Brazilie Nieuws: Derde kiesronde?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Derde kiesronde?

Bericht door Redactie » do okt 27, 2022 16:20

Brazilie Nieuws: Derde kiesronde?
by Redactie


Afbeelding
De campagne van president Bolsonaro wil het gebrekkige verslag over veronderstelde inhouding van propaganda spotjes bij radiozenders in het noorden en noordoosten van het land, gebruiken als een manier om een juridisch debat op te starten over de wettelijkheid van het kiesproces, voor het geval hij zondag de verliezer wordt.

De president verhoogde het offensief in de aanvallen tegen het kieshof...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Derde kiesronde?

Bericht door Baiano » do okt 27, 2022 16:59

Mijn indruk is dat Bolsonaro laat zien dat hij een slechte verliezer is, en dat vind ik zielig. Er komt helemaal geen derde ronde.

Een andere vaststelling, ervan uitgaande dat er meer dan 156 miljoen stemgerechtigden zijn in Brazilië en van de veronderstelling dat Lula wint met 51% en Bolsonaro verliest met 49% (is een gok, de echte uitslag kan uiteraard verschillen).

Dan betekent dit dat er ongeveer 77 miljoen kiezers zijn die Lula NIET willen, en ongeveer 79 miljoen die Bolsonaro NIET willen.

Toch zal de overwinnaar ook voor dat erg grote aantal Brazilianen moeten regeren, iets wat beiden tot (diep) nadenken zou moeten stemmen.

Waarom heb ik nu, ondanks het verleden van Lula en de PT, het gevoel dat Lula daar beter zal in slagen dan Bolsonaro?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Derde kiesronde?

Bericht door Felix » do okt 27, 2022 17:14

Eerst maar eens kijken wie er wint... .
Toch zal de overwinnaar ook voor dat erg grote aantal Brazilianen moeten regeren, iets wat beiden tot (diep) nadenken zou moeten stemmen.
Waarom heb ik nu, ondanks het verleden van Lula en de PT, het gevoel dat Lula daar beter zal in slagen dan Bolsonaro?

Omdat Lula in het verleden al heeft getoond een pragmatische leider te zijn die goed in coalities kan samenwerken. bolsonaro is alleen maar in zijn eigen publiek geïnteresseerd en heeft zich op geen enkel moment als president van alle Brazilianen opgesteld, het lijkt ook niet iets wat hij ambieert.

Lula heeft al verklaard dat zijn mogelijke regering geen exclusieve PT regering zal zijn en gezien zijn verleden lijkt dit een behoorlijk geloofwaardig voornemen.



Plaats reactie