Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » ma jun 05, 2023 21:22

borsjea schreef:
ma jun 05, 2023 20:26
Zouden de sociale media zoveel invloed hebben als er geen vergoeding meer was? Het is financieel interessant om zoveel mogelijk clicks binnen te halen en daar helpen sensationele publicaties bij zonder gedegen funderingen en of wetenschappelijke achtergrond. Achter de pijpen van een zakken vullende dansleraar aan lopen ipv de wetenschap. Een president die een behandeling promoot de velen de dood in jaagde.
Over welke sociale media heb jij het, borsjea? Het probleem lijkt dat je een verkeerd beeld hebt bij de sociale media waar de andersdenkenden gebruik van maken. Facebook, clicks? Sensationele publicaties? Ik zie dat eerder in de msm :)

Door dat beeld te schetsen van domme mensen die maar blijven klikken op sensationele berichten doe je een behoorlijk deel van de andersdenkenden tekort. Geen probleem hoor, maar hiermee wordt steeds het beeld geschetst dat dit een groep is waar je niet bij moet horen. En de mensen die kritiekloos naar de NPO kijken hebben wél het juiste verhaal en weten dus hoe de wereld in elkaar zit.

Dat kan waar zijn, maar het lijkt me een te simpele manier om naar de wereld te kijken. De wereld is ingewikkelder, er zijn tegenstellingen, er zijn belangen enz. Dus mijn tip zou zijn: probeer bij de belangrijke thema's ook tegengesteld nieuws te vinden. Een ander verhaal, een andere kijk. En als je dan nog steeds bij je standpunt blijft, prima :)



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door comulder » ma jun 05, 2023 21:45

Dat kan waar zijn, maar het lijkt me een te simpele manier om naar de wereld te kijken. De wereld is ingewikkelder, er zijn tegenstellingen, er zijn belangen enz. Dus mijn tip zou zijn: probeer bij de belangrijke thema's ook tegengesteld nieuws te vinden. Een ander verhaal, een andere kijk. En als je dan nog steeds bij je standpunt blijft, prima :)
Tja, nu snap ik het. Als je actief op zoek gaat naar tegengesteld nieuws, een ander verhaal, een ander kijk (zoals je zelf schrijft) dan ga je die uiteraard op social media vinden. Daar zijn zelfs mensen actief die een ‘jodenster’ gebruiken voor niet gecaccineerden 🤮



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door borsjea » ma jun 05, 2023 22:18

Progresso schreef:
zo jun 04, 2023 01:15
En de volgende wetenschappelijke studie met een steekproef van 44 miljoen personen!

Vaccin gerelateerde mycarditis bij 1 op 100.000 gevaccineerden.

Voor jongens tussen de 12 en 17 jaar kwam men op 5,29 gevallen per 100.000. (1 op de 20.000). Je kunt hier gewoon niet meer spreken van een zeldzame bijwerking.

In 95 gevallen was er sprake van zeer ernstige mycarditus na vaccinatie. Harttransplantatie, IC opname of overlijden.

En in deze studie is alleen de ernstige bijwerking myocarditis onderzocht.

https://academic.oup.com/eurheartj/adva ... ogin=false

Myocarditis is niet iets wat vanaf de komst van de covid vaccinatie is ontstaan. Het komt regelmatig voor bij Een virus, bacterie of parasiet
Overgevoeligheid voor geneesmiddelen, bestraling e immuunziekte. Een Covid besmetting kan ook een oorzaak zijn, het is mij niet duidelijk of men ex covid patiente heeft uitgesloten van het onderzoek. Hoe vaak komt myocarditis jaarlijks onder de mensen voort. Komen er door meer onderzoeken ook niet meer gevallen naar voren?

