Link2Brazil Populaire autootjes
Link2Brazil Populaire autootjes
Link2Brazil Populaire autootjes
by Redactie
President Lula gaf onlangs kritiek op de prijzen van auto's in Brazilië, modellen citerend van R$ 70.000 en R$ 90.000 die - volgens hem - geen populaire auto's (carro popular) meer zijn, maar thuishoren bij de middenklasse. Maar waarom zijn die zo duur?
Volgens de fabrikanten omwille van een reeks factoren. De motieven gaan van...
Read more
by Redactie
President Lula gaf onlangs kritiek op de prijzen van auto's in Brazilië, modellen citerend van R$ 70.000 en R$ 90.000 die - volgens hem - geen populaire auto's (carro popular) meer zijn, maar thuishoren bij de middenklasse. Maar waarom zijn die zo duur?
Volgens de fabrikanten omwille van een reeks factoren. De motieven gaan van...
Read more
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Het is toch algemeen bekend dat helaas onder druk van Duitsland en Italië de datum van 2035 niet meer vast staat en de plof auto's nog steeds verkocht mogen worden mits rijdende op E-Fuels. Of de gemiddelde Europese autorijder die E-Fuels kan betalen blijft de grote vraag. E-Fuels kunnen ook zonder problemen voor de huidige brandstof motoren worden gebruikt, het is te verwachten dat normale brandstof vanaf 2035 verdwijnt aan de Europese pomp.
Met de hoeveelheid energie nodig om een auto 100 km op E-Fuel te laten rijden kan een BEV 950 Km rijden.
Jammer dat het bericht geen melding maakt dat de huidige overheid ook het rijden op batterijen probeert te promoten.
Met de hoeveelheid energie nodig om een auto 100 km op E-Fuel te laten rijden kan een BEV 950 Km rijden.
Jammer dat het bericht geen melding maakt dat de huidige overheid ook het rijden op batterijen probeert te promoten.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Dat is helemaal niet de verwachting. De verwachting is dat deze auto's die tot 2035 geproduceerd worden gewoon hun levensduur afmaken. Het enigste is dat de overheid langzaam meer E fuel gaat toevoegen aan het mengsel. En dat het na 2050 een zo'n grote minderheid gaat zijn dat de tankmogelijkheden langzaam minder worden. Net zoals nu al is met bijvoorbeeld mengsmering. Je zal wel steeds meer plaatsen gaan krijgen waar je niet welkom bent zoals je nu al ziet gebeuren met de groene zones. En waarschijnlijk zullen ze de prijs hoog houden of verhogen omdat de EV nog steeds niet kan concureren hierop. Maar dit kan met massaproductie van stroom en auto technieken misschien rap veranderen.het is te verwachten dat normale brandstof vanaf 2035 verdwijnt aan de Europese pomp.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Diesel zal sowieso nog na 2050 beschikbaar zijn. Vrachtauto's gaan minimaal 15 jaar mee en momenteel wordt 99% van de vrachtauto's geleverd met een diesel.
Voor veel vrachtauto's hebben batterijen voorlopig geen zin. Met name in de (wegen) bouw en het internationaal transport ben je nog minimaal tot 2040 onderweg voordat daar batterij of waterstof een groot marktaandeel heeft.
Voordat het hele bestand aan fossiele brandstofautos van de weg is ben je ook wel ergens in 2060. Wellicht dat je het kunt versnellen door exportpremies naar Afrika op te voeren. Voor het milieu maakt dat dan weer weinig uit.
Voor veel vrachtauto's hebben batterijen voorlopig geen zin. Met name in de (wegen) bouw en het internationaal transport ben je nog minimaal tot 2040 onderweg voordat daar batterij of waterstof een groot marktaandeel heeft.
Voordat het hele bestand aan fossiele brandstofautos van de weg is ben je ook wel ergens in 2060. Wellicht dat je het kunt versnellen door exportpremies naar Afrika op te voeren. Voor het milieu maakt dat dan weer weinig uit.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Niet alleen de subsidies op de carro pop maar op auto's tot 120.000 waarbij geld hoe schoner de uitstoot meer subsidie er wordt toegekend en ook lokaal geproduceerde producten levert een toeslag op. jammer dat de in Brazilië geproduceerde BEV daar op dit moment nog geen rol in kan spelen.
In het verlengde vd carro pop worden er subsidies verstrekt met sloop bonus voor oude vrachtwagens en bussen de inzet is duidelijk gericht op minder CO2 uitstoot en een vergroening vd mobiliteit.
