De componist achter "tá na hora do jair"

Plaats reactie
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door joaninha » za nov 19, 2022 04:18

Julio Herminio Luz, een wiskunde leraar die tijdens de pandemie liedjes begon uit te brengen onder de artiestennaam Juliano Maderada kan Lula wel eens net dat zetje hebben gegeven om het verschil te maken de verkiezingen te winnen.
Zijn pro Lula liedjes werden enorm populair en werden massaal meegezongen op verkiezingsmanifestaties en verkiezingsmarsen voor Lula in het Noordoosten kregen er een carvanalachtig karakter door. Heel wat leuker en positiever dan de campagne van de Bolsonaristen.
Het nummer "Tá na hora do Jair" werd een regelrechte hit en stond bovenaan de hitlijsten op Spotify. Ook op tiktop verschenen allerlei filmpjes van mensen die dit nummer als inspiratie namen.
Ikzelf vind de nummers van Maderada ook leuk. Tijdens de campagne van de eerste ronde verbleef ik bij mijn vriendin in een favela in Vicente Pinzon in Fortaleza en hoorde vrijwel dagelijks de vrolijke liedjes van de campagne die door de wijk schalden uit de luidsprekers.

https://g1.globo.com/pop-arte/musica/no ... lula.ghtml




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door Felix » za nov 19, 2022 05:18

Juliano Maderada kan Lula wel eens net dat zetje hebben gegeven om het verschil te maken de verkiezingen te winnen.

Het zal eerder andersom zijn. Het liedje had juist succes omdat Lula zo populair is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door joaninha » zo nov 20, 2022 19:34

Ik denk een combinatie van beiden. De muzikale ondersteuning van de campagne gaven wel een vrolijk en positief geluid en boost, wat zeker meegespeeld heeft bij de overwinning.
Maar het liedje kan ook nog een grote rol gaan spelen aan het eind van het jaar wanneer Bolsonaro moet plaatsmaken voor de nieuw gekozen president.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door Felix » zo nov 20, 2022 19:42

wat zeker meegespeeld heeft bij de overwinning.

Lijkt mij niet.

een grote rol gaan spelen

Een rol?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door Progresso » zo nov 20, 2022 22:31

Over vier maanden carnaval. Ik verheug me er nu al op.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: De componist achter "tá na hora do jair"

Bericht door borsjea » zo nov 20, 2022 23:37

Progresso schreef:
zo nov 20, 2022 22:31
Over vier maanden carnaval. Ik verheug me er nu al op.
Ik zie de carnevals gangers al lopen in een wit tshirt met zwarte strepen en het nummer 22-666



Plaats reactie