Omvallende voetballers

Progresso
Artikels: 54
Contacteer:

Omvallende voetballers

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 12:52

Kieft kan zich geen voorbeelden herinneren uit zijn lange carrière. Wat zou het toch kunnen zijn? Misschien spannen ze zich meer in, is het toeval, ander eten. Nou ja, de olifant in de kamer wordt genoemd, maar er wordt besmuikt om gelachen.

Progresso
Contacteer:

Re: Omvallende voetballers

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 13:20

In mijn tijd adverteerde het sigarettenmerk Roxy nog met Johan Cruijff. Maar dat is al heel lang geleden. Echt iedereen rookte, de sigaretten stonden op tafel bij de verjaardagen.

Wordt er nog gerookt onder jongeren. Zeker. Zou het een oorzaak kunnen zijn voor de fors toegenomen hart- en vaatziekten. Mwah. Volgens het reclamecode van het AD is dat namelijk de oorzaak. Ik ben zo vrij om te denken dat we de oorzaak elders moeten zoeken. Wellicht bij het klimaat.
IMG_20231114_081356.jpg

quasimodo
Artikels: 0

Bericht door quasimodo » di nov 14, 2023 13:22

Na Nouri, Blind en Eriksen zag Lasse Schöne nu Bas Dost in elkaar zakken: ‘Ik vraag me wel af hoelang ik nog door wil’

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/na ... ~a5d4869e/

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 13:38

Voor de mRNA therapie die sinds 2021 wordt toegepast vielen er ook wel eens topsporters om. Dat was ook niet zo gek, omdat het gebruik van doping nu eenmaal een aanslag op je lichaam is. Nu doping door zeer strenge controles nagenoeg is verbannen in de topsport zag je de laatste 10 jaar nauwelijks nog omvallende topsporters. De laatste twee jaar kun je bijna dagelijks lezen dat er ergens te wereld een topsporter opeens is gaan hemelen.

Wat zou dat toch kunnen zijn. Verhoogde CO2 concentraties?

quasimodo

Bericht door quasimodo » di nov 14, 2023 18:09

Bij voetballers wordt er nauwelijks gecontroleerd. En toch lopen er steeds meer tegen de lamp. En de intensiteit is enorm toegenomen. Bovendien is de link tussen myocarditis en doping nog niet is vastgesteld en de link tussen inspanningen en een infectie al heel vaak.

Felix

Bericht door Felix » di nov 14, 2023 18:21

Het is niet bekend in hoeverre doping is verbannen. Sporters zijn voortdurend op zoek naar nieuwe middelen die niet makkelijk te detecteren zijn en je merkt dat pas nadat men betrapt is met iets nieuws.

Topsport is in elk geval al een aanslag op je lichaam en verre van gezond.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 19:05

Alle middelen die je tot je neemt kun je aantonen in je haren, urine en bloed. Waar vroeger de topsport letterlijk bol stond van de doping is er nu nog maar een heel klein gedeelte van de sporters die tracht op die manier hun wedstrijd te winnen. Onderzoek onder Nederlandse topsporters laat gewoon zien dat er nog maar een kleine minderheid is die zich bedient van doping, voornamelijk in de vechtsporten.

Toch vallen de laatste twee jaar topsporters bij bosjes om. Ik kan mij niet herinneren dat we in de jaren voor 2021 ieder jaar 100 topsporters zagen omvallen. Ieder jaar overkwam het natuurlijk wel een aantal sporters, maar zo massaal?

Dat wordt nog wat als over 50 jaar de aarde met 0.000036 graden is opgewarmd.

Ajax

Bericht door Ajax » di nov 14, 2023 19:40

Progresso schreef:
di nov 14, 2023 13:20
In mijn tijd adverteerde het sigarettenmerk Roxy nog met Johan Cruijff.

In die tijd rookten sporters net zoals gewone burgers en degene die jij hier noemt is misschien daar aan onderdoor gegaan. Voor huidige topsporters lijkt me roken niet een oorzaak. Doping wordt nog steeds gebruikt, maar ook dat lijkt me niet de oorzaak van de problemen die we de laatste tijd zien bij topsporters. En long covid lijkt me al helemaal niet de oorzaak :)

Dat het zeer zorgelijk is lijkt me duidelijk. Het is één van de mysteries waar we maar geen vinger achter kunnen krijgen...

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 20:12

Ajax schreef:
di nov 14, 2023 19:40
Het is één van de mysteries waar we maar geen vinger achter kunnen krijgen...
Volgens sommigen is topsport de oorzaak dat topsporters omvallen. Topsport is namelijk een aanslag op je lichaam.

Dat was het drie jaar en daarvoor ook volgens mij of is er iets veranderd?