Men had bij de weteschappelijke studie ook andere cijfers moeten noemen. In de hoogtijdagen vd oandemie overleed in Brazilië 4 op de 100 besmette personen, liep 8 op de 100 besmettingen uit op een IC opname. In onze vrienden en bekende kring meer dan 10 personen in die tijd verloren. Vanaf het moment van vaccinatie zagen we bij de betrokken groep enorme dalingen in de betrokken groepen.
De groep Pos corona patiente is ook nog enorm, een goede vriend van ons voormalig sport leraar op een basisschool en personal trainer die meer dan 50 uur per week met sport bezig is moest stoppen met werken en zijn wonining op de 2e etage van een complex zonder lift moeten verkopen omdat hij er een half uur over deed om boven te komen. Een verpleegster hier op de SUS post heeft in 2020 30 dagen op de IC aan de beademing gelegen, heeft daar nog steeds een litteken van en kan ook nog steeds maar halve dagen werken. De kansen op gevolgen na een besmetting lagen en liggen vele malen hoger dan het aantal myocarditis gevallen.
De vaccinatie programma´s hebben vele levens gered. Het is net als het dragen van een auto gordel of een helm. In de meeste gevallen verlaagt hij de kans op een letsel of overlijden en in een aantal gevallen juist niet.

Het is treurig om te zien wat de antivax propaganda te weeg brengt we zullen de komende jaren de gevolgen hier van zien nu al hebben staten in Brazilë met meer griep opnames te maken dan voorheen 1 op de 5 kinderen is er op dit moment gevaccineerd tegen griep en ook bij andere ziektes zie je een enorme daling in de afname van vaccinaties.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma jun 05, 2023 23:16

borsjea schreef:
ma jun 05, 2023 22:18
Een Covid besmetting kan ook een oorzaak zijn, het is mij niet duidelijk of men ex covid patiente heeft uitgesloten van het onderzoek.
Het staat gewoon letterlijk in de studie:
To evaluate all reported cases of suspected myocarditis or pericarditis after COVID-19 vaccination, the KDCA organized the Expert Adjudication Committee on COVID-19 Vaccination Pericarditis/Myocarditis. The committee comprised 7 experts in cardiology, 1 in infectious disease, 2 in epidemiology, epidemiologic investigators in 16 regional centers, and officials from the KDCA. Epidemiologic investigators collected and investigated all medical records and provided those data to the committee.
Bij een aantal van de overleden patiënten heeft men een autopsie uitgevoerd waaruit onomstotelijk kon worden vastgesteld dat de dood het directe gevolg was van de mRNA toediening. Dit zelfde hebben we gezien in de Duitse studie waar jonge volstrekt gezonde mensen die opeens uit het niets omvielen na autopsie duidelijk bleek dat de doodsoorzaak 100% kon worden toegewezen aan de mRNA behandeling.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » ma jun 05, 2023 23:43

borsjea schreef:
ma jun 05, 2023 22:18
De vaccinatie programma´s hebben vele levens gered.
Is dat zo?

Voorlopig zien we wereldwijd na de vaccinatiecampagnes consistent oversterfte en zeker geen ondersterfte.

Hoe dat kan weet men simpelweg niet. Dat op zich maakt ook het narratief "Ja, maar het vaccin heeft vele levens gered" niet geloofwaardig.

Het kan best zo zijn hoor, maar WETEN doen we dat niet. Het omgekeerde kan net zo goed waar zijn.

Bovendien weten we nog helemaal niet wat de lange termijneffecten zijn van de mRNA behandeling is. Dat ga je pas over vijf of tien jaar weten.

Wat we wel weten is dat nagenoeg alles wat ons verteld is over het vaccin NIET waar is gebleken.

Het zou ons beschermen tegen besmetting.
Het zou andere beschermen dat ze besmet werden.
Het zou 100% veilig zijn.
Twee dosis zou genoeg zijn.
Drie dosis zou genoeg zijn.
Vier dosis zou genoeg zijn.
Vijf dosis zou genoeg zijn.
Etc.

Wellicht heeft het vaccin geholpen, maar dan zullen we eerst duidelijkheid moeten hebben wat de reden is van de massieve oversterfte in de jaren dat we en masse hebben gevaccineerd.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4952
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door quasimodo » di jun 06, 2023 16:07

Wellicht heeft het vaccin geholpen, maar dan zullen we eerst duidelijkheid moeten hebben wat de reden is van de massieve oversterfte in de jaren dat we en masse hebben gevaccineerd.
Je hoeft dit helemaal niet te weten. Je hoeft alleen maar te weten of dat er procentueel meer mensen op de IC lagen of storven aan corona die wel of niet gevaccineerd waren. En dit is onderzocht je had een veel grotere kans om ongevacineerd grote gezondheidsproblemen te krijgen of te sterven. Dus op korte termijn heeft het geholpen.

