Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door Redactie » wo nov 16, 2022 16:00

Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?
by Redactie


Afbeelding
Verkozen president Lula bevestigde tijdens een evenement van het “Consórcio Interestadual da Amazônia Legal” tijdens de klimaatconferentie COP27, dat hij gaat praten met Antônio Guterres, secretaris-generaal van de Verenigde Naties, om hem te verzoeken om de klimaatconferentie van 2025 – COP30, te laten plaatsvinden in het Amazonegebied, hetzij in Amazonas, hetzij in Pará.

“In...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door Progresso » wo nov 16, 2022 18:22

Ondertussen gaat de PT vol voor de fossiele industrie.


In de verkiezingscampage in de deelstaten van het Amazonegebied heeft Lula belooft om nog meer asfalteren aan te leggen.

En nu wil hij al die privéjets naar Manaus laten vliegen. Die passen niet eens op dat vliegveld, dus die moeten weer doorvliegen naar Belém oid.

Ik kan het allemaal niet rijmen.

Misschien kan iemand mij uit de brand helpen?

https://www.bbc.com/portuguese/brasil-6 ... um=custom7



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door borsjea » wo nov 16, 2022 21:49

Progresso schreef:
wo nov 16, 2022 18:22
En nu wil hij al die privéjets naar Manaus laten vliegen. Die passen niet eens op dat vliegveld, dus die moeten weer doorvliegen naar Belém oid.

Ik kan het allemaal niet rijmen.

Misschien kan iemand mij uit de brand helpen?
Kijkende naar de luchtfoto in Google Earth naar de internationale luchthaven dan zie ik tussen de taxiways en runway 11/29 en stuk terrein van maar liefst 60 hectare liggen. Naast de gate met slurfen ruim 14 ha asfalt, een stuk terrein wat als vliegtuig kerkhof staat aangegeven van 4 ha. Vermoed dat de luchthaven ooit een luchtmacht basis is geweest, naast de runway een terrein van 39 Ha wat erg lijkt op een plek waar voorheen vliegtuigbunkers hebben gestaan. Voor runway 29 ook nog een terrein wat lijkt op een terrein waar voorheen bunkers hebben gestaan van ruim 35 ha ik denk dat een aantal van die plekken als ze nog niet geschikt zijn eenvoudig geschikt gemaakt kunnen worden. Tevens moet je kijken hoeveel vd privejets staan er niet bij de COP27 opgesteld, zullen velen niet net een taxi zijn die na het droppen van hun klanten weer vertrekken ipv dagen op de grond te staan.

Belem heeft zelfs nog een tweede luchthaven Aeroporto Ponta Pelada een militaire basis waar je ook wat jets kan neer planten als het echt moet.


Laten we kijken wat de resultaten vd huidige COP zijn, weet Lula financiën los te peuteren. Las dat er veel aandacht voor hem was, de zaal en een extra ingerichte zaal er naast konden waren te klein voor alle belangstellende. Op een aantal punten werdt de livestream bekeken. Denk dat als de huidige president er was geweest dat hij nauwelijks belangstelling had gehad. Recent in New-York vond hij een bezoek aan een restaurant met een grote groep fans belangrijker dan de vergadering.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door Progresso » wo nov 16, 2022 23:59

Als Trump daar met zijn Airforce One daar landt dan staat dat hele voorveld vol. En die AirForce One komt nooit alleen. Dat is altijd een heel spectakel.

Past niet.

Maar dat was mijn punt eigenlijk niet.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door borsjea » do nov 17, 2022 14:20

Progresso schreef:
wo nov 16, 2022 23:59
Als Trump daar met zijn Airforce One daar landt dan staat dat hele voorveld vol. En die AirForce One komt nooit alleen. Dat is altijd een heel spectakel.

Past niet.

Maar dat was mijn punt eigenlijk niet.
De twee 747-200 en diverse transportvliegtuigen paste in 2005 wel op de veel kleinere luchthaven Maastricht/Aken.

Heb geen idee wat er aan huisvestingscapaciteit is in Manaus, hoewel deze stad natuurlijk ook een WK heeft gehost.
Zou mij echter niet verbazen dat de locaties voor de COP al veel langer periode vast staat.


Misschien is het beter de huidige COP27 beoordelen. Mag duidelijk zijn dat de internationale belangstelling voor Lula groot is. De capaciteit vd ruimte was veel te klein. De hoeveelheid aan kamera´s die aanwezig waren liet ook zien dat de media belangstelling groot was. Her en der op internet wat bekende media sites bezocht en eigenlijk alleen maar positieve geluiden. Dit is/was bij de huidige president wel anders waar de media vaak een fato/fake verslag deed. Dat Lula internationaal veel meer draagvlak heeft dan Bolsonaro mag duidelijk zijn, hopelijk zien we dat straks verder terug in handelsrelaties.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door Progresso » zo nov 20, 2022 17:38

Die klimaattop waar Lula met een privéjet naar toe was gevlogen is dus volkomen mislukt.

Geen wonder als de een verkozen president wordt onthaald als held en dan blijkt dat zijn mooie praatjes over Amazone zoethoudertje zijn. Hoe valt het anders te rijmen dat Lula straks nog meer wegen gaat asfalteren in de Amazone-Staten en ook nog eens vol inzet op de fossiele industrie.

Nog meer olie oppompen door Petrobras en consorten en tegelijkertijd allemaal vage beloftes doen over Amazone. Wie hou je dan voor de gek?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door borsjea » zo nov 20, 2022 18:24

Kan me voorstellen dat het de groepen die goudgeld verdienen met de vernietging van het amazonewoud als een mislukking wordt gezien.

In zowel.de Braziliaanse als buitenlandse media alleen maar lof over de deelname en negative geluiden over de huidige president. Een herstel van de eerder gesloopte buitenlandse relaties is ingezet.

https://www.jota.info/opiniao-e-analise ... o-18112022



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: COP30 in Brazilië?

Bericht door Progresso » zo nov 20, 2022 22:28

Je bent blij met een dooie mus. Dit is wat de Washington Post er over schreef:
Key updates
- Push for big emissions cuts at COP27 seems to fall apart
- Nations agree to historic fund for climate harms
- Marathon climate talks appear to be winding down — with much left undone
Dat tweede punt is voorlopig alleen nog maar hete lucht. Niemand heeft niets besloten over wat een schade door het klimaat is. Niemand weet welke landen gaan doneren en welke gaan ontvangen.

Voor de rest is er niets.



Plaats reactie