Einde vrijheid van Godsdienst

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door Progresso » vr nov 25, 2022 14:48

Het gaat wel heel snel bergaf met de democratie in Brazilië.

De toekomstige president van Brazilië wil nu de evangelisten verantwoordelijk houden voor de sterfgevallen.

In de nieuwe plannen worden de armen die de Bolsa Familiá ontvangen al verplicht om hun kinderen verplicht te vaccineren.

Wat "verantwoordelijk houden voor" precies betekent weten we niet, maar gezien de extreme boetes die worden opgelegd als je tegenwoordig protesteert of je afvraagt waarom bij stemcomputers met een bug erin zoveel Lula stemmers zijn kan je je voorstellen dat ook hier met harde hand geregeerd gaat worden.

https://oantagonista.uol.com.br/brasil/ ... or-mortes/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door Felix » vr nov 25, 2022 14:51

In de nieuwe plannen worden de armen die de Bolsa Familiá ontvangen al verplicht om hun kinderen verplicht te vaccineren.

Zonder meer een uitstekend initiatief!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door borsjea » vr nov 25, 2022 15:28

Vorig jaar kwam de evagelische clan van Bolsonaro al met het idee om een wet te maken die de biblia sagrada" als enige juiste uitgave van het bijbelse verhaal en alle andere uitgaven te verbieden. Een moderne vorm vd cristalnacht opnieuw boekverbrandingen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door borsjea » vr nov 25, 2022 15:40

Progresso schreef:
vr nov 25, 2022 14:48
Het gaat wel heel snel bergaf met de democratie in Brazilië.

De toekomstige president van Brazilië wil nu de evangelisten verantwoordelijk houden voor de sterfgevallen.

In de nieuwe plannen worden de armen die de Bolsa Familiá ontvangen al verplicht om hun kinderen verplicht te vaccineren.
Was dat bij eerdere uitkeringen voor de invoering van de bolso ook niet het geval? De hoogte vd uitkering afhankelijk van vaccinaties en of je kinderen de school bezochten. Meen zelf kritieken hebben gehoord dat ten tijden vd invoering vd Bolso Familia dit geschrapt is.

Wereldwijd zien we ziektes waarvan we dachten dat ze niet meer bestonden opnieuw door de anti fax campagnes opleven.

Het zijn niet alle evangelisten die vaccinaties weigeren. Wel zal er een harde aanpak moeten komen van mensen die via internet en ander media antie vaccinatie campagnes voeren. Niet zelden doen deze figuren dat uit eigen commercieel belang. Vaak zijn het alternatieve artsen die je tegen betaling en niet werken alternatief aanbieden. Geef deze mensen 48 uur de tijd met bewijs te komen, laat de bewijs toetsen door ANVISA en indien men geen wetenschappelijk onderbouwd bewijs aanlevert gaat de site offline en betaald de eigenaar een forse boete.

Openbare scholen verplicht stellen om weer te controleren of kinderen die gevaccineerd mogen worden gevaccineerd zijn, het gaat niet alleen om hun gezondheid maar ook om die groepen die om medische redenen niet gevaccineerd mogen worden of waar vaccinaties door behandelingen minder effectief zijn.
Bij prive scholen zou je de meerderheid vd ouders kunnen laten beslissen en wellicht de groepen splitsen in wel en niet gevaxineerd.

Verder vervolg geven aan de PEC Covid, daar is duidelijk aangegeven wie er verantwoordelijk is voor ruim 400.000 on nodige doden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door Progresso » vr nov 25, 2022 15:47

Dat idee had ik vroeger ook.

De verplichting om naar school te gaan daar sta ik nog steeds achter. Dat is vergelijkbaar met de leerplichtwet in Nederland.

De verplichting voor medische ingrepen vind ik niet correct.

Het druist in tegen de rechten van de mens die dit expliciet verbiedt.

De corona vaccins hebben juist laten zien dat we met heel veel scepcis moeten kijken wat wetenschap en politiek allemaal beweren.

Ondertussen lig ik deze week voor de tweede keer met corona zwaar ziek in mijn hangmatje en ik ben 3 of 4 keer gevaccineerd.

Het enige argument wat eigenlijk overblijft van al die vaccinclaims is dat het voorkomt dat je niet doodgaat.

Dat het virus niet uit een lab zou komen blijkt steeds onwaarschijnlijker. Trump zat daar destijds met zijn China-virus waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid.

Door het nemen van vaccins zou ik anderen niet besmetten. Nou, dat heb ik geweten bij mijn eerste keer corona.