En als je mensen langer in leven houdt krijg je vanzelf oversterfte naderhand.

Wat je wel kan onderzoeken of de remedie niet erger was als de kwaal. En dan zal het verdomd lastig zijn de vaccinatie aan te wijzen omdat de meeste mensen ook diverse corona besmettingen hebben doorgemaakt. Zie daar maar verschillen in symptomen in aan te brengen. Dus ik denk niet dat enig onderzoek hier duidelijkheid in aan gaat brengen. Nog afgezien of dit dan gelooft wordt.

Je zou beter pragmatisch te werk gaan. Eerst uitzoeken of en voor wie verdere vaccinatie zin heeft zoals bijvoorbeeld met de griepprik gebeurt. En tegelijkertijd kijken of je de oversterfte omlaag kan krijgen door de oorzaken te bestrijden.

En er zijn er diverse het is algemeen bekend dat welvaart een van de belangrijkste doodsoorzaken is of toegang tot afdoende gezondheidszorg. Deze staan wereldwijd de laatste tijd nogal onder druk. En voor Brazilianen is in veel jonge categorieën de nummer 1 doodsoorzaak geweld of drugs allemaal veel gevaarlijker dan verplichte vaccinatie.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di jun 06, 2023 16:39

En dan zal het verdomd lastig zijn de vaccinatie aan te wijzen omdat de meeste mensen ook diverse corona besmettingen hebben doorgemaakt.

Een ander probleem is ook dat er verschillende soorten vaccins zijn gebruikt met een onderling verschillende basis. Daarbij komt dat een groep weer een mix van verschillende vaccins heeft gebruikt en hoe ga je daar dan mee om en zijn eventuele resultaten dan misschien juist aan een bepaalde combinatie van die mix op zich te wijten? Ook dienen sociale en omgevingsfactoren in aanmerking te komen.

Kortom een op zich heel nuttig en bijna verplicht onderzoek, maar niet een simpel 'een op een' onderzoek.

Met RNA vaccins wordt al sinds de jaren 90 gewerkt er is dus sprake van ruime ervaring met dit type vaccin.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » di jun 06, 2023 18:03

comulder schreef:
ma jun 05, 2023 21:15
Ajax, waarom denk je trouwens dat de afzetters tegen msm een beter beeld hebben van msm dan andersom? Zijn daar appel of peer-reviewed onderzoeken naar gedaan😉

:D Ben geen wetenschapper, dus mijn opmerkingen zijn nooit peer-reviewed. Maar jouw vraag is wel makkelijk te beantwoorden:

Niemand begint als afzetter tegen de msm, dus is vaak zelf heel lang mainstream kijker geweest. Maar blijkbaar gebeurt er iets met ze waardoor ze een andere kijk krijgen en dan schijnt het lastig te zijn om weer terug te komen. Uit het verleden (decennia geleden) ken ik wel mensen in de familie die geen tv wilden hebben(en niet streng gelovig waren). Misschien waren dat de eersten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » wo jun 07, 2023 01:56

Felix schreef:
di jun 06, 2023 16:39
Met RNA vaccins wordt al sinds de jaren 90 gewerkt er is dus sprake van ruime ervaring met dit type vaccin.
Je had dit al een keer eerder geschreven en het maakte me toen al nieuwsgierig.

Ik kan me nog een uitzending bij Jinek of Nieuwsuur herinneren waar de Nederlandse directeur van Pfizer vertelde dat er nauwelijks ervaring was met het vaccin.

Maar de zoektocht bracht me nog verder. Een speech van ene Dr. David Martin bij de Covid-19 summit van het Europees parlement, afgelopen week.

Ik kreeg hem vandaag binnen via Linked-in van een zeer gewaardeerde oud-collega van mij. Bepaald geen wappie, verre van zelfs en iemand die in menig boardroom in Nederland kind aan huis was.

