31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » di jan 31, 2023 18:57

Oude PT tijden herleven weer. Het is niet eens vriendjespolitiek meer. Gewoon je eigen vrouw op vetbetaalde overheidsfuncties zetten. Benoemde overheidsfuncties voor het leven.

De vrouw van de minister van de Casa Civíl, Rui Costa (PT) is verpleegster. en dan niet een verpleegster die zoals bijvoorbeeld John Campbell nog door heeft geleerrd en zich daarna academisch heeft geschoold, maar gewoon een verpleegster. Die gaat nu voorzitter worden van de Rekenkamer in de deelstaat Bahia, vangt daat voor de rest van haar leven R$ 41.800 per maand voor.

Ik heb even met behulp van Google translate de onderstaande webpage vertaald en hieronder geplaatst. Blijkbaar vind Lula het allemaal prima. In totaal zitten we nu al op 6 ministers uit die enorme ministersploeg van 37 ministers waar je je oprecht van kunt afvragen wat die nog te zoeken hebben in de regering van Lula. Maar Lula doet niks. Dus het is een vrijbreif voor alle andere ministers en eigenlijk het gehele bestuurlijke apparaat. Ja, zo wordt corruptie weer normaal.

Faz o L. @Felix
Faz o L. @Borsjea

https://politicalivre.com.br/2023/01/ru ... #gsc.tab=0

Ten minste drie ministers van de regering van Lula hebben voor hun respectievelijke echtgenotes uiterst lucratieve overheidsbaanjtjes geregeld. Het gaat om toezichthoudende functies bij de rekenkamers van de deelstaten. Dat zijn benoemingen voor het leven en de bezoldiging valt in de hoogste salarisschalen van de overheid

Renata Calheiros, de echtgenote van minister van Transport Renan Filho (MDB), werd in december door deelstaatsafgevaardigden verkozen tot de nieuwe raadgever van de Rekenkamer van de staat Alagoas. Tijdens haar ambtsperiode zal ze één van de verantwoordelijken zijn voor het beoordelen van de rekeningen van gouverneur Paulo Dantas (MDB), een bondgenoot van haar echtgenoot.

Twee weken geleden volgde federaal afgevaardigde Rejane Dias, echtgenote van de minister van Sociale Ontwikkeling Wellington Dias (PT), dezelfde weg en werd door de Wetgevende Vergadering voorgedragen voor een zetel in de Rekenkamer van de staat Piauí.

Nu is het de beurt aan de minister van de Casa Civíl, Rui Costa (PT), om zijn vrouw, Aline Peixoto, voor een functie als adviseur bij de Rekenkamer van de gemeenten van Bahiavoor te dragen. Het orgaan heeft tot taak de rekeningen van de burgemeesters van Bahiaanse gemeenten te beoordelen.

Als Aline Peixoto wordt voorgedragen voor een voorzitter bij de Rekenkamer, krijgt ze een maandsalaris van R$ 41.800 en kan ze in die functie blijven tot de verplichte pensionering op 75-jarige leeftijd.

Aline Peixoto is verpleegster, ze heeft zich nooit kandidaat gesteld voor een verkozen ambt en de afgelopen acht jaar heeft ze gewerkt voor Voluntárias Sociais, een non-profitorganisatie die traditioneel wordt geleid door de first lady van de staat.

De vacature voor de rechtbank staat open sinds mei 2022, toen raadsman Raimundo Moreira met pensioen ging. Sindsdien heeft de sollicitatiecommissie de benoeming uitgesteld. Om de functie te bekleden, moet men "erkende morele integriteit en kennis van het openbaar bestuur" hebben.

De articulatie rond Aline Peixoto werd deze week sterker nadat deelstaatsafgevaardigde Alex Lima (PSB), een nauwe bondgenoot van Rui Costa, het opgeven voor de vacature opgaf om de voormalige first lady te steunen.
De terugtrekking vindt plaats zes dagen nadat de afgevaardigde van de staat Rui Costa in Brasília heeft ontmoet. Afgelopen dinsdag (24) ging Lima naar de federale hoofdstad, waar hij ontbeten had in het huis van de minister en hem ontmoette in het Planalto-paleis.