Door het nemen van vaccins zou ik geen corona krijgen. Ook dat bleek een onzin claim.

Blijft eigenlijk alleen maar over dat het vaccin voorkomt dat je dood gaat. Ook die claim kan de prullenbak in. Brazilië was het eerste land waar nagenoeg 100% van de bevolking gevaccineerde was. Ondanks die zeer hoge vaccinatiegraad sterven er gewoon nog iedere dag rond de 100 personen aan corona.

Wel blijkt er in alle landen een extreem oversterfte die tot nu toe niet verklaard kan worden. Dat zijn dus niet die coronadoden, maar overlijdens door andere oorzaken.

Regeringen doen erg moeilijk om dit soort onderzoeken te faciliteren. Het lijkt of men iets heel groots heeft te verbergen.

Laat mij maar zelf de afweging maken of ik mij of mijn kinderen laat vaccineren. Daar hoort geen dwang bij van een overheid.

Wel een goede en eerlijke voorlichting, waar respect blijft bestaan voor ieders geloofsovertuiging.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door Felix » vr nov 25, 2022 16:06

Het druist in tegen de rechten van de mens die dit expliciet verbiedt.

De rechten van het kind worden met gedwongen vaccinatie juist beschermd, bv. tegen polio, kinkhoest, roodvonk, difterie enz. enz.

Door het nemen van vaccins zou ik geen corona krijgen. Ook dat bleek een onzin claim.

Natuurlijk zijn wij als individu niet DE maatstaf, maar ik heb het nog geen enkele keer gehad en als imunossuprimido dank ik de vaccins ten zeerste en kijk uit naar de nieuwere vaccins.

Dat het virus niet uit een lab zou komen blijkt steeds onwaarschijnlijker. Trump zat daar destijds met zijn China-virus waarschijnlijk heel dicht bij de waarheid.

Maar nu ís het er gewoon en dat is de realiteit. (Men is nu overigens 'uitgestorven' virussen uit het permafrost weer tot leven aan het brengen om ze te bestuderen. Het argument is dat deze virussen binnen afzienbare tijd toch alweer automatisch tot leven komen omdat de oppervlakte van het permafrost waarin ze bewaard liggen gaat smelten. Lijkt mij potentieel gevaarlijk.)

Brazilië was het eerste land waar nagenoeg 100% van de bevolking gevaccineerde was.

Dit is gewoon niet waar en komt mede door een president die antireclame maakte. Veel mensen hebben ook de nodige vervolginentingen niet genomen. 69 miljoen mensen namen de tweede dosis niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Einde vrijheid van Godsdienst

Bericht door Progresso » vr nov 25, 2022 16:41

Felix schreef:
vr nov 25, 2022 16:06
De rechten van het kind worden met gedwongen vaccinatie juist beschermd, bv. tegen polio, kinkhoest, roodvonk, difterie enz. enz.
Zelfs in de biblebelt wordt gevaccineerd. Goede, degelijke en eerlijke voorlichting zijn de crux. Maar wel op basis van vrijwilligheid.

De sterfte onder kinderen aan de gevolgen van corona is miniem en er is daar altijd sprake van een combinatie van andere doodsoorzaken.

Wel zien we ook in veel landen een bijzondere oversterfte bij kinderen.
Felix schreef:
vr nov 25, 2022 16:06
maar ik heb het nog geen enkele keer gehad en als imunossuprimido dank ik de vaccins ten zeerste en kijk uit naar de nieuwere vaccins.
Ik ontzeg jou geen enkel vaccin.
Felix schreef:
vr nov 25, 2022 16:06
Maar nu ís het er gewoon en dat is de realiteit.
Er zijn wetenschappers die tot op de dag van vandaag beweren dat het virus een natuurlijke oorsprong heeft en niet uit een lab kan komen. Die wetenschappers weigeren hun publicaties terug te trekken of aan te passen.

Tot zover het vertrouwen in de wetenschap.
Felix schreef:
vr nov 25, 2022 16:06
Dit is gewoon niet waar en komt mede door een president die antireclame maakte.
Dat men nu weer achterloopt is een feit, maar de Braziliaanse bevolking was eind 2021 aantoonbaar voor de volle 100% met de toen beschikbare 2 dosis ingeënt. Toen kwam de derde dosis en daarna de vierde dosis.

Vergeet ook niet dat nagenoeg iedereen ook natuurlijke immuniteit heeft opgebouwd.

Het aantal doden is sinds die tijd rond de 100 per dag blijven schommelen.



Plaats reactie