Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Redactie » ma okt 31, 2022 16:52

Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht
by Redactie


Afbeelding
Luíz Inácio Lula da Silva sprak gisteren de menigte toe op de Avenida Paulista (SP), en zei dat hij gelukkig was, maar ook dat hij zich zorgen maakt:

“Ik ben voor de helft gelukkig en voor de andere helft bezorgd. Vanaf morgen moet ik mij bezig houden met de kwestie hoe wij het land gaan regeren. Ik moet weten of de president, die van ons verloor, een overdracht zal toestaan, opdat...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Martinho » di nov 01, 2022 20:29

Lula weet donders goed wat Bolsonaro gaat doen: Trump navolgen. En dan is er geen overdracht, want de president weigert zijn verlies te erkennen (Trump tot op de dag van vandaag), gaat er tegen protesteren, probeert de uitslag te veranderen, of poogt gewoon een staatsgreep te doen.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Martinho » di nov 01, 2022 22:08

Ik schreef dat een uurtje VOOR de toespraak van Bolsonaro. De BBC hoopte op een erkenning van de overwinning van Lula, maar nee dus. Hij heeft er twee dagen over moeten nadenken, maar niks, ook geen echte veroordeling van de blokkades.

Het is niet altijd leuk om gelijk te krijgen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Felix » di nov 01, 2022 22:45

Hier heeft het genie dus twee dagen op zitten wroeten!:

Ik wil beginnen met het bedanken van de 58 miljoen Brazilianen die afgelopen 30 oktober op mij hebben gestemd. De huidige protesten bij de bevolking zijn het resultaat van verontwaardiging en een gevoel van onrechtvaardigheid over het verloop van het verkiezingsproces.

Vreedzame demonstraties zullen altijd welkom zijn, maar onze methoden kunnen niet die van links zijn, die de bevolking altijd schade hebben berokkend, zoals invasie van eigendom, vernietiging van vastgoed en beperking van het recht om te komen en gaan.

Rechts is echt opgekomen in ons land. Onze robuuste vertegenwoordiging in het parlement toont de kracht van onze waarden: God, land, familie en vrijheid.

We hebben verschillende leiders gevormd in Brazilië. Onze dromen zijn levendiger dan ooit. Wij zijn voor orde en vooruitgang. Zelfs als we het hele systeem onder ogen zien, overwinnen we een pandemie en de gevolgen van een oorlog.

Ik ben altijd als ondemocratisch bestempeld en heb, in tegenstelling tot mijn beschuldigers, altijd binnen de vier regels van de Grondwet gespeeld. Ik heb nooit gesproken over het controleren of censureren van de media en sociale netwerken.

Als president van de republiek en als burger zal ik alle regels van onze grondwet blijven naleven.

Het is een eer om de leider te zijn van miljoenen Brazilianen die, net als ik, opkomen voor economische vrijheid, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, eerlijkheid en de groengele kleuren van onze vlag.

Dank u.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door borsjea » di nov 01, 2022 23:18

En opnieuw weet hij een waslijst aan fake-news en leugens te produceren.

Grote vraag, zal hij bij de overdracht op 01/01 aanwezig zijn of krijgen we hier ook een Trumpiaanse overdracht.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Progresso » wo nov 02, 2022 02:32

Nee joh, er is gewoon deal.

Verkiezingen erkennen, ordentelijk de aftocht blazen en verder je nek houden.

Ok, maar dan geen vervolging van mij en mijn vriendjes.

Ja prima.

Ok, laat me even wat telefoontjes plegen naar mijn gewapende vriendjes die de vrachtwagenchauffeurs gijzelen en ik heb even een A4-tje nodig voor mijn speech.

Deal? Deal.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Progresso » wo nov 02, 2022 02:43

Felix schreef:
di nov 01, 2022 22:45
Hier heeft het genie dus twee dagen op zitten wroeten!:
Hij zei toch op het laatst "boa noite".

Anyway. Wat een afgang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door Progresso » do nov 03, 2022 00:31

Felix schreef:
di nov 01, 2022 22:45
Hier heeft het genie dus twee dagen op zitten wroeten!:

Ik wil beginnen met het bedanken van de 58 miljoen Brazilianen die afgelopen 30 oktober op mij hebben gestemd. De huidige protesten bij de bevolking zijn het resultaat van verontwaardiging en een gevoel van onrechtvaardigheid over het verloop van het verkiezingsproces.

