet ik niet want ik ben nooit verder dan loopafstand van huis geweest. Maar ook met die gehuurde arme drommels en hun zwaar heen en weer wuivende vlaggen vraag ik me altijd af of het ook maar één enkele kiezer oplevert.
Dit was bij mij ook hier in Curitiba opgevallen, waar voorheen menig achterruit een zonneweering had met een politicus heb ik er geen enkele gezien. Een week of wat geleden buiten vlak bij een supermarkt een vlag aan een lantaarnpaal, toe ik buiten kwam was deze verdwenen. Het aantal folders/kaartjes wat er in mijn bus lag is beperkt tot een handje vol kandidaten maar dan wel werden de kaartjes en folders in meer fout verstrekt.
Wordt alleen tijd dat er wat paal en perken komt mbt de uitzendingen op tv de mute knop maakt over uren. De uitzendtijden valen juist op het tijdstip dat je nieuwsuitzendingen wilt bekijken. Om half acht s' avonds 25 minuten zendtijd politieke partijen met voornamelijk de meest treurige personen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Een gezellige avond

Bericht door Baiano » za okt 01, 2022 17:12

De video hieronder is wat "opgefokt", maar er mag al eens gelachen worden. Het fragment betreft de botsing tussen Padre Kelmon en Lula.




Plaats reactie