Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Redactie » ma okt 17, 2022 15:29

Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)
by Redactie


Afbeelding
In een presidentieel debat waarin kandidaten Lula en Bolsonaro meer praten over de pandemie dan over corruptie in het eerste blok, wanneer de kiezer zijn volle aandacht geeft aan wat er gezegd wordt, komt er een duidelijke winnaar uit de bus. Het is niet eens nodig om die aan te duiden.

Het was duidelijk dat de PT-leider meer slagen uitdeelde dan de extreemrechtse leider van het land die er...

Read more



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4740
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Felix » ma okt 17, 2022 16:16

Ik heb het debat niet gezien maar ook lula-aanhangers onder de journalisten zijn in de analyses van mening dat het in zijn totaal een gelijk spel werd en dat Lula op het einde een vermoeide indruk wekte. M.i. zou er een maximumleeftijd voor politieke kandidaturen moeten gelden. Dit is en meerdere categorieën zo. Er gelden ook een minimumleeftijden - ook voor meerderjarigen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Progresso » ma okt 17, 2022 23:05

Ik vond het wel een goed format. Maar heel af en toe moest er een standje worden uitgedeeld.

Ik kan mij het Amerikaanse verkiezingsdebat nog herinneren en dat ging er veel heftiger aan toe.

Ik had het idee dat Lula door Bolsonaro succesvol in de tijdsval werd gelukt, waardoor zijn spreektijd op was. Bolsonaro kon zo 6 minuten zijn punten één voor één maken.

Heel netjes van de jury was het niet van de jury om Lula wel een mogelijkheid tot respons te geven, maar toen aan het eind van de uitzending Bolsonaro dat ook vroeg kreeg hij niet die mogelijkheid.

Het enige inhoudelijke punt vond ik dat Lula trots was op zijn vriendschap met de marxistische Ortega. Meer hoef ik dan niet meer te weten. Ik snap echt niet dat mensen dat accepteren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4740
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Felix » di okt 18, 2022 01:13

Het enige inhoudelijke punt vond ik dat Lula trots was op zijn vriendschap met de marxistische Ortega.

Ik wist niet dat hij dat gezegd heeft, de pers vindt het blijkbaar niet belangrijk. Een tijd geleden beweerde lula ook al dat er niets mis was met ortega in Nicaragua, 'hoelang was Angela Merkel immers niet eerste minister van duitsland geweest?'

Ik heb een bekende in Nicaragua wonen en via hem zie ik dat de dictatuur van links daar niets verschilt met een dictatuur van rechts zoals wij die hier hadden. Het is allemaal heel herkenbaar.

Lula had een tijd lang Celso Amorim als minister buitenlandse zaken. Een uiterst linkse figuur en gelukkig te oud om deze functie in een eventueel nieuwe lularegering te vervullen. Lula had indertijd ook een soort guru voor buitenlandse zaken, ik weet zijn naam niet meer (*Marco Aurélio Garcia) en gelukkig is die de Styx al overgestoken. Hij was degene die bij het ongeluk van het TAM vliegtuig op Congonhas 'stond te juichen' omdat dit ongeluk de aandacht voor een of ander schandaal in de lularegering zou verslappen.


20/07/2007 - 07h05m Agência Estado

ASSESSOR DO GOVERNO FESTEJA COM GESTO OBSCENO

O Palácio do Planalto recebeu com alívio a notícia de que a tragédia com o vôo 3054 pode ter sido provocada por um problema técnico no Airbus da TAM - e não pela pista molhada do congestionado aeroporto de Congonhas. O assessor de Assuntos Internacional da Presidência, ministro Marco Aurélio García, chegou a festejar a notícia com um gesto obsceno, quando assistia, no gabinete dele, ontem à noite, ao Jornal Nacional.

No momento em que o âncora Willian Bonner dava a informação sobre os problemas como reverso, García ajeitou os óculos e bateu a mão direita aberta sobre a mão esquerda fechada três vezes. Essa imagem, exibida pelo Jornal da Globo, foi captada por um cinegrafista da emissora no gabinete do assessor, no 3.º andar do Palácio do Planalto. Ao lado de García estava um subordinado, que também fez gestos obscenos de satisfação com a notícia.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door borsjea » di okt 18, 2022 02:08

Bij de fato en fake analyse scoorde Bolsonaro met 14 fakeberichten aanmerkelijk hoger dan de 4 van Lula.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Progresso » di okt 18, 2022 02:25




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Het debat: de verliezer(s)

Bericht door Progresso » di okt 18, 2022 02:33

Dit fragment is eigenlijk beter. Lula verdedigt zich, verliest al zijn tijd en daarna is het prijsschieten voor Bolsonaro.

Onbegrijpelijk dat Lula voor de tweede keer in die val stapt. Ook in het eerste debat ging die hier fout.

Of is het gewoon oprecht? Ortega is gewoon een goede vriend en diep in zijn hart is Lula gewoon een marxist.




Plaats reactie