Link2Brazil Programma burgerlijk-militair onderwijs afgeschaft

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Link2Brazil Programma burgerlijk-militair onderwijs afgeschaft

Bericht door Progresso » za jul 15, 2023 20:39

quasimodo schreef:
vr jul 14, 2023 15:52
Wat een wonderbaarlijke tegenstellingen weer allemaal.

Iedereen gelijk betekent dat je zoveel mogelijk gelijke kansen hebt aan de start van je leven. En dat zou als kind zo min mogelijk afhankelijk moeten zijn van zowel hoeveel ouders kunnen of willen bijdragen en welke overtuigingen ze wel dan niet hebben.
Schijnbare tegenstellingen. En dat komt omdat het in Brazilië gewoon bar slecht is geregeld. Het openbare basisonderwijs is gewoon slecht. Als iets slecht is denk ik dat je als burger het recht hebt om dergelijke slechte diensten van een overheid te negeren en je geld uit te geven aan goed privaat onderwijs.

Het mooiste zou zijn als het openbaar onderwijs overal een minimale niveau heeft. Het niveau moet sowieso duidelijk zijn voor de ouders via transparante informatievoorziening. Zwakke scholen moeten een verbeterplan opstellen en moeten voorzien worden van belastinggeld. Zwakke scholen die ondanks geld en plan zwak blijven moet je sluiten. De directie moet een beroepsverbod krijgen.

Ik ben het met je eens dat het in zo'n geval niet moet uitmaken hoeveel de ouders verdienen. Dat is nu al het geval in Brazilië. Ieder kind kan naar school.

Zover ik weet dragen alle kinderen in het basisonderwijs een schooluniform. Prima zaak, lijkt me. Ik kom zelf nog uit een tijd waaruit onze moeders de kleren tot in het oneindige herstelde, maar ik weet van mijn kinderen dat in hun middelbare schooltijd mode en status op het schoolplein wel een grote invloed waren.

Ik ben het niet met je eens als je het hebt dat iets wel of niet afhankelijk moet zijn van wat de overtuiging is van de ouders. Als ouders hun kinderen naar een Montesori-school, een christelijke of openbare school willen sturen is echt aan die ouders. Al zouden de ouders hun kinderen zelf onderwijs willen geven. De grens ligt daar denk ik een beetje tot het onderwijs van ideologieën waar de sharia, nazisme of andere democratie ondermijnende stof wordt onderwezen Ongeacht welk onderwijs de ouders kiezen voor de overheid wordt de rekening door de belastingbetaler betaald.

In Brazilië werkt dat helaas niet zo. De keuze is bar slecht gratis basisonderwijs waar iedereen belasting voor betaald of zeer duur privaat onderwijs waar geen cent belastinggeld naar toe gaat.

(Dat laatste is ook niet helemaal waar, overigens. Je mag wat kosten aftrekken van je IB).



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Programma burgerlijk-militair onderwijs afgeschaft

Bericht door borsjea » wo okt 11, 2023 00:16

borsjea schreef:
do jul 13, 2023 22:21
escola cívica militar deed mij een beetje denken aan de hitlerjugend ik denk dat de vorige president dit ook een beetje voor ogen had een para militaire groep jeugdigen die je keurig kunt kneden.
Zat er toch niet zo ver naast met mijn gevoelens.

https://www.cartacapital.com.br/educaca ... do-parana/



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Link2Brazil Programma burgerlijk-militair onderwijs afgeschaft

Bericht door borsjea » do mar 07, 2024 03:34

Weinig positieve geluiden mbt Colégios cívico militares.
Racisme, geweld, intimidaties en bedroevende resultaten.

https://appsindicato.org.br/acao-judici ... ca-no-stf/



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Link2Brazil Programma burgerlijk-militair onderwijs afgeschaft

Bericht door joaninha » do mar 07, 2024 10:07

Wat een onzin argumenten allemaal voor het bijzonder onderwijs en prive scholen .In Nederland vind ik al die scholen met religieuze inslag ook geen goede zaak.
In Tsjechië bijvoorbeeld heb je alleen openbare scholen en het onderwijs is er van hoog nivo. Doet zeker niet onder voor Nederland. Misschien nog een gevolg van Jan Comenius, de vader des Vaderlands en voorstander van goed onderwijs voor iedereen. Die voor de katholieke vervolging vluchtte naar Nederland en in Naarden een. mausoleum heeft, wat voor Tsjechen een bedevaartsoort is.



Plaats reactie