Lula financiert communist Maduro

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Lula financiert communist Maduro

Bericht door Progresso » za aug 05, 2023 14:49

De deelstaat Roraima, de meest noordelijke deelstaat van Brazilië is niet verbonden aan het Braziliaanse nationale elektriciteitsnetwerk.

De 600.000 inwoners zijn voor hun electriciteit afhankelijk van energiecentrales die draaien op gas en olie.

Nu gaat Lula electriciteit importeren uit het aangrenzende Venezuela en daarmee de staatskas van de communist Maduro vullen.

Niet dat de energievoorziening in Venezuela betrouwbaar is. Soms is er dagenlang geen electriciteit beschikbaar. De extra vraag die Brazilië gaat creëren zal weinig goeds doen voor de beschikbaarheid.

Maar waarom geld sturen naar een dictatoriaal communistisch regime?

De 300.000 inwoners van Boa Vista kunnen met het grootste gemak worden voorzien van electriciteit uit zonnepanelen. Met 1.5 miljoen paneeltjes heb je ruim voldoende energie. De backup voor de nacht en zware bewolking is er al met de bestaande centrales die nu al voldoende energie leveren en zeker geen problemen hebben met de zeer lage vraag in de nacht.



https://terrabrasilnoticias.com/2023/08 ... -venezuela



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door borsjea » za aug 05, 2023 15:06

Brazilië neemt op meer plaatsen energie af van buurlanden. Een groot deel vd energie Opgewekt door Paraguai met de centrale van Itaipu wordt ook door Brazilië aangekocht. Het contract daarvoor is onlangs verlengd.
Als de tarieven marktconform zijn en het grid gekoppeld is is er niets mis mee om energie van een buurland op te kopen. Vaak gaat dit zelfs twee kanten op. Vermoed dat een koppeling met het Braziliaanse grid niet voldoende is.
Als de door het buurland opgewekte energie ook nog schoner is en er hier dure termo centrales dicht kunnen moeten we dit toejuichen. Daarna ook geen werken aan de eigen schonen infrastructuur en goede koppeling met het nationale grid. CO2 reductie is een goede zaak.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door Progresso » za aug 05, 2023 15:58

O, het is dus prima om communistische dictators te financieren terwijl er fors goedkopere oplossingen zijn, die dezelfde reductie van CO2 teweegbrengen.

De andere landen die jij noemt zijn geen van alle dictaturen.

Het CO2 argument welke je noemt is kolder. In Argentinië financiert Lula uitgebreid de fossiele industrie middels spotgoedkope BNDES leningen.

Maar prima hoor, als jij vindt dat het communisme geholpen moet worden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door borsjea » za aug 05, 2023 18:24

Ik heb geen idee wat Maduro per kwh in zijn zak steekt. De angst voor het rode gevaar vindt ik erg overdreven.
Er wordt in ieder geval geen oorlog met het geld gevoerd wat wel het geval was/is bij de aankoop van diesel en fosfaten uit Rusland.
Het ontbreken van een koppelig met het nationaal grid genoodzaakte dit, het hoe en waarom ik vermoed gezien de ligging en in het verleden het gebruik van HVAC dat de afstand een rol speelde. Bij HVDC verbindingen speelt de afstand veel minder een rol verlies is dan ongeveer 1% per 1000km.
Een uitbouw van het bestaande 500 Kv netwerk vanaf Manuas naar Boa Vista staat al in de planning, daarna zullen de rollen wel eens omgekeerd kunnen worden en gaat Brazilië Maduro van energie voorzien.

https://curtocircuitoeseletividade.com. ... no-brasil/



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door joaninha » za okt 28, 2023 09:53

De USA doet toch niets anders door de in mijn ogen ongerechtigde olieban op Venezuela tijdelijk op te heffen. Alleen om het prijsmonopolie door Rusland en Saudi Arabië te doorbreken. En ook Europa importeert olie uit Venezuela.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door Progresso » za okt 28, 2023 13:41

joaninha schreef:
za okt 28, 2023 09:53
De USA doet toch niets anders door de in mijn ogen ongerechtigde olieban op Venezuela tijdelijk op te heffen. Alleen om het prijsmonopolie door Rusland en Saudi Arabië te doorbreken. En ook Europa importeert olie uit Venezuela.
Hypocrisie kent geen grenzen.

De Griekse (EU) reders hebben nog nooit zoveel Russische olie met hun tankers getransporteerd als ooit tevoren.

Maar, ......


Dat wil niet zeggen dat het goed te praten is.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Lula financiert communist Maduro

Bericht door joaninha » za okt 28, 2023 13:54

Alles is hypocrisie. Ik zie weinig verschil tussen de regiems van Saudi Arabië, andere Golfstaten en bijvoorbeeld Iran. Iran is zelfs democratischer dan die staten en staatjes waar de sjeiks de absolute macht hebben.
Dat Iran een kernmacht wordt is wel zorgelijk. Maar zal denk ik niet voorkomen kunnen worden. Juist door sancties gaan ze daar volgens mij door met die plannen.



Plaats reactie