Alex Lima, gecontacteerd door Folha, zei dat hij zijn kandidatuur had afgewezen nadat hij een "stille beweging" had opgemerkt door staatsafgevaardigden om de voormalige first lady voor te dragen voor de Rekenkamer.

Hij zei dat hij de kandidatuur van Aline Peixoto niet met Rui Costa had behandeld en zei dat hij geen enkel conflict zag in de benoeming van de voormalige first lady: "Ze kan niet worden gestraft omdat ze de vrouw van de minister is."
Staatsafgevaardigde Rosemberg, leider van de meerderheid van de Bahiaanse Assemblee, zegt dat er nog steeds geen discussie is over de vacature voor de Rekenkamer.

Folha ontdekte echter dat het idee van de voormalige first lady in verlegenheid bracht onder bondgenoten en zelfs op weerstand stuitte van een deel van de PT-bank.

De minister vormde echter een netwerk van bondgenoten en is van plan het geschil in de Vergadering tot een einde te brengen. Achter de schermen wordt gezocht naar een consensusoplossing: de verkiezing van een staatsgedeputeerde voor de huidige vacature, met de belofte Aline Peixoto voor te dragen voor de volgende vacature.

Twee andere namen claimen de functie van adviseur. In de geallieerde basis kondigde staatsafgevaardigde Fabrício Falcão (PC do B) zijn voornemen aan om zich kandidaat te stellen voor de vacature en zegt dat er niet over zijn kandidatuur kan worden onderhandeld.

Ook in beweging is federaal afgevaardigde Marcelo Nilo (Republikeinen), die van 2007 tot 2016 voorzitter van de Algemene Vergadering was, in 2019 federaal afgevaardigde werd en in 2022 niet werd herkozen.

Marcelo Nilo was een bondgenoot van Rui Costa, maar brak vorig jaar met de toenmalige gouverneur om ACM Neto (União Brasil) te steunen. Nu wil hij zich met steun van de basis en de oppositie kandidaat stellen voor raadslid: “Als ik voel dat ik een kans maak, dan doe ik dat”, zegt hij.

In Alagoas en Piauí hadden de echtgenotes van Renan Filho en Wellington Dias gemakkelijker manieren om hun respectievelijke vacatures bij de rekenkamers van de staat binnen te halen.

In de Vergadering van Alagoas had de race om de positie zes kandidaten, maar Renata Calheiros werd comfortabel gekozen: ze had 22 stemmen van de 24 staatsafgevaardigden die bij de zitting aanwezig waren.

Met een diploma in administratie werkte ze bij de uitvoering van programma's op het gebied van onderwijs in de gemeente Murici en de regering van Alagoas.

In Piauí werd Rejane Dias unaniem gekozen met de stemmen van de 25 aanwezige staatsafgevaardigden nadat hij voor de functie was voorgedragen door gouverneur Rafael Fonteles (PT). Met een diploma in administratie was ze al een federale afgevaardigde, staatsafgevaardigde en secretaris in het management van Wellington Dias.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » za feb 18, 2023 23:07

De minister van toerisme Daniela Carneira met overduidelijke banden met de milities in Rio de Janeiro.

Lula: "ach, het is maar een fotootje".

Verkiezingsbelofte na verkiezingsbelofte wordt verbroken. Lula had belooft die iedereen die fout is direct kon opstappen.

Nu er al zes gevallen zijn binnen zijn regering die zonder enige consequentie blijven zien alle PT-bandieten hun kans weer schoon.

De nieuwe territoria van de georganiseerde misdaad worden, as we speak, verdeeld met een enorme golf van barbarij en geweld als gevolg.

Oude PT-tijden herleven. Faz o L.

https://www1.folha.uol.com.br/poder/202 ... afia.shtml



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » za feb 18, 2023 23:25

De nieuwe territoria van de georganiseerde misdaad worden, as we speak, verdeeld met een enorme golf van barbarij en geweld als gevolg.

