Stilstaan bij Corona

Plaats reactie
Ajax

Stilstaan bij Corona

Bericht door Ajax »

Weet niet of dit ook in BR aan de hand is, maar afgelopen week hebben we hier een dag stilgestaan bij Corona:

https://nos.nl/artikel/2492231-nationaa ... meegemaakt

Diverse media hebben er aandacht aan besteed. Het lijkt er dus op dat Corona voorbij is en dat we even terugkijken op wat er allemaal gebeurd is. Corona wordt niet meer als een probleem gezien, denk ik, hoewel de besmettingen de afgelopen tijd wel weer wat toegenomen zijn. (Maar dat heeft te maken met seizoensinvloeden, zoals Maurice wel eens genoemd heeft, eigenlijk net zoals je ziet bij de gewone griep).

Maar goed nieuws dus! Hoop dat het beeld in BR en beetje hetzelfde is.
Progresso
Contacteer:

Re: Stilstaan bij Corona

Bericht door Progresso »

:D :D :D :D :D :D :D
Ajax

Bericht door Ajax »

Iemand anders die ook nog steeds stilstaat bij Corona:

https://www.maurice.nl/2023/11/01/de-cbs-spaarpot/

Weer een nieuw inzicht op basis van het recent gepubliceerde ovv rapport. Volgens mij hier al eerder aangehaald dat we tav het aantal Corona slachtoffers veel te hoog zitten. Maurice doorziet het weer en stelt dus eigenlijk dat de cijfers waar we ons op baseerden misschien wel twee keer zo hoog waren dan in werkelijkheid:

Gedurende de pandemie verschilden de sterftecijfers van het RIVM en het CBS soms bijna met een factor twee.
Dus, mijn samenvatting: de ernst van de Corona epidemie is veel minder hoog geweest dan tot nu wordt gedacht. Dit is eigenlijk al enige tijd een volstrekt logische constatering.

Het vervelende daarvan is dan weer, dat de effectiviteit en bijwerkingen van de vaccins er opnieuw minder goed van af komen. Maar die discussie laat ik aan jullie :)
comulder

Bericht door comulder »

Het vervelende daarvan is dan weer, dat de effectiviteit en bijwerkingen van de vaccins er opnieuw minder goed van af komen. Maar die discussie laat ik aan jullie :)
Ben benieuwd wat Richard hier van vindt
Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso »

comulder schreef: do nov 02, 2023 17:34 Ben benieuwd wat Richard hier van vindt
Dat de effectiviteit van de Pfizer mRNA therapie veel lager ligt dan de oorspronkelijke juichverhalen in de media is allang aangetoond.

Dat het aantal bijwerkingen, en met name de zeer zware bijwerkingen fors hoger ligt heeft zelfs Pfizer nu moeten toegeven. Dit gaat fors boven de drempelwaarde van "zeer zeldzaam" en Pizer zag zich zelfs gedwongen om en de bijsluiter te veranderen als ook een persbericht te versturen om het publiek daarop te attenderen.

De statisticus Steigstra krijgt nu de eerste data van overlijdens binnen en ziet dat zijn voorspelling van oversterfte (1 op de 3000) volledig bewaarheid worden.

Het is nog een maandje of twee wachten voordat hij definitief het causale verband kan aantonen dan wel tot de conclusie komt dat er wel een correlatie is maar geen oorzakelijk verband.
Plaats reactie