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » di nov 14, 2023 20:21

Ook slachtoffer van het syndroom van plots. Oud-FC-Zürich speler Raphael Dwamena afgelopen zondag in een match in Lugano.

comulder

Bericht door comulder » di nov 14, 2023 22:21

Progresso schreef:
di nov 14, 2023 20:21
Ook slachtoffer van het syndroom van plots. Oud-FC-Zürich speler Raphael Dwamena afgelopen zondag in een match in Lugano.

Voortaan graag het hele verhaal vertellen. Deze voetballer heeft moedwillig zijn medisch noodzakelijk geachte defibrillator laten verwijderen. Als hij zou overlijden zou dat de wil van God zijn. En ja hoor, God heeft beschikt.

Felix

Bericht door Felix » di nov 14, 2023 22:57

Topsport IS een aanslag op het lichaam. Veel atleten ondervinden op latere leeftijd lichamelijke problemen. Boksers enz. ook geestelijke. Er gaan in dat wereldje ook heel wat 'drugs' rond.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo nov 15, 2023 01:04

comulder schreef:
di nov 14, 2023 22:21

Voortaan graag het hele verhaal vertellen. Deze voetballer heeft moedwillig zijn medisch noodzakelijk geachte defibrillator laten verwijderen. Als hij zou overlijden zou dat de wil van God zijn. En ja hoor, God heeft beschikt.
Ik ben geen medicus.

De man heeft een hartstilstand gehad en had inderdaad hartproblemen. In oktober 2021 heeft hij zijn defibrillator laten verwijderen. Een bewuste keus waarvoor hij zelf de volledige verantwoordelijjheid nam.

Alle Zwitserse sporters, hij speelde oa voor FC Basel tijdens de inentingscampagne werden "gedwongen" om zich te laten vaccineren. Nou, dat hebben ze geweten. Velen moesten hun sport opgeven of flink terug gas terug nemen. De kwaliteitskrant NZZ heeft er een uitgebreide reportage over gemaakt. Staat gratis achter een e-mail registratiemuur.

https://magazin.nzz.ch/empfehlungen/cov ... k-register

Vele topsporters in Zwitserland hebben forse gezondheidsschade opgelopen na de "verplichte" vaccinatie.

Alleen een autopsie kan uitsluitsel geven over het wel of niet uitsluiten van een hartstilstand door vaccinatie. En zoals we uit de studies van Duitse pathologen hebben kunnen leren zaten de artsen die de doodsoorzaak opschreven er wel erg vaak naast en konden de pathologen overtuigend bewijzen dat er in vele door hen onderzochte doden het vaccin de doodsoorzaak was.

Maar prima hoor, als jij de conclusie trekt dat het niet kan liggen aan de vaccins. Het lijkt ook logisch, maar dat is het "leuke" van pathologie, die kunnen de doodsoorzaak in de meeste gevallen haarfijn definiëren.

Felix

Bericht door Felix » wo nov 15, 2023 04:16

Heb ik iets gemist? Sinds wanneer kunnen psychologen doodsoorzaken bewijzen?

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo nov 15, 2023 13:25

Spellingchecker en slordigheid, @Felix.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » wo nov 15, 2023 21:45

En de volgende voetballer (18 jaar !) Die de gevolgen van het syndroom van plots moet ondergaan.

https://diariodobrasilnoticias.com.br/n ... 1700065144

borsjea

Bericht door borsjea » wo nov 15, 2023 22:34

Stond de eerste speler die na de pandemie een hartstilstand op het veld kreeg niet bekend als een fanatieke anti vader? Meen een Noorse speler.

Zij de competenties niet veel te snel gestart? Een topspeler is vaak vele jaren aan het trainen en op lagere niveaus spelen voordat hij op het topniveau beland. Een speler de stop traint nog maanden lang af op een steeds lager niveau. Een geblesseerd speler traint ook nog door met de lichaamsdelen die niet geblesseerd zijn geraakt.
Bij aanvang vd pandemie werden al snel zaken volledig stil gelegd en was er nauwelijks spraken van een afbouw en toen alle beperkingen werden opgeheven stond men al snel weer in het veld, wellicht te snel. Dat velen toen een veel mindere conditie hadden heeft mischien ook wel geleid tot het gebruik van bepaalde stimulerende producten.

Minder geheimzinnigheid mbt de vaccinatie kaart zal wellicht goed zijn, dit soort zaken als medisch geheim bestempelen is overdreven zeker nu er continu over bepaalde zaken gespeculeerd wordt.

Progresso
Contacteer:

Bericht door Progresso » do nov 16, 2023 03:00

quasimodo

Bericht door quasimodo » ma nov 20, 2023 22:26

Hier wordt een link gelegd met een bezoek aan de coffeeshop.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1698810 ... en-toerist

Plaats reactie