Over welke sociale media heb jij het, borsjea? Het probleem lijkt dat je een verkeerd beeld hebt bij de sociale media waar de andersdenkenden gebruik van maken. Facebook, clicks? Sensationele publicaties? Ik zie dat eerder in de msmborsjea schreef: ↑ma jun 05, 2023 20:26Zouden de sociale media zoveel invloed hebben als er geen vergoeding meer was? Het is financieel interessant om zoveel mogelijk clicks binnen te halen en daar helpen sensationele publicaties bij zonder gedegen funderingen en of wetenschappelijke achtergrond. Achter de pijpen van een zakken vullende dansleraar aan lopen ipv de wetenschap. Een president die een behandeling promoot de velen de dood in jaagde.

Door dat beeld te schetsen van domme mensen die maar blijven klikken op sensationele berichten doe je een behoorlijk deel van de andersdenkenden tekort. Geen probleem hoor, maar hiermee wordt steeds het beeld geschetst dat dit een groep is waar je niet bij moet horen. En de mensen die kritiekloos naar de NPO kijken hebben wél het juiste verhaal en weten dus hoe de wereld in elkaar zit.
Dat kan waar zijn, maar het lijkt me een te simpele manier om naar de wereld te kijken. De wereld is ingewikkelder, er zijn tegenstellingen, er zijn belangen enz. Dus mijn tip zou zijn: probeer bij de belangrijke thema's ook tegengesteld nieuws te vinden. Een ander verhaal, een andere kijk. En als je dan nog steeds bij je standpunt blijft, prima