In het verlengde vd carro pop worden er subsidies verstrekt met sloop bonus voor oude vrachtwagens en bussen de inzet is duidelijk gericht op minder CO2 uitstoot en een vergroening vd mobiliteit.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
De chaotische minister van financiën Haddad en Lula maken er wederom een potje van.
Niemand kan dit programma doorgronden of uitleggen.
Eerst moest iedereen aan een klein autootje geholpen worden die op fossiele brandstoffen moest lopen. Geen idee wat dit te met CO2 of milieu te maken heeft, maar goed.
Nu komt Lula erachter dat er eigenlijk maar twee autootjes in Brazilië beschikbaar zijn. Die autootjes zijn nu al extreem duur (2 jaarsalarissen Jean Pedro Modaal) voor wat je ervoor krijgt.
En nu komt Haddad opeens met het idee om het geld niet te gaan gebruiken voor die kleine autootjes maar om de vloot van bussen en vrachtwagens te moderniseren. In het hele plan komt het woord electrificatie niet voor.
Ondertussen stopt de een na de andere fabrikant met de productie van kleine auto's.
Niemand kan dit programma doorgronden of uitleggen.
Eerst moest iedereen aan een klein autootje geholpen worden die op fossiele brandstoffen moest lopen. Geen idee wat dit te met CO2 of milieu te maken heeft, maar goed.
Nu komt Lula erachter dat er eigenlijk maar twee autootjes in Brazilië beschikbaar zijn. Die autootjes zijn nu al extreem duur (2 jaarsalarissen Jean Pedro Modaal) voor wat je ervoor krijgt.
En nu komt Haddad opeens met het idee om het geld niet te gaan gebruiken voor die kleine autootjes maar om de vloot van bussen en vrachtwagens te moderniseren. In het hele plan komt het woord electrificatie niet voor.
Ondertussen stopt de een na de andere fabrikant met de productie van kleine auto's.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Het lijkt er op dat de subsidie pot al snel is opgedroogd. De auto industrie ziet graag een verlenging, het moet toch duidelijk zijn dat de tegenstellende verkopen veroorzaakt werden door de prijs van de auto. Belastingen op zich op auto's zijn procentueel niet verhoogd het tijdperk van schaarste en daardoor duurder onderdelen zou inmiddels toch wel voorbij moeten zijn. Waar een aantal merken zelfstandig zonder subsidie een forse prijsverlaging uitvoerde moet dat ook bij andere kunnen, goed voorbeeld doet volgen zou ik zeggen. Een eventuele volgende subsidie pot zou gericht moeten zijn op EV's.
https://www.moneytimes.com.br/carros-po ... ontos/amp/
https://www.moneytimes.com.br/carros-po ... ontos/amp/
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Je moet als eerste afvragen waarom je auto's wil subsidiëren, ongeacht of ze met electriciteit, benzine of ethanol worden voortbewogen.
Het werkgelefenheidsargument dat Lula gebruikt kan eigenlijk de prullenbak in. De fabrieken zijn nagenoeg volledig geautomatiseerd. Tesla maakt 1.5 miljoen auto's met 130.000 werknemers. Een hoop van die werknemers zijn ook nog eens bezig met Megapacks, de vrachtwagendivisie, de zonnepanelen, de superchargers en de thuisbatterijen.
Uiteindelijk zijn de fabrieken in Brazilië niets anders als simpele assemblagelijnen die in het geval van Tesla met een paar duizend man bediend kunnen worden. Niet echt spannend.
In de reparatiemarkt valt ook niet veel meer te doen. De kwaliteit van de EV's is extreem hoog aan het worden. Ja, bandjes wisselen. Maar dat kan iedere laag-opgeleide.
Het werkgelefenheidsargument dat Lula gebruikt kan eigenlijk de prullenbak in. De fabrieken zijn nagenoeg volledig geautomatiseerd. Tesla maakt 1.5 miljoen auto's met 130.000 werknemers. Een hoop van die werknemers zijn ook nog eens bezig met Megapacks, de vrachtwagendivisie, de zonnepanelen, de superchargers en de thuisbatterijen.
Uiteindelijk zijn de fabrieken in Brazilië niets anders als simpele assemblagelijnen die in het geval van Tesla met een paar duizend man bediend kunnen worden. Niet echt spannend.
