Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door Redactie » ma jan 09, 2023 22:18

Brazilie Nieuws: Slechte verliezers
by Redactie


Afbeelding
De beelden die nu al 24 uur lang te zien zijn op de Braziliaanse televisiezenders laten geen twijfel bestaan over wie nu eigenlijk betrokken was in de waanzin om en rond de Praça de Três Poderes, in Brasília. Het ging niet om jongeren, black blocs of ouderen (met enkele uitzonderingen). De overgrote meerderheid van de herrieschoppers waren gewone volwassen burgers, gehuld in de typische...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door Progresso » ma jan 09, 2023 23:09

Het valt nog af te wachten wat de volgende stappen zijn van Lula, en de maatregelen die hij gaat nemen, na de mislukte bolsonaristische opstand. Hij kan de gebeurtenis aangrijpen om te proberen om de vrede in het land te herstellen, en een consensus te bereiken wat de verdediging van de democratie aangaat, de instituten en zijn regering. De bevolking wil vrede, wenst niet te leven onder voortdurende omwentelingen.

Hopelijk doet hij dat.
Ja, dat hopen we allemaal. Maar de polarisatie en de haat zit diep bij de Petistas.

Ik zie een bericht op twitter van diverse nieuwszenders over het feit dat Bolsonaro wederom is opgenomen in het ziekenhuis. De ranzigheid vanuit de PT-hoek onder die tweet spreken boekdelen. Het geeft ook wel aan hoe petistas denken over medemenselijkheid, vergeving en verzoening. Ik denk dat de president echt niet zit te wachten op medelijden of valse steunbetuigingen. Maar hou dan gewoon je mond.

Het en masse ontslaan van medewerkers bij de diverse overheidsinstanties laten hetzelfde beeld zien. en het gaat daarbij niet alleen over de topfuncties. Ook het middenkader kan omdat ze de verkeerde politieke kleur hebben opzouten. Het leidt alleen maar tot meer weerstand. De lagere echelons zien ook wel wat er gebeurt met hun leidinggevenden. Ik kan één ding vertellen, als je werknemers niet willen gaat er helemaal niets gebeuren.

Is die minister van toerisme al ontslagen trouwens, of vind Lula de banden met de facçcoes acceptabel? Blijkbaar wel, en dat is wederom een signaal wat niet moet worden onderschat.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door Baiano » ma jan 09, 2023 23:59

De haat en polarisatie zit diep bij beide partijen. Maar als je zelf toegeeft dat je afstamt van Hitler, dan ben je toch erg diep gevallen. Vind ik.
De tekst op de T-shirt van de bolsonarist: "Ze probeerden ons te begraven, ze wisten alleen niet dat we Hitlers ZADEN waren".

Het is grondig fout gelopen met de Braziliaanse maatschappij. En dan zie ik een kerel als André Janones (deputado, Lula aanhanger) een oproep doen opdat links de straat zou opgaan, de volgende stap naar een burgeroorlog. Brazilië heeft vrede nodig, rust en kalmte. En er moet gewerkt worden.

Ezels.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door Progresso » di jan 10, 2023 01:20

Dan ben je inderdaad diep gevallen.

Het zijn ook niet echt de snuggersten die ik voorbij zag trekken in de vele video's. Ook in die tentenkampen zaten toch wat rare lui. Maar ja, ook rare mensen hebben recht om te demonstreren. Niet het recht om de boel te vernielen overigens.

Ze hebben nou 1500 man opgepakt. Met al die beelden op mobieltjes moet het niet al te moeilijk zijn om te zien wie daadwerkelijk alle schade heeft veroorzaakt. Wellicht moet je ze gewoon hoofdelijk aansprakelijk stellen. Nou ja, klusje voor politie en rechters.

Tja, en nu verder.

37 ministers moeten toch iets degelijks kunnen neerzetten de komende 3 maanden?



Gebruikersavatar
jorry
Artikels: 0
Berichten: 266
Lid geworden op: di dec 04, 2007 12:17
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door jorry » di jan 10, 2023 02:01

Foto is volgens mij nep "photoshop", staat ook iets over in de tweets
Lettertype is ook anders.
Net zelf even gekeken in een photoshop tool, deze foto is nep.

Update :-)
En omdat ik me toch verveel even verder gezocht, dit is de juiste tekst

"Tentaram nos enterrar, mas não sabiam que éramos sementes." (Provérbio Mexicano).

Leuk bedacht die toevoeging 90% gelooft het. :lol:



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4951
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door quasimodo » di jan 10, 2023 08:09

Het en masse ontslaan van medewerkers bij de diverse overheidsinstanties laten hetzelfde beeld zien. en het gaat daarbij niet alleen over de topfuncties.
Gebeurt elke keer bij een nieuwe president van een andere partij. Normaal zou zijn mensen benoemen of ze geschikt zijn voor hun taak. En hier hun baan vanaf laten hangen. Dan had waarschijnlijk de politie bij de bezettingen eerder ingegrepen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Slechte verliezers

Bericht door Baiano » di jan 10, 2023 13:12

jorry schreef:
di jan 10, 2023 02:01
Foto is volgens mij nep "photoshop", staat ook iets over in de tweets
Lettertype is ook anders.
Net zelf even gekeken in een photoshop tool, deze foto is nep.
Idd je kan gelijk hebben. De photoshopper in kwestie helaas ook.



Plaats reactie