En toen ik de video vanmiddag nog eens wilde kijken bleek LinkedIn de hele bijdrage te hebben verwijderd.

Datzelfde is gebeurd bij Facebook en bij YouTube. Een speech bij het Europees parlement die door social media actief verwijderd wordt.

Het maakte mij nieuwsgierig.

Bij mij ontbreekt de kennis om dit op zijn merites te beoordelen. Het zijn extreem zware beschuldigingen. De man is zeker van zijn zaak, want dit soort aantijgingen worden zeer zware aangerekend in Amerikaanse gerechtshoven.

Ik vond het nogal heftig materiaal en ik hoop echt dat dit de grootst mogelijke onzin is die ooit is uitgekraamd.

In ieder geval weet ik nu dat er al in 1966 aan een Covid-virus wordt geknutseld met volledig medeweten van Amerikaanse en Chinese overheden.

Over de rest van de video laat ik mij nog niet uit.

https://rumble.com/v2qm8ne-dr.-david-ma ... -race.html



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo jun 07, 2023 03:02

Ik heb het dan over de RNA technologie waaraan al vele lange jaren onderzocht en gewerkt wordt, dat is dus niet nieuw. Wel nieuw is/was natuurlijk het specifieke rna anticovid vaccin.

In de hele discussie mag verder niet vergeten worden dat er tegen covid ook andere dan RNA vaccins werden (worden?) ingezet dikwijls met een lagere effectiviteit, maar nog steeds bewezen werkzaam en nuttig.

Hier staat wat over RNA vaccins, zojuist van internet geplukt:

https://publichealth.jhu.edu/2021/the-l ... a-vaccines



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » wo jun 07, 2023 03:20

In ieder geval weet ik nu dat er al in 1966 aan een Covid-virus wordt geknutseld met volledig medeweten van Amerikaanse en Chinese overheden.

Het zou me niet helemaal verbazen want natuurlijk is men ondanks verdragen enz. toch altijd aan onderzoeken wat er in principe nog allemaal in oorlogen gebruikt zou kunnen worden. In de hierboven genoemde jaren zestig gebruikte de VS chemische producten in Vietnam (agente laranja) men stond er toen nog losser tegenover dan nu.

Het zou belangrijk zijn om er meer van te weten om het daardoor ook beter te kunnen bestrijden, enz. Het pokkenvirus wordt ook nog in een paar laboratoria bewaard en zal daar zeker ooit uit ontsnappen terwijl er niemand meer tegen pokken gevaccineerd wordt. Het officiële argument om het niet helemaal uit te doen sterven was dat het misschien ooit toch ergens een schakel in de ketting van het leven zou blijken (of iets dergelijks).



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » do jun 08, 2023 21:45

comulder schreef:
ma jun 05, 2023 21:45
Daar zijn zelfs mensen actief die een ‘jodenster’ gebruiken voor niet gecaccineerden 🤮

Tja, elke vergelijking met de oorlog is misplaatst en dan steigeren er weer veel mensen. En daarbij zit veel frustratie. Zo was er een tijdje terug een politicus in NL die het had over "tribunalen". Ook weer een verwijzing naar de oorlog, maar het was vooral pure frustratie over het onderwerp van deze thread.

Er zijn decennia lang al neo-nazis die zelfs de holocaust ontkennen. Dat is niets nieuws. Wat in dit specifieke geval naar voren kwam was het buitensluiten van een minderheid die (om verschillende redenen) niet gevaccineerd wilden worden. Misschien dat de antipathie voor deze minderheid nog veel meer effect op de wereld heeft gehad dan de vraag of je wel of niet gevaccineerd moet worden. Deze kleine groep werd geminacht, gemarginaliseerd, uitgekotst door de meerderheid. Zo zou je het ook kunnen verwoorden, en oordeel zelf maar of dat hetzelfde is als wat co hier quote.

Belangrijkste conclusie is dat deze discussie nog heel lang gaat duren :)



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » za jun 10, 2023 02:34

Vandaag trof ik dit artikel met informatie over dr. David Martin aan in de krant Correio Braziliense:


https://www.correiobraziliense.com.br/h ... ovada.html


https://projetocomprova.com.br/publica% ... biologica/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » zo jun 11, 2023 21:57

Tja, die factcheckers.

