Brazilie Nieuws: Wie durft neen zeggen tegen Lula?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wie durft neen zeggen tegen Lula?

Bericht door Redactie » vr dec 23, 2022 14:29

Brazilie Nieuws: Wie durft neen zeggen tegen Lula?
by Redactie


Afbeelding
Journalist Ricardo Noblat schrijft: “De eenzaamheid van de macht vormt het grootste gevaar”. Hij heeft gelijk. Machthebbers houden niet van tegenspraak. Weinigen onder hen aanvaarden kritiek. Noch minder in aantal zijn de ondergeschikten die het aandurven om hun chefs te wijzen op hun vergissingen, tenzij tegen gelijkgestelden, op zachte toon.

Men kan het Lula niet kwalijk nemen dat hij vroegere...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Wie durft neen zeggen tegen Lula?

Bericht door Baiano » vr dec 23, 2022 15:05

Een korte maar een van de meest zinvolle analyses die ik las in 2022. Noblat is inmiddels 73 maar heeft nog altijd een scherpe pen.

Inderdaad, de Brazilianen moeten meer eisen stellen aan hun regeerders en politici. Ze worden al vetbetaald (veel te vet naar mijn oordeel) en dienen dus rekenschap af te leggen van hun doen en laten.

Het pleit voor Lula dat hij een dergelijke uitspraak doet, maar ik vrees dat de "kameraden" te arrogant zijn om veel kritiek te aanvaarden. Zolang hij hen in toom kan houden zal het wel loslopen. Eens hij er niet meer is, voor welke reden dan ook, dan staat er niets meer in de weg voor blunders zoals die van het verleden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4730
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wie durft neen zeggen tegen Lula?

Bericht door Felix » vr dec 23, 2022 15:25

Ik heb de indruk dat Lula aan het verzwakken is en aan zijn ouderdom lijdt. Hij laat zich ogenschijnlijk veel meer door de PT besturen dan voorheen het geval was.



Plaats reactie