Belastingverhoging zonne-energie

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4143
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Belastingverhoging zonne-energie

Bericht door borsjea » do apr 20, 2023 20:24

V2L (VEHICLE TO LOAD) zal in de toekomst wel eens een belangrijke rol gaan spelen. Ik denk dat overheden beter kunnen gaan investeren in energie opslag in de wijk dan de distributie netwerken uit te bouwen. Nu al zijn er momenten dat er veel meer met zin en wind wordt opgewekt dan er wordt gebruikt. De inteligente meter zal in de toekomst zorgen dat de vergoeding bepaald wordt op het moment van teruglevering. Op dit moment is in zowel Brazilië als Nederland het net de goedkoopste batterij.
Zelf zou ik het liefst volledig off-grid willen wat daar voor capaciteit voor nodig is heb ik nog geen volledig zicht op. Een paneeltje meer om de minder zonnige dagen op te vangen kost ook het geld niet meer. Een installatie niet berekenen op jaar gemiddelden maar op minimale gemiddelde werkt al mee. Met V2L zou je zelfs langdurige minder zonnige periodes op kunnen vangen en zelfs in het ergste geval een extra lading bij een fast charger halen hoewel de capaciteit van een EV al vaak voldoende is voor een week aan energie.
Grootste probleem bij off-grid en batterijen is de maximale uitgangscapaciteit, wie electrisch douche heeft toch wel een probleem.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5101
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Belastingverhoging zonne-energie

Bericht door quasimodo » do apr 20, 2023 21:15

wie electrisch douche heeft toch wel een probleem.
Niet als je ruimte hebt voor een grote boiler wat ook niet zo duur is en in feite net zo werkt als een batterij als je hem alleen overdag laat verwarmen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4143
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Belastingverhoging zonne-energie

Bericht door borsjea » vr apr 21, 2023 13:09

quasimodo schreef:
do apr 20, 2023 21:15
Niet als je ruimte hebt voor een grote boiler wat ook niet zo duur is en in feite net zo werkt als een batterij als je hem alleen overdag laat verwarmen.
Een electrische boiler die langzaam overdag verwarmt als vervanging van een gas geiser heb ik ook aan lopen denken, dan het liefst op de huidige plek vd huidige geiser.
Wat me altijd heeft verbaasd dat de water collectoren hier nauwelijks een rol heeft gespeeld terwijl we die 40 jaar geleden in Zuid Europa al vollop zagen.
Een combinatie water collector met de huidige gas geiser is voor mij ook een optie. Geiser is zelf regelend heeft in instelbare uitgangs tempertuur en regelt zijn vermogen terug als de ingang temperatuur hoger is, hierdoor zou de zonnecollectoren betekent kunnen worden op mijn dagelijkse gebruik en niet een huis vol met loge's.



Plaats reactie