Gaat het wel goed met je?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2023 00:09

Felix schreef:
za feb 18, 2023 23:25
Gaat het wel goed met je?
Dit is toch precies wat er nu gebeurd?

Het oude krachtenveld PT, facçoes, vakbonden en militaire politie wordt gewoon weer opnieuw opgebouwd.

De partijen die er voor zorgden dat de PT weer aan de macht kwamen mogen een beetje meedoen, maar ook weer niet te veel.

Jouw heilige Lula heeft er een duidelijke mening over:

https://www.estadao.com.br/politica/o-p ... -diz-lula/

Maar prima hoor. Ik zie hier ook al die Petistas gewoon de lokale corruptie verdedigen. Dat er zes ministers na 31 dagen gewoon cozo corrupt als de neten zijn interesseert ze, net zoals jij, werkelijk geen snars.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » zo feb 19, 2023 04:36

Het oude krachtenveld PT, facçoes, vakbonden en militaire politie wordt gewoon weer opnieuw opgebouwd.

Ik ken dat hele 'oude krachtenveld' niet. En je plaatst er zelfs de militaire politie bij die helemaal pro-bolsonaro is, evenals trouwens de facções.

De partijen die er voor zorgden dat de PT weer aan de macht kwamen mogen een beetje meedoen, maar ook weer niet te veel.

Niet leuk maar ook niet helemaal onlogisch.

Jouw heilige Lula heeft er een duidelijke mening over

En hier manipuleer je weer, ik heb geen heiligen in de politiek en Lula al helemaal niet. Alhoewel, ik wel de voorkeur aan hem geef in vergelijking met 'untermensch' bolsonaro en zijn aanhang.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2023 14:43

Felix schreef:
zo feb 19, 2023 04:36
Ik ken dat hele 'oude krachtenveld' niet. En je plaatst er zelfs de militaire politie bij die helemaal pro-bolsonaro is, evenals trouwens de facções
Tja, wat niet weet wat niet deert.

Alleen al je opmerking dat de militaire politie helemaal pro-bolsonaro is zegt me al genoeg.

Het gaat om (heel) veel geld en macht.

Net zoals politici die net zo makkelijk van politieke partij wisselen als de gemiddelde Braziliaanse vrouw van sex-partner wisselt, doen PM's dat om hun neveninkomsten op peil te houden.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » zo feb 19, 2023 15:07

Net zoals politici die net zo makkelijk van politieke partij wisselen als de gemiddelde Braziliaanse vrouw van sex-partner wisselt, doen PM's dat om hun neveninkomsten op peil te houden.

Voortdurend lezen we hier je vooroordelen tegenover Brazilië, zoals nu tegenover de Braziliaanse vrouw. (Wat dat laatste betreft doe je aan bolsonaro denken). Voortdurend blijf ik me ook afvragen wat je nog in dit land doet, temeer nadat je beloofd hebt te zullen vertrekken indien Lula mocht winnen. Je vertrek zou m.i. verrijkend zijn voor Brazilië.

Een slecht betaalde PM probeert inderdaad soms wat bij te verdienen, als beveiliger bijvoorbeeld. Maar, dat is niet in alle deelstaten toegestaan. Het soldij verschilt trouwens ook behoorlijk per deelstaat. In het Rio de Janeiro van bolsonaro is het lidmaatschap van een mililtie soms ook een lokkend alternatief.

Wat de PM zo in bolsonaro en zijn trawanten beviel was het zich niet zoveel aan te hoeven trekken van de mensenrechten en bij hun moorden ook op minder vervolging te hoeven rekenen. Ex-luitenant bolsonaro wilde de politie van een soort Licence to Kill voorzien en beweerde ook dat een PM die nog nooit iemand om het leven had gebracht geen goede politieagent was. Een van de problemen momenteel is juist de infiltratie van fascistische bolsonaristische ideeën in de MP en dat is helaas echt nog niet veranderd!

