onderdelen Subaru Forester

Praat hier over alles wat NIETS met Fortaleza te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
elbart
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 24, 2011 11:46
Locatie: Heeze, Nederland | Luque, Paraguay
Contacteer:

onderdelen Subaru Forester

Bericht door elbart » vr jun 29, 2012 14:57

Ik ben reizende per auto van Guatemala tot Uruguay en momenteel Suriname aanbeland en na 10.000 km van slechte wegen en hitte zijn de achterwiel lagers en schokdempers (groene zelfnivellerende) van mijn Subaru Forester Turbo 1999 aan vervanging toe ...

In Guyana/Suriname/Frans Guyana zijn er geen onderdelen of reparatie ter plaatse beschikbaar. De onderdelen zouden uit Japan moeten komen hetgeen ten minste vier weken zal duren. Maar mijn reis zal doorgaan, hierbij mijn oproep of iemand zou kunnen om te helpen: Heeft Brazilië deze onderdelen? Of kan ik ze per DHL naar Brazilië verzenden (import gedoe? Belastingen) Of misschien zijn er bedrijven die ze kunnen repareren?

Binnen een paar dagen kom ik Brazilië binnen via Oiapoque/AP > Macapá/Santana/AP > Belem/PA > Fortaleza/CE > .... afdalende tot Uruguay

Bedankt & Groeten,
Bart



Gebruikersavatar
elbart
Artikels: 0
Berichten: 4
Lid geworden op: do mar 24, 2011 11:46
Locatie: Heeze, Nederland | Luque, Paraguay
Contacteer:

Re: onderdelen Subaru Forester

Bericht door elbart » zo jul 15, 2012 23:08

Ben inmiddels weer 'en route' maar het was een hele klus...:

Het laten invliegen was ondoenlijk vanwege de onduidelijke invoer procedures (in het ergste geval 100% invoerheffing of zelfs blokkade/weigering). In Brazilië wordt Subaru gevoerd aldus naar een dealer gegaan nou dat was lol.

Inmiddels was het linker achterwiellager volledig gort en het wiel hing met de rem aan de auto (resultaat remmen vielen weg). Tjsa, wat wil je nog duizenden km doorrijden op bar slechte wegen zoekende naar een oplossing.

Ik was dus bij een Subaru dealer in Fortaleza en de onderdelen in Sao Paulo. Wiellagers 10% duurder maar de veren 300%... ok dat was nog niet het probleem.

Het zou minstens 15 dagen gaan duren voordat de onderdelen vanuit Sao Paulo in Fortaleza zouden arriveren. Conversatie tussen de grote baas aldaar en mijzelf: Verstuur ze aub per luchtvracht en ik betaal de kosten: NIET mogelijk. OK zei ik dan neem ik zelf vanavond het vliegtuig om ze op te halen: NEE niet mogelijk. Dan betaal ik een werknemer om ze op te halen: OOK niet mogelijk. Waarom? Ik zou de onderdelen kunnen verwisselen voor inferieure... dus ik originele in Fortaleza betalen, naar Sao Paulo gaan om ze op te halen en ze dan verkwanselen ik begreep de gedachtegang van deze man werkelijk waar niet meer...

Ongelofelijk die man hield vast aan de gebruikelijke werkwijze wat betreft toezending van onderdelen aldus mijn auto daar weggehaald en een merkloze garage gegaan. Die hebben mijn achterste schokbrekers later hervullen (ipv gas met olie), andere nieuwe achterveren gezocht (hoger en stijver) en nieuwe wiellagers gemonteerd. Na hen 4 dagen zelfstandig laten ploeteren ben ik er 3 dagen volledig bij gebleven, anders gebeurt er vrijwel niets ongelofelijk je moet echt hun "handjes vasthouden".

Totaalkosten ca.EUR1000. Subaru was 3 keer duurder geweest en had minstens 2 weken langer op zich laten wachten!
Laatst gewijzigd door elbart op wo aug 01, 2012 03:47, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Re: onderdelen Subaru Forester

Bericht door johan fortaleza » do jul 26, 2012 15:56

HOI elbart
DE LINK VAN DE FOTOS WERKT NIET
GROETEN
JOHAN



Gebruikersavatar
zwabber
Artikels: 0
Berichten: 324
Lid geworden op: vr apr 03, 2009 17:19

Re: onderdelen Subaru Forester

Bericht door zwabber » do jul 26, 2012 16:32

doet het gewoon

Back to the Gallery even aanklikken

http://elbart.nl/fotos/main.php


We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.

Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Re: onderdelen Subaru Forester

Bericht door johan fortaleza » za jul 28, 2012 04:27

leuk om dat weer eens tezien
Valparaíso & Viña del Mar heb 6 jaar in Chile heb gewoond vina del mar en regelmatig in Valparaíso kwam
Brasil heeft zijn forró en chile zijn CUECA CHILENA

http://www.youtube.com/embed/yr9WKG259qI"
klik op de link



Plaats reactie