Een lableak was uitgesloten.

Die Dr. David Martin kletste onzin, aldus diverse factcheckers.

https://www.factcheck.org/misconception ... -covid-19/


Tja en dan lezen we vandaag dit bij de Britse The Times:


https://archive.md/2023.06.11-100130/ht ... -qhjwwwvm0



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » ma jun 12, 2023 20:29

Progresso schreef:
zo jun 11, 2023 21:57
What really went on inside the Wuhan lab weeks before Covid erupted

Nee, dit is (was?) een complot theorie. Maar inmiddels al veel langer bekend dat nu zelfs de Britse Sunday Times (= mainstream?) het meldt? Het doet er niet zo veel toe in relatie tot de pandemie, maar het gaat erom dat veel mensen denken te weten dat het corona virus is ontstaan omdat we (de mensheid) zo slecht met dieren omgaan. Dat kan best waar zijn, maar was volgens mij was dat niet de oorzaak. De inspanningen om onderzoek te doen naar een biologisch wapen lijken mij een veel logischer en vrij basale oorzaak.

In dit artikel wordt het de Chinezen verweten, maar er zijn aanwijzingen dat de Amerikanen ook op de hoogte waren van deze ontwikkelingen (of zouden die echt niet bezig zijn met bio-warfare?). En in ieder geval lijkt het mij sterk dat Nederlandse virologen die naar de Wuhan markt zijn geweest voor onderzoek dit Wuhan lab niet kennen en niet weten dat er met virussen geknoeid wordt. Nogmaals: allemaal complot. Mooi voorbeeld weer van 2 werkelijkheden :)



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di jun 13, 2023 12:33

Is de mainstream media te vertrouwen. Oordeel zelf:
IMG_20230613_072521.jpg
Ik was een paar weken geleden in Fortaleza bij een video-show over het leven van Vincent van Gogh.

Deze enorme kutkrant had daar de volgende kop van gemaakt:
Klaploper met ernstige wanen hanteert penseel met verve.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di jun 13, 2023 13:14

Klaploper met ernstige wanen hanteert penseel met verve.

Ja en?

Als je het eerste werk van Van Gogh ziet hanteerde hij toen het penseel niet echt met verve, die schilderingen zijn van bedroevende kwaliteit. Later had hij wel een paar uitbarstingen van genialiteit /doorbraken van deliria of psychoses.

Kunst is ook een commerciële business waarin handelaren vaak bepalen wat al dan niet kunst is en waar dikdoende fantaserende intellectuelen niet zelden als gulzige vliegen omheen cirkelen en allerlei bedoelingen verzinnen die de kunstenaar zou hebben.

Hoe dikwijls is daar niet sprake van "De keizer is naakt!'?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Progresso » di jun 13, 2023 13:28

Ik ga hem niet eens meer uitleggen. Verspilde moeite.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Felix » di jun 13, 2023 14:23

Ik ga hem niet eens meer uitleggen. Verspilde moeite.

Wát uitleggen???



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Vaccinatie tegen Covid wordt nog steeds aangeraden

Bericht door Ajax » vr jun 16, 2023 21:24

Die uitleg misschien later een keer, maar:
Progresso schreef:
zo jun 11, 2023 21:57
What really went on inside the Wuhan lab weeks before Covid erupted

In Australië hebben ze meer nieuws over deze complot theorie:



Social media?

Het doet er niet zo veel toe in relatie tot de pandemie, maar het gaat erom dat veel mensen denken te weten dat het corona virus is ontstaan omdat we (de mensheid) zo slecht met dieren omgaan. Dat kan best waar zijn, maar was volgens mij was dat niet de oorzaak. De inspanningen om onderzoek te doen naar een biologisch wapen lijken mij een veel logischer en vrij basale oorzaak.

Het lijkt het me sterk dat Nederlandse virologen die naar de Wuhan markt zijn geweest voor onderzoek dit Wuhan lab niet kennen en niet weten dat er met virussen geknoeid wordt. We hebben het hier over beweringen die al dateren uit 2020.



Plaats reactie