Actieve censuur van GEKOZEN volksvertegenwoordigers

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7409
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Actieve censuur van GEKOZEN volksvertegenwoordigers

Bericht door Progresso » do nov 10, 2022 12:29

We gaan een beetje terug naar de tijd van de inquisitie.

Wederom wordt een gekozen volksvertegenwoordiger door de rechterlijke macht de mond gesnoerd.

Geen proces, geen mogelijkheid tot verdediging, geen uitleg.

Wat mag je nog wel of niet zeggen in Brazilië? Wat zijn de goede en foute gedachten? Als zelfs gekozen volksvertegenwoordigers de mond wordt gesnoeid, wat moet de gemiddelde burger dan wel niet denken?

Ik krijg erge Orwelliaanse beelden bij wat er momenteel in Brazilië gebeurt.

Hoe lang kan dit forum nog bestaan als bepaalde meningen niet meer geuit kunnen worden.

Hoe noem je een land waar één man bepaald wat goed en slecht is? Waar geen tegenspraak wordt geduld? Waar het niet meer mogelijk is gebruik te maken van het recht op demonstratie? Waar de vrijheid is ontnomen om je eigen mening te uiten? Waar je wordt vervolgd om je denkbeelden? Waar de journalisten geen enkele kritische vraag stellen?

Hoe wordt zo'n land genoemd? Ik weet het niet meer. Of beter, ik mag het niet meer zeggen of denken.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5057
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Actieve censuur van GEKOZEN volksvertegenwoordigers

Bericht door quasimodo » do nov 10, 2022 13:04

Nederland?

Wilders vervolgd
Ongehoord Nederland bijna van de tv
Protesten voor en tegen zwarte Piet sterk ingeperkt.
Veel demonstranten veroordeeld voor gevaarlijke protesten zoals onaangekondigd blokkeren van snelwegen. Vooral boeren en sinterklaas betogers maar politie agenten tijdens hun protesten dan weer niet.

Maar dit gaat toch over Twitter. Daar heeft Elon Musk gezegd dit weer vrij te laten gebeuren. Zal wel het einde betekenen van Twitter in veel landen denk ik als dit echt zo is.

Je zult als land altijd regels moeten stellen zodat minderheden hun mening kunnen geven. Maar je dient ook rekening te houden met de rechte van anderen hierin.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Actieve censuur van GEKOZEN volksvertegenwoordigers

Bericht door borsjea » do nov 10, 2022 17:02

Dus als je democratische gekozen bent mag je onbeperkt zonder wettelijk toetsing alle onzin, leugen, smaad en Fake News verkondigen!
Ook een democratische gekozen president staat niet boven de wet. Dat Bolsonaro relatief zwaarder is getroffen licht toch echt bij hem zelf of zijn team. Het is algemeen bekend dat hij er al vanaf het begin een Fake News team op na houdt wat tijdens de pandemie velen het leven heeft gekost. Respect voor de podemos heeft hij niet of het ontbreekt hem aan de kennis wat de rechten en plichten van deze zijn, met name tijdens de pandamie ging hij op dat punt de fout in en werdt door het STF op de vingets getikt. In plaats van dan te klagen had hij moeten zeggen Sorry mijn fout ik wist dat niet, nog beter was geweest niet blinden links zaken te doen waar je geen verstand van hebt maar eerst overleggen met deskundigen.



Plaats reactie