Lula opeens tegenstander van abortus

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door Progresso » vr okt 07, 2022 13:23

Volstrekt ongeloofwaardig natuurlijk.

Ik ben benieuwd hoe de voorstanders van abortus binnen de groep van 50 miljoen Lula stemmers over deze opmerkelijke draai denken.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4762
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door Felix » vr okt 07, 2022 14:46

Ik ben benieuwd hoe de voorstanders van abortus binnen de groep van 50 miljoen Lula stemmers over deze opmerkelijke draai denken.

Fake news. Lula heeft alleen gezegd dat er over abortus gesproken moet worden omdat de illegale abortussen soms tot ernstige - af en toe fatale - gevolgen leiden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door Progresso » vr okt 07, 2022 16:21

Niks fake-news. Hier is Lula 6 maanden geleden die de bestaande wetgeving rondom abortus wil oprekken.




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4762
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door Felix » vr okt 07, 2022 16:23

Hij wilde het bespreekbaar maken vanwege de soms ernstige gevolgen van illegale abortus.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4141
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door borsjea » ma okt 17, 2022 20:50

En ook Bolsonaro was in het verleden voorstander van abortus blijkt nu

https://g1.globo.com/politica/blog/andr ... dade.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7453
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula opeens tegenstander van abortus

Bericht door Progresso » ma okt 17, 2022 22:56

Het is mij wat, na 30 jaar over principiële dingen geheel anders denken. Alsof de medische wetenschap volledig stil heeft gestaan.

Een van mijn kinderen is 30 jaar wat eerder geboren en lag in het ziekenhuis in een couveuse samen met nog tien kindertjes. Niet alle elf hebben het overleefd en je kunt het verdriet van de ouders voorstellen.

Ondertussen zijn we zover dat we vanaf 12 weken en baby buiten de baarmoeder kunnen laten opgroeien en die limiet wordt steeds verdere aar het punt van conceptie verschoven.

Iets wat 30 jaar geleden onmogelijk was kan vandaag de dag.

Het lijkt mij logisch dat je, als er technologische vooruitgang is, je daarop je mening kan aanpassen.

Dat is wat anders dan uit puur politiek opportunisme eerst voor abortus te zijn , en zodra het gestaalde partijkader erachter kwam dat een groot deel van de eigen kiezers toch radicaal tegen zijn, opeens een 180 graden draai te maken.

Dat is weinig geloofwaardig.



Plaats reactie