Link2Brazil Starlink2Brazil

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Link2Brazil Starlink2Brazil

Bericht door Redactie » ma jun 05, 2023 16:52

Link2Brazil Starlink2Brazil
by Redactie


Afbeelding

Toen de zakenman Elon Musk Brazilië bezocht in mei van vorig jaar, gedurende de regering van Jair Bolsonaro, kondigde hij aan dat hij 19.000 scholen een internetverbinding zou bezorgen, via zijn bedrijf Starlink. Meer dan een jaar later blijkt dat Musk nog altijd geen akkoord afsloot met de Braziliaanse regering, maar wel zijn antennes...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4080
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Starlink2Brazil

Bericht door borsjea » ma jun 05, 2023 18:29

Zou mij niets verbazen dat Elon Musk zwaar teleurgesteld was na het bezoek. Duidelijkheid om de fiscale toekomst in de zone frança Manuas waar hij interesse had om een fabriek te openen kreeg hij niet. Een president die hem ontving en hen alleen maar niobium wilde verkopen waar de EV industrie inmiddels geen belangstelling meer heeft en de overige genodigden die alleen maar uit waren op een Selfie met Musk heeft een hoop verspeeld. Het lijkt er op dat Mexico er wel bij vaart. Zelfs een officieel Tesla verkooppunt bestaat nog niet in Brazilië.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Link2Brazil Starlink2Brazil

Bericht door Baiano » ma jun 05, 2023 20:03

Starlink lijkt me nochtans een aardig alternatief voor Brazilië waar in vele afgelegen gebieden providers als Claro, Vivo, Tim e.a. niet beschikbaar zijn. Ik betaal nu R$ 110/maand voor mijn breedband (die minder "breed" is dan ik zou willen). Als ik de reviews lees, dan halen Starlink klanten gemiddeld een download snelheid van ong. 110 MB, upload gemiddeld 22 MB.

Nadelen: vrij duur abonnement (nu R$ 184), uitvallen van de verbinding (5 tot 10 seconden) en werkt niet of slecht bij stormweer. Ook de installatie en het materiaal is nogal altijd erg duur. Het onthaal van Starlink gaat via de USA en is dus niet echt klantvriendelijk. Voor het overige is het wel een behoorlijke oplossing, veel beter dan helemaal niets, ook beter dan Hughes waar een datalimiet toegepast wordt van 20 GB, en met een maximale snelheid van 10 Mbps.

Wie technische vaardigheid heeft, kan hier een aardige bijverdienste van maken, door hulp aan te bieden bij de installatie.

https://www.terra.com.br/byte/como-e-a- ... ver%C3%A3o.



Plaats reactie