Vreedzame demonstraties zullen altijd welkom zijn, maar onze methoden kunnen niet die van links zijn, die de bevolking altijd schade hebben berokkend, zoals invasie van eigendom, vernietiging van vastgoed en beperking van het recht om te komen en gaan.

Rechts is echt opgekomen in ons land. Onze robuuste vertegenwoordiging in het parlement toont de kracht van onze waarden: God, land, familie en vrijheid.

We hebben verschillende leiders gevormd in Brazilië. Onze dromen zijn levendiger dan ooit. Wij zijn voor orde en vooruitgang. Zelfs als we het hele systeem onder ogen zien, overwinnen we een pandemie en de gevolgen van een oorlog.

Ik ben altijd als ondemocratisch bestempeld en heb, in tegenstelling tot mijn beschuldigers, altijd binnen de vier regels van de Grondwet gespeeld. Ik heb nooit gesproken over het controleren of censureren van de media en sociale netwerken.

Als president van de republiek en als burger zal ik alle regels van onze grondwet blijven naleven.

Het is een eer om de leider te zijn van miljoenen Brazilianen die, net als ik, opkomen voor economische vrijheid, godsdienstvrijheid, vrijheid van meningsuiting, eerlijkheid en de groengele kleuren van onze vlag.

Dank u.
Ik zit dat nog eens nauwkeurig te lezen en heb ook nog maar een keer op Youtube gekeken.

Het enige technische wat ik niet begrijp is wat hij nu bedoeld met die vier regels van de grondwet? Maar even afgezien daarvan, ik lees hier helemaal niet dat hij de macht gaat overgeven aan Lula, eigenlijk eerder het tegenovergestelde.

Nu de vrachtwagenchauffeurs breed worden gesteund door de PRF en als ik alle grootschalige protesten mag geloven door de volledige aanhang van Bolsonaro denk ik dat er een heel ander scenario gaat spelen.

De PRF, de PM, de boeren, de chauffeurs, 49,x procent van de kiezers zijn het er niet mee eens.

Dan kom ik bij mijn standpunt van eerlijke verkiezingen. Kun je spreken over eerlijke verkiezingen als er door de politie RS 6 miljoen in beslag genomen. Je hebt het dan over minimaal 60.000 stemmen, maar dit is alleen maar wat ontdekt is.

De stembusuitslagen van veel stemmachines laten ook aan duidelijkheid niets te wensen over. 100% Lula stemmers? De kans dat dat gebeurt is extreem klein. Dat het in minimaal 100 stembussen is gebeurt is nog veel onwaarschijnlijker.

En kun je het tijdelijk opzij zetten van de constitutie twee weken voor de verkiezingen als eerlijk beschouwen.

Kun je de censuur vooraf van het Kieshof en de zeer partijdige beslissingen van datzelfde Kieshof als eerlijk beschouwen?

Met een dergelijk extreem klein verschil, het ontbreken van enig fysiek papieren bewijs, het kopen van stemmen en de partijdigheid van het Kieshof zou ik eigenlijk het helemaal geen gek idee vinden om een derde ronde te organiseren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5036
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Lula bezorgd voor de overdracht

Bericht door quasimodo » do nov 03, 2022 13:00

De stembusuitslagen van veel stemmachines laten ook aan duidelijkheid niets te wensen over. 100% Lula stemmers? De kans dat dat gebeurt is extreem klein. Dat het in minimaal 100 stembussen is gebeurt is nog veel onwaarschijnlijker.
Ook als je gelijkgestemden allemaal met een bus aanvoert? Of in een kleine gemeenschap waar een invloedrijk figuur de mensen heeft overtuigd om op 1 kandidaat te stemmen? En ik denk dat er in het regenwoud hele stammen wonen die tegen Bolsonaro zijn plannen zijn om er mijn- of landbouw activiteiten te gaan plegen. Die uitslagen die jij op de foto liet zien gingen allemaal over machines met een heel klein aantal stemmers. En ik heb geen enkele verwijzing gezien dat er ook is onderzocht of er niet toevallig machines waren met alleen Bolsonaro als uitslag. Dit duidt erop dat het onderzoek is gepleegd door een groep die een bepaald motief heeft.



Plaats reactie