Link2Brazil Wraak is zoet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Link2Brazil Wraak is zoet

Bericht door Redactie » di mar 21, 2023 21:29

Link2Brazil Wraak is zoet
by Redactie


Afbeelding

Dat de voormalige rechter Sérgio Moro het niet makkelijk zou krijgen na zijn beslissing om in de politiek te stappen en minister te worden in de regering Bolsonaro, was voorspelbaar. Nadat hij heibel kreeg met de toenmalige president, en met vallen en opstaan zich uiteindelijk wist te laten verkiezen als senator, krijgt hij nu te maken...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Wraak is zoet

Bericht door Progresso » wo mar 22, 2023 23:43

Ach jé,

De PCC (facçao primeira comanda da capital) plant een aanslag op voormalige rechter Moro die Lula wegens corruptiepraktijken achter de tralies kreeg.

Twee dagen geleden zei Lula nog:
Soms kreeg ik bezoek van een procureur om te vragen of alles goed ging. Drie of vier van hen kwamen binnen en vroegen 'Alles goed'? Ik antwoordde dan 'Neen het is niet goed. Het zal pas goed worden als ik die Moro kan kl*ten. Knip dat woord kl*ten maar uit dit vraaggesprek. Ik ben nu hier om wraak te nemen op die mensen. Ik zei dat telkens weer tegen de bezoekers
Nu die aanslag door de PCC is verijdeld weet men in Brasiliá niet hoe snel ze de uitspraken van Lula moeten draaien.

https://www.cnnbrasil.com.br/politica/m ... rava-moro/

Iedereen weet gewoon gewoon dat de banden tussen de onder- en bovenwereld in Brazilië zeer hecht zijn. Alleen hele naïeve mensen denken dat het allemaal niet zo is.

En dan heb je nog mensen die direct zeggen, "ja, maar Bolsonaro dan".

Nou, ook Bolsonaro is denk ik niet vrij van smetten.

Maar dat is de kwestie niet. Het gaat hier om een president die in een interview beweerd dat hij Moro gaat mollen. Dat plan bleek inderdaad te bestaan en zou uitgevoerd worden door de PCC.

Alles wijst erop, zie ook het geweld in Ceará en Rio Grande de Nord en de invasies van twrreinen, dat de banden tussen de PCC enerzijds en de CUT, MST en PT anderzijds weer worden hersteld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Wraak is zoet

Bericht door Progresso » za mar 25, 2023 00:36

De PCC zou volgens onderzoek RS 1.2 miljoen hebben geinvesteerd om oud-rechter Moro en zijn familie om te brengen.

Volgens president stelt Moro zich aan en is het alleen maar een frame.

https://www.opovo.com.br/noticias/polit ... -moro.html

Het doet mij denken aan het opruien van Melkert en Rosenmöller waardoor Volkert besloot om maar een kogel door het hoofd van Pim Fortuyn te jagen.

Lula gaat hier ver over de schreef. Wat mij betreft mag de man zo spoedig mogelijk afgezet worden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Wraak is zoet

Bericht door borsjea » za mar 25, 2023 15:47

Zou Moro bij een groeiende populariteit tijd verdeling bij rechts veroorzaken en dan eventueel de plannen van de Partido Ladrão kunnen dwarsbomen.
The Intercept heeft vorig jaar al eens aandacht besteed aan de goede contacten van de familie Bolsonaro met de onderwereld en ook de PCC.
Het wapenbezit van deze organisatie is dankzij de decoreren vd ex-president enorm gegroeid.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Wraak is zoet

Bericht door Progresso » ma mar 27, 2023 01:14

Tja, connect the dots, zeg maar. Heel moeilijk is het niet.

https://www.opovo.com.br/noticias/polit ... -moro.html



Plaats reactie