Al 1500 stemcomputers defect

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Progresso » zo okt 02, 2022 19:10

Van de o zo betrouwbare en onfeilbare, niet te hacken stemcomputers zijn er al bijna 1500 vervangen wegens kdefecten. Dat is 3% van het totaal aantal stemcomputers.

Omdat de helft van de stemcomputers dit jaar al is uitgewisseld voor een nieuwe generatie kun je gewoon stellen dat het een enorm beheersysteem is.

Fabrikanten van complexe it-systemen die hun apparatuur op de markt brengen rekenen met uitval binnen de garantieperiode in ppm (parts per million) waarbij 3 ppm al hoog is. 3000 ppm zoals nu wederom het geval is bij de stemcomputers getuigt van een extreem zwak ontworpen systeem en zal nimmer het lab kunnen verlaten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Progresso » zo okt 02, 2022 19:16

Wat een blamage:

https://noticias.uol.com.br/ultimas-not ... tent=geral

In Portugal hebben ze al besloten de stembureaus 2 uur langer open te houden.

Gaan we eerlijke verkiezingen hebben als er besloten wordt op sommige plaatsen de stembureaus open te houden en op andere weer niet?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Felix » zo okt 02, 2022 19:18

Het betreft slechts 0,27% op een totaal van meer dan 470.000 stemcomputers.


Wat de biometrie betreft, als je vingerafdrukken niet 'werken' moet je in de plaats daarvan je handtekening zetten. Zo simpel is het. Het overkwam mij vanmorgen ook. Het ligt aan mijn afdrukken en niet aan het systeem, bij banken gebeurt het me ook dikwijls.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Felix » zo okt 02, 2022 19:24

Gaan we eerlijke verkiezingen hebben als er besloten wordt op sommige plaatsen de stembureaus open te houden en op andere weer niet?

Ja!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door borsjea » zo okt 02, 2022 20:12

Bij mijn laatste verkiezingen in Nederland brak de punt van mijn potlood af en moest deze worden vervangen!



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Felix » zo okt 02, 2022 20:26

Kiezers die om 17:00 u bij een stembureau in de rij staan te wachten maar nog niet gestemd hebben, mogen stemmen.

Eleitores de todo o Brasil têm enfrentado longas filas para votar nas Eleições 2022. O horário para registrar o voto vai até as 17 horas, mas você sabe o que acontece se der a hora e a fila ainda estiver grande? De acordo com o TSE (Tribunal Superior Eleitoral), quem já estiver esperando na seção eleitoral terá o voto garantido. Após o fechamento dos portões de votação, os eleitores vão receber uma senha para poder votar.... - Veja mais em https://noticias.uol.com.br/eleicoes/20 ... copiaecola



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Progresso » zo okt 02, 2022 21:10

Felix schreef:
zo okt 02, 2022 19:18
Het betreft slechts 0,27% op een totaal van meer dan 470.000 stemcomputers.


Wat de biometrie betreft, als je vingerafdrukken niet 'werken' moet je in de plaats daarvan je handtekening zetten. Zo simpel is het. Het overkwam mij vanmorgen ook. Het ligt aan mijn afdrukken en niet aan het systeem, bij banken gebeurt het me ook dikwijls.
Inderdaad, 3 promille, niet 3% zoals ik abusievelijk vermelde.

Maar dan nog zijn het absurde aantallen die heel veel zeggen over de kwaliteit van de stemcomputers. Die is gewoon bar slecht.

Ondertussen de nieuwe cijfers van defecte stemcomputers in Ceará.
Balanço de substituição de urnas
Novo balanço do Tribunal Regional Eleitoral (TRE) indica que, no Ceará, já ocorreram 121 substituições de urnas: 105 no Interior e 16 em Fortaleza. O quantitativo representa 2,3% do total de urnas usadas no Ceará (5.235).



Os principais motivos de substituições foram:

- travamento na urna

- teclado com problema



O balanço foi divulgado às 15h30.
2,3%. Het is dus echt bagger.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door borsjea » zo okt 02, 2022 21:30

Onder die aantal defecten zitten ook de machines die moedwillig zijn gesloopt tijdens de stemming. Er is een geval bekend waar men met een stuk hout op de urn sloeg en waar men lijm op de knoppen spoot.

Bij mij valt het aantal nog reuze mee, dingen liggen na elke verkiezingen twee jaar opgeslagen voor de volgende verkiezingen. Heb in de litoral São Paulo gewoond waar menig apparaat zelf me dagelijks gebruik na 2 a 3 jaar niet meer werkte omdat de complete moederboard verroest was.
Transport zal ook niet altijd lichtzinnig gaan, Het protocol is duidelijk als het apparaat vreemd doet dan vervangen terwijl wellicht een reboot voldoende was geweest om de meeste weer aan de gang te krijgen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Al 1500 stemcomputers defect

Bericht door Progresso » zo okt 02, 2022 21:53

Tegen zwaar vandalisme kun je weinig uitrichten.

De rest zijn gewoon zwakke excuses. Het zijn allemaal condities die je van the voren weet en waar je je ontwerp op aanpast.

Als 3% van je apparatuur niet betrouwbaar blijkt te zijn dan kun je afvragen of het ontwerp wel veilig en betrouwbaar is.

En als je dat allemaal wegwuift, zoals nu ook het kiesgerechtshof doet , mag je je afvragen of er wel interesse is in eerlijke verkiezingen.



Plaats reactie