Eerlijke verkiezingen

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door borsjea » do nov 10, 2022 00:35




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door borsjea » di nov 15, 2022 19:16




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo nov 23, 2022 01:07

En er zit een bug in de helft van de Braziliaanse stemmachines.

https://agenciabrasil.ebc.com.br/politi ... s-de-urnas



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo nov 23, 2022 02:26

Wat ook heel, heel bijzonder is, is het feit dat juist bij de oudere machines het aantal stemmen voor Lula significant hoger ligt.

De verhouding oude en nieuwe stemmachines bedroeg ongeveer 50%/50%. Oud en nieuw zijn gelijk verspreid over het land en in veel stembureaus stonden oud en nieuw naast elkaar.

Je zou een identieke verdeling verwachten. Dat is echter niet het geval. Op de oude machines werd significant meer op Lula gestemd.

Ik ben wel benieuwd naar een sluitende verklaring voor dit fenomeen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door joaninha » wo nov 23, 2022 12:06

Eerst maar eens zien of die beweringen van die PL en van jou kloppen en niet op vage beweringen van een conspiracy website van Amerikaanse conservatieven afkomstig zijn. Die persconferentie zegt mij eigenlijk al genoeg " hoogstaande grespecteerde internationale wetenschappers". Hetzelfde verhaal waar jij een paar weken geleden mee kwam. Ik ben nog niet echt onder de indruk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo nov 23, 2022 13:13

Ik ook nog niet.

Maar die bug zit er. De vraag is of die bug gebruikt kan worden of niet. Het Kieshof zegt nu al nee, en dat is erg voorbarig.

Het meest frappante blijft echter dat juist bij de oude modellen Lula meer stemmen heeft gehaald. Dat is een afwijking die je niet zou verwachten.

In ieder geval kan de uitspraak van de rechter Moreas (100% veilig) nu de prullenbak. Een bug betekent simpelweg dat de software niet doet wat er van verwacht wordt.

Als men bij het Kieshof echt zo zeker is van haar zaak zullen ze de broncode eindelijk eens openbaar maken en een flinke premie moeten zetten op het ontdekken van meer problemen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 13:31

Het komt bij mij niet als een verrassing. Ik heb diverse accounts op Twitter om zodoende zowel pro-Lula en pro-Bolsonaro activiteiten goed te kunnen volgen. De tweets van pro-Bolsonaro-aanhangers waren met name in aanloop naar de tweede ronde nagenoeg geheel verdwenen. Er kwam werkelijk bijna niets meer door.





borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door borsjea » wo dec 14, 2022 14:20

Zou dat niet voor beiden partijen gelden? Was Twitter dan sneller met het verwijderen van politiek fake news. Heeft het feit dat club Bolsonaro zwaarder werdt getroffen niet te maken dat men veel meer Fake news produceren dan andere het is algemeen bekend dat men er al vanaf 2019 een professionele fake news afdeling op na houden. Dat men daags na de verkiezingen een groot deel vd computers van het planalto formateert geeft aan dat er zaken zijn die verborgen moeten blijven. Het kopen van stemmen en het via werkgevers onderdrukken van werknemers heeft meer effect gehad op de uitslag dan het na vele uren of dagen verwijderen van een tweet welke al vele malen is gedeeld.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Felix » wo dec 14, 2022 14:26

Heeft het feit dat club Bolsonaro zwaarder werdt getroffen niet te maken dat men veel meer Fake news produceren dan andere het is algemeen bekend dat men er al vanaf 2019 een professionele fake news afdeling op na houden.
Precies!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 14:59

Beide partijen hebben aantoonbaar veel fakenews verspreid.

Op Twitter werd het fakenews uit de Bolsonaro-koker vrijwel direct afgekapt, zowel op mijn pro-Bolsonaro als op mijn pro-Lula accounts.

Het fake nieuws uit het Lula kamp bleef rondzingen en werd versterkt in mijn pro-Bolsonaro Twittertijdlijn.

Die Twittertijdlijn stond de dag voor de verkiezingen helemaal vol met berichten van Daniëlle Mercury, Jornalista Livres, mevrouw Bolle, MinjaMedia, Lula-bots etc.

Uit de Amerikaanse Twitterfiles hebben we al kunnen leren hoe pro-Biden Twitter medewerkers hebben samengespannen met de FBI en het campagneteam van de Democraten.

Het lijkt erop dat iets soortgelijks heeft plaatsgevonden in Brazilië.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Martinho » wo dec 14, 2022 16:22

Progresso schreef:
wo dec 14, 2022 14:59
Beide partijen hebben aantoonbaar veel fakenews verspreid.

Op Twitter werd het fakenews uit de Bolsonaro-koker vrijwel direct afgekapt, zowel op mijn pro-Bolsonaro als op mijn pro-Lula accounts.

Met andere woorden: je hebt meerdere FAKE accounts die zich voordoen als pro en contra iets, en dan denk je daarmee een samenzwering te kunnen aantonen. Met notabene TWITTER, het riool van het internet.

En dan klaag je over anderen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Eerlijke verkiezingen

Bericht door Progresso » wo dec 14, 2022 16:56

Wat praat je nu weer voor onzin.

Als je de standpunten van anderen wilt proberen te begrijpen dan moet je je buiten je eigen bubbel en echokamer begeven.

Je zult af en toe wat marxistische literatuur moeten lezen om te begrijpen wat zo'n Haddad beweegt, het is wel handig om wat bijbelkennis te hebben om de beweegredenen van evangelisten te begrijpen en je zult wat libertaire boeken moeten lezen om Guedes goed te begrijpen.

Doe je dat niet blijf je in je eigen gelijk hangen en zul je nooit de ander (willen) begrijpen.



Plaats reactie