In de reparatiemarkt valt ook niet veel meer te doen. De kwaliteit van de EV's is extreem hoog aan het worden. Ja, bandjes wisselen. Maar dat kan iedere laag-opgeleide.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Bij sommige merken wel.In de reparatiemarkt valt ook niet veel meer te doen. De kwaliteit van de EV's is extreem hoog aan het worden.
https://www.autoedizione.nl/fiat-panda- ... -goedkoop/
Bij andere merken gelden weer andere standaarden en klantgerichtheid.
https://www.autoblog.nl/nieuws/belg-win ... ld-3509173
En als ik zie wat voor opties en onderdelen op sommige modellen zitten denk ik dat monteurs nog genoeg te doen hebben. En met hun extra gewicht zullen normale slijtage onderdelen zoals remmen en de vering ook wel eens aan vervanging toe zijn. En een elektromotor zal dan wel wat langer meegaan als een brandstof model. Maar die hebben dan weer als voordeel dat de tank even groot blijft in tegenstelling tot een batterij. Het werk van de monteurs zal wel wat gaan veranderen maar ik zie ze nog genoeg werk houden.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
En zelfs dat bandjes wisselen gebeurt bij wie goed om weet te gaan met regeneratief afremmen een stuk minder vaak. Kom diverse verhalen van met name Tesla rijders tegen die bij 150K op de teller nog steeds de orginele banden en remmen hebben.
Las ook een verhaal vd politie van New York. Een gewone ICE staat daar gemiddeld 21 dagen per jaar stil voor onderhoud en reparaties en en EV slechts 1.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Elk merk heeft zo zijn zogenaamde maandag ochtend uitgaven. Tesla doet het in de PP100 welke het aantal storingen per 100 verkochte auto's aangeeft niet slechter dan andere terwijl je eigenlijk bij nieuwe ontwikkelingen toch een iets hoger storing gehalte mag verwachten. Veel zaken zijn software gerelateerd en met een update op te lossen. Van elk merk zijn ook wel claims te vinden en natuurlijk nog veel meer tevreden rijders.
Het verbaast mij meer dat traditionele autobouwers nog steeds zoveel klachten hebben en dat er zelfs diverse merken zijn die hun marges zien verdampen door de recalls op een techniek die de afgelopen tientallen jaren nauwelijks is veranderd.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Gezien de snelheid waarmee die auto industrie met hun advertenties op de markt kwamen en hun mogelijken klanten wisten te helpen lijkt mij dat erg overdreven. Natuurlijk zal menig niet weten welk model merken en modellen er hier worden geproduceerd om het meeste voordeel uit de actie te halen maar een producent kan dit aan zijn prijs laten zien en eventueel als hij niet volledig voldoet zelfs een eigen korting geven om het prijsverschil met de concurrentie niet te groot te maken.
In de VS zien we bij de EV ook verschillende vergoedingen waar de lokale productie van zowel de auto of de batterij en rol spelen in de subsidie ook hier list men het probleem op met de prijslijst met een vermelding welke korting er geld. En hebben er ook verlagingen plaats gevonden om aan het maximale bedrag te voldoen.
Er bestaan al jaren voor een waslijst aan gezondheidsproblemen kortingsacties die als je de moeite neemt om de teksten te lezen duidelijk zijn en zelf te doen, de meeste laten dit werk tegen betaling aan andere over. Zijn de regels onduidelijk of neemt de consument niet de moeite om zich er in te verdiepen?
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Het is bekend dat veel traditionele autobouwers de laatste jaren niet bekend staan dat ze betrouwbaardere auto's bouwen integendeel. Alleen wat Aziatische merken pronken hier succesvol mee en geven lange garanties. Ze hebben alleen vooralsnog een betere klantenservice als het misgaat dan Tesla.Het verbaast mij meer dat traditionele autobouwers nog steeds zoveel klachten hebben en dat er zelfs diverse merken zijn die hun marges zien verdampen door de recalls op een techniek die de afgelopen tientallen jaren nauwelijks is veranderd.
Hun grootste probleem vooralsnog is dat Tesla ver vooruit loopt met de nieuwe technologie en de auto's goedkoper kan en is gaan aanbieden waardoor als ze meegaan hun marges verdwijnen. Als je puur kijkt naar prestaties is de Tesla in bijna alle categorieën de goedkoopste optie. De enigste die hier nu schijnbaar in kan concureren is BYD.
Re: Link2Brazil Populaire autootjes
Tesla: 4 jaar of 80.000 km. Op de batterij zelfs 8 jaar.
In Brazilië ken ik geen enkele auto die meer dan 3 jaar garantie geeft. Mijn VW dealer gaf me zelfs te kennen dat mijn garantie verlopen was omdat ik 500 km te veel had gereden voor de officiële beurt die ze zelf verzet hadden. Resultaat: geen VW meer op de oprit.