Wat de milities betreft, corrupte zoon flávio bolsonaro had leden van de militie in zijn kabinet werken en voorzag hen zelfs van lintjes en onderscheidingen. Het is niet voor niets dat de bolsonaroregering ook wel de governo miliciano werd genoemd. Milities trouwens, die voor een groot deel uit PMs, al of niet in actieve dienst, bestaan. In Italië drong de mafia door tot in de regering, in het Brazilië van bolsonaro gold dat voor de militie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2023 16:56

Felix schreef:
zo feb 19, 2023 15:07
Voortdurend blijf ik me ook afvragen wat je nog in dit land doet, temeer nadat je beloofd hebt te zullen vertrekken indien Lula mocht winnen. Je vertrek zou m.i. verrijkend zijn voor Brazilië.
Ik denk niet dat Lula het lang gaat volhouden. De overeenkomsten met Dilma 2 zijn extreem en je weet hoe dat is afgelopen.

Ik vermoed dat het er overigens wat minder plezierig en vredig aan toe zal gaan als destijds tijdens de afzetting van Dilma. Het (stem) volk zal zich bedrogen voelen.

Wellicht vind jij het verrijkend voor Brazilië als ik vertrek. Het enige wat ik daarop zeg is dat je heel voorzichtig moet zijn met wat je wenst. En dan gaat het niet om mij of jou persoonlijk, maar meer als je grote groepen welvarende mensen en ondernemingen je land uitdrijft die jouw politieke gedachtengoed niet aanstaan.

De emigratiecijfers liegen er niet om. Hier het voorbeeld over de migratie naar Portugal

https://noticias.uol.com.br/ultimas-not ... -lista.htm

Let even op deze quote in het artikel.
Segundo a advogada, o perfil de quem se muda para Portugal é muito variado. "Em relação aos brasileiros, atualmente, podemos dizer que além das pessoas que vem recomeçar a vida aqui, existem famílias de classe social bem alta que começaram a procurar Portugal como um destino que oferece uma condição melhor do que o Brasil para de criar filhos, principalmente na questão segurança", reafirma.... -
Hetzelfde zie je in de VS, met name in Florida. Rijke Brazilianen die hun heil elders zoeken.

Maar vergeet ook de academische wereld niet. Ook degenen met hersens zoeken hun heil anders.

Wat overblijft zijn de armen en dommen die van een steeds kleinere groep rijken en intellectuelen een steeds grotere bijdrage verlangen om te kunnen overleven.

Dat gaat meestal fout.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » zo feb 19, 2023 17:12

Felix schreef:
zo feb 19, 2023 15:07
Voortdurend blijf ik me ook afvragen
Blijf jij je maar afvragen wat er allemaal gebeurt :D :D . Dan ga ik mij bezig houden met die zaken die er toe doen.
images.jpeg



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » zo feb 19, 2023 20:27

Oh wat leuk! Gaan we nu met bordjeswijsheid spelen?

namaste-1-282x290 (2019_09_25 15_55_52 UTC).jpg
namaste-1-282x290 (2019_09_25 15_55_52 UTC).jpg (24.71 KiB) 1217 keer bekeken



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door quasimodo » zo feb 19, 2023 22:22

Wat overblijft zijn de armen en dommen die van een steeds kleinere groep rijken en intellectuelen een steeds grotere bijdrage verlangen om te kunnen overleven.
Als er grote groepen Brazilianen gaan trekken sluit men vanzelf de grens in het buitenland. Elders zit men niet zo te wachten op grote groepen nieuwkomers. Tenzij je bepaalde vaardigheden beschikt die een land zoekt.

Dan bof je in Portugal want daar is een groot deel van de praktische beroepsbevolking weggetrokken naar elders in Europa omdat in Portugal het lastig is om rond te komen van de daar betaalde salarissen.

Ze komen er nu wel achter dat de migratie die hier voor terugkomt wel problemen met zich meebrengt. Dat zijn metname ouderen die zorgen voor een overspannen huizenmarkt en problemen in de capaciteit van het zorgstelsel. Dit proberen ze op te lossen door deze mensen meer belasting te laten betalen wat nog moeilijk blijkt. En ook maakt men het verkrijgen van visa lastiger. De kosten van gestegen levensonderhoud zorgt er overigens ook voor dat diverse groepen Portugal al weer aan het verlaten zijn voor of werk in Europa of goedkoper leven in Azië.

