Link2Brazil Het echte "verhaal" van Maduro

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Link2Brazil Het echte "verhaal" van Maduro

Bericht door Redactie » di mei 30, 2023 16:25

Link2Brazil Het echte "verhaal" van Maduro
by Redactie


Afbeelding

De Braziliaanse pers maakt vandaag duidelijk dat de enthousiaste ontvangst op het rode tapijt van Nicolás Maduro, president van buurland Venezuela door president Lula, geen taboe is, maar dat Lula wel wat voorzichtiger had kunnen zijn in zijn uitspraken, om het zacht uit te drukken. Zelfs Tio Rei (journalist Reinaldo Azevedo, de uitvinder...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Link2Brazil Het echte

Bericht door Baiano » di mei 30, 2023 22:51

Chili en Uruguay weerleggen Lula's stelling dat autoritarisme in Maduro's Venezuela een farce is, m.a.w. Lula ging vandaag op zijn bek, na zijn uitspraken van gisteren. Hij zei o.m. dat mensen die kritiek geven op Maduro en zijn regime, hun verontschuldigingen moeten aanbieden.

Gabriel Boric, de huidige (linkse) president van Chili, zei: "Men mag belangrijke principes als deze niet over het hoofd zien. Ik ben het niet eens met wat Lula gisteren zei. Het gaat hier niet om een verzonnen verhaal, maar om een realiteit die ik zelf kon vaststellen bij de honderdduizenden Venezolanen die nu in ons land wonen".

Lacalle Pou, president van Uruguay, zei dat hij verrast werd door de verklaringen van Lula: "Ik was verrast toen werd gezegd dat wat er in Venezuela gebeurt een verhaal is. U weet wat wij over Venezuela en de regering van Venezuela denken. Als er zoveel groepen in de wereld zijn die proberen te bemiddelen voor de terugkeer van volledige democratie in Venezuela, zodat de mensenrechten weer gerespecteerd worden, en dat er geen politieke gevangenen meer zijn, dan is het ergste wat we kunnen doen, onze kop in het zand steken".

Lacalle Pou richtte zich ook rechtstreeks tot Lula: "Ik zeg dit meneer de president, omdat Uruguay tot voor kort geen ambassadeur had in Venezuela. We hebben er een aangesteld, net als in Cuba en op vele andere plaatsen. Onze affiniteit ligt bij de Venezolaanse bevolking".

Tenslotte bevestigde hij ook dat, alhoewel het niet aan andere landen toekomt om de regering van Venezuela te kiezen, dat ze wel hun mening mogen zeggen, zeker wanneer er een gezamenlijke verklaring moet ondertekend worden waarin begrippen als democratie, mensenrechten en bescherming van de instellingen geciteerd worden: "Als dat citaat niet in de verklaring zou staan, dan zou ik geen reden hebben om commentaar te geven over deze kwestie. En als we die verklaring tekenen, dan hebben we zeker niet dezelfde definitie die, volgens mij, maar één kan zijn, met name respect voor de instellingen, mensenrechten en democratie".

Maduro kreeg nog een extraatje te horen van de Urugayaan: "Wij zullen beoordeeld worden op onze daden. We kunnen de tijd niet tegenhouden. Het leven is eindig, en alhoewel sommigen het er moeilijk mee hebben, is dat ook zo voor regeringen".

Het is waar wat altijd verkondigd wordt over Lula en de PT: ze vergeten niets, ze leren ook niets. Wanneer gaat de president nu eens eindelijk doen waarvoor hij verkozen is: regeren voor de Brazilianen i.p.v. de ambitie om de eeuwigheid in te gaan als de grote staatsman die "de problemen van de mensheid wel even oplost tussen pot en pint"?

https://www.estadao.com.br/internaciona ... a-e-farsa/
Laatst gewijzigd door Baiano op di mei 30, 2023 23:36, 1 keer totaal gewijzigd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Het echte

Bericht door Progresso » di mei 30, 2023 23:31

Lula wil onsterfelijk het leven uit. Hij wil net zo'n grote held worden als Pelé, Ayrton Senna of Roberto Carlos.

Zijn eerste poging is schromelijk mislukt. Het land achtergelaten in ongekende corruptieschandalen en een presidenta die het land in chaos heeft gestort.

Zijn tweede poging is eigenlijk al na de eerste 100 dagen volledig mislukt. Hij is nu het internationale lachnummer, die keer op keer het voor elkaar krijgt om precies de verkeerde toon aan te slaan. Ook nu gaat hij volledig op zijn bek. Wat een afgang, als zelfs de jonge communistische Boric hem van repliek dient.

Ik hoop dat we heel snel verlost zijn van deze man en zijn echtgenote. Hopelijk neemt hij met zijn vertrek de volstrekt idiote opperrechter Xandrão mee.

Tijd voor Zuid-Amerika om eens voorgoed afscheid te nemen van het communistische en extreem-linkse regeringen. Wat dat betreft gloort er hoop in Argentinië.



Plaats reactie