De echte droommarkt voor Portugal de super rijken die niet beschikken over een Europees paspoort is door de Europese Unie verboden. Daar maakte wel heel veel mensen gebruik van die dubieus hun geld verdiend hadden. En de druppel was de vele rijke Russen die nu niet echt goed liggen in de publieke opinie.

Bovendien vraag ik me af of emigratie zonder goede redenen wel zo gelukkig maakt. Je ziet toch vaak mensen terug keren op hun schreden als dit tot de mogelijkheden behoort. Ieder land brengt toch zijn eigen problemen met zich mee. En naarmate mensen ouder worden gaan ze meer tijd doorbrengen met familie en vrienden over het algemeen. Dat moet je in het buitenland toch weer opnieuw opbouwen.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » ma feb 20, 2023 00:15

Wellicht vind jij het verrijkend voor Brazilië als ik vertrek. Het enige wat ik daarop zeg is dat je heel voorzichtig moet zijn met wat je wenst. En dan gaat het niet om mij of jou persoonlijk, maar meer als je grote groepen welvarende mensen en ondernemingen je land uitdrijft die jouw politieke gedachtengoed niet aanstaan.

Regelmatig maak je discriminerende opmerkingen tegen land en volk, opmerkingen die gewone kritiek overstijgen. Je had het bv. over apenland, nu weer over Braziliaanse vrouwen en dat is niet iets geïsoleerds. Het gaat verder dan het uiten en hebben van politiek gedachtengoed. Als het echt allemaal zó erg voor je is en ook al omdat je zelf gezegd hebt dat je zou vertrekken vraag ik me af wat je hier nog doet.

Net zoals politici die net zo makkelijk van politieke partij wisselen als de gemiddelde Braziliaanse vrouw van sex-partner wisselt

Heb je het dan ook over je dochters?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » ma feb 20, 2023 02:38

Felix schreef:
ma feb 20, 2023 00:15
Heb je het dan ook over je dochters?
Dat is nieuw voor mij, maar zoals menig Braziliaans man laat ik mij verrassen.

Of ze dan vaak van politieke partij wisselen zal mij echt worst wezen. Ze zijn met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid volwassen en kunnen hun eigen keuzes maken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » ma feb 20, 2023 02:51

Dat is nieuw voor mij, maar zoals menig Braziliaans man laat ik mij verrassen.

En weer laat je je vooroordeel blijken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » ma feb 20, 2023 03:37

Volgens mij geen vooroordeel, maar gewoon harde feiten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » ma feb 20, 2023 16:47

Volgens mij geen vooroordeel, maar gewoon harde feiten.

Niet echt. Herhaaldelijk blijkt hoe weinig jij eigenlijk van Brazilië en de Brazilianen weet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Progresso » ma feb 20, 2023 21:52

De pogingen om Brazilie en Brazilianen te begrijpen heb ik al heel lang achter me gelaten.

Om mij het niet al te moeilijk te maken maak ik ruimschoots gebruik van stereotypen en pas mijn gedrag en houding er op aan.

Heel zeldzaam wordt ik nog verrast in het dagelijkse leven.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » ma feb 20, 2023 23:34

Om mij het niet al te moeilijk te maken maak ik ruimschoots gebruik van stereotypen

Dan leef je wel in een plastic zak, een soort astronaut op een vreemde planeet. Steriel.


Sommige paarden dragen oogkleppen, dat voorkomt verrassingen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door quasimodo » di feb 21, 2023 00:20

Zou het niet eens tijd worden voor een persoonlijke chat? Zodat we de onderwerpen over de inhoud kunnen laten gaan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: 31 dagen Lula: Nog drie corrupte ministers

Bericht door Felix » di feb 21, 2023 02:26

Zou het niet eens tijd worden voor een persoonlijke chat?

Het lijkt mij juist belangrijk om het hier te doen.



Plaats reactie