EV fabriek BYD Bahia

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » zo mar 03, 2024 16:15

Progresso schreef:
za mar 02, 2024 16:06
De BYD Dolphin mini gaat bijna 20% meer kosten als verwacht. De prijs onder de RS100.000 gaat met geen mogelijkheid lukken en de instapper kost nu RS115.800.
Een uitleg van BYD mbt het prijsverschil van iets meer dan 15% zou op zijn plaats zijn. Vele deden een voor intekening van 10.000 real toen er ook nog eens een korting van 10.000 real werdt belooft en men dacht voor nog geen 90.000 mil de mini aan konden schaffen. Velen cancelen hun pre order en hebben nu problemen met het terug ontvangen van hun geld.

https://imirante.com/noticias/sao-luis/ ... de-veiculo



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » zo mar 03, 2024 17:44

Die uitleg is heel simpel. BYD wordt tijdens de wedstrijd geconfronteerd met nieuwe spelregels en moeten nu opeens invoerrechten betaald worden. Die gaan net zoals bij Shein niet alleen over de waarde van de auto maar ook nog eens over de waarde van transport en verzekering.

Die aankondiging van de nieuwe importtarieven is pas ingegaan nadat er vele pre-orders waren. En nu leert BYD dat Brazilië niet voor beginners is.

Ik denk dat de Chinezen snel hun neus vol hebben. De schadeclaim van Procon kan hoog oplopen, de overdracht van het fabrieksterrein in Bahia is nog steeds niet rond, de plotselinge importbelasting zet de volledige prijsstrategie van BYD op zijn kant en dan heb je nog een president die vol op het orgel gaat om de fossiele industrie te promoten en zware subsidies te verstrekken aan de bestaande autobouwers.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » zo mar 03, 2024 18:02

Wat is er dan mis met de veiligheid van dit merk welke in de Euro NCAP veiligheids testen steeds de volledige 5 sterren weet te halen?
Niets alleen met dit model. Die wordt gemaakt als goedkoop model voor landen met mindere veiligheids eisen. Er worden genoeg BYD verkocht in Europa.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di mar 05, 2024 22:43




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » di mar 05, 2024 23:48

9 maanden?

Het lijkt mij onmogelijk.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » wo mar 06, 2024 00:10




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » wo mar 06, 2024 13:15

Progresso schreef:
di mar 05, 2024 23:48
9 maanden?

Het lijkt mij onmogelijk.
Tesla heeft dat ook al geflikt en dan betrof het een fabriek die vanaf de grond moest worden opgebouwd. Ook voor Mexico waar Tesla hoopte Q2 2023 met de bouw te kunnen beginnen stond een termijn van 9 maanden vanaf de eerste paal en dacht men zelfs de eerste productie modellen vd model 2 eind 2023 vd band te rollen. Helaas zit daar in Mexico nog weinig schot in op basis van drone beelden is nog geen bouwactiviteiten aan de fabriek te zien alleen wat aanpassingen aan de weg aldaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo mar 06, 2024 14:12

borsjea schreef:
wo mar 06, 2024 13:15
Tesla heeft dat ook al geflikt en dan betrof het een fabriek die vanaf de grond moest worden opgebouwd.
Tesla Shanghai? 12 maanden op een maagdelijk terrein.

Nu gaat BYD op hetzelfde fabrieksterrein iets bouwen. Als ik de berichten lees gaan ze dus niet in de oude fabriekshallen verder. Die blijven leeg staan of zullen voor andere doeleinden worden gebruikt.

Maar we hebben het hier over Brazilië met een president die de bestaande autofabrikanten met miljarden heeft ondersteund en die helemaal niet zit te wachten op elektrificatie van het wagenpark.

Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid gaat dit project door de huidige regering, net zoals de hydrogen hub in Ceará, getraineerd worden.

De robots komen niet door de douane, het Chinese personeel krijgt geen werkvergunning, de Ibama wil eerst een milieu studie etc, etc.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » di mar 19, 2024 00:44




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » di mar 19, 2024 14:46

Er is in Brazilië een pick-up markt, kom ze tijdens mijn wandeling dagelijks tegen vermoed toch op het voertuig park dat enkele procenten een pick-up is.

https://www.autoedizione.nl/fiat-titano ... -brazilie/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » di mar 19, 2024 15:18

Fiat (Stellantis) heeft een zeer groot kwaliteits- en imago probleem in Brazilië.

Fiat had een extreem goede naam en reputatie in Brazilië. Echter met de Fiat Torro, de Jeep Renegate en de Jeep Compass zijn ze volledig nat gegaan. In het lage segment heeft men de Fiat Mobi, waar in het zeer korte bestaan al vele recalls noodzakelijk waren.

Vier autos uit de Stellantis stal met onnoemelijk veel structurele problemen. Het is echt te hopen dat ze voor de Fiat Titano niet de 4X4 aandrijving uit de Jeep Compass maar de aandrijving uit de RAM gaan gebruiken.


Dat (echte) pickup segment is extreem conservatief. De Hilux is de standaard. De rest wordt gezien als poor-mans 4X4. En als je met die bling-bling Stellantis RAM rondrijdt denkt iedereen dat je de plaatselijke leider van de facção bent.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » zo mar 24, 2024 01:42




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » ma mar 25, 2024 00:06

Recent is BYD met de bouw/verbouwing vd fabriek in Bahia. De aankondiging dat men zelfs denkt dit jaar de productie al te kunnen starten klinkt haast onmogelijk maar toch lukt het ze elders.
BYD heeft recent een fabriek in Thailand gebouwt en flikte het om 6 maanden na aanvang bouw met de proefp productie te starten.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » wo apr 03, 2024 20:49

In het straatbeeld kom.je de BYD Dolphin steeds meer tegen, bijna dagelijks wel. Gisteren dacht ik nog het zal niet lang meer duren of we hebben hebben via Uber een BYD. Vanmorgen liepen we het winkelcentrum uit en terwijl ik mij ritje wilde boeken zag ik een BYD, zij nog tegen mijn vrij kijk een BYD. Drukte op de knop.van bevestigen en tot mijn verbazing kwam enkele seconden later het kenteken van de BYD die voor de deur stond in beeld. De standaard Dolphin een uiterst comfortabele auto met voldoende beenruimte wat je vaak bij de veel gebruikte mobi en kwidjes etc mist.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 21:09

Ja. Lula kan wel een gevecht aangaan met de markt maar de realiteit is weerbarstiger.

De BYD Dolphin gebruikt 15kWh per 100 kilometer. Een Kwid zit op 7 liter benzine per 100 kilometer.

15 kWh à RS 0.30 ( eigen zonnepanelen) is RS 4,50
7 liter à RS 6,00 is RS 42,00

Dat scheelt iedere 100 kilometer RS 38,00. Een dagje Uberen is minimaal 200 km. Het verschil is RS 76,00 per dag in het voordeel van de Kwid.

O, en lage wegenbelasting, laag onderhoud en Premium bij Uber.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 22:13

Ja. Lula kan wel een gevecht aangaan met de markt maar de realiteit is weerbarstiger.
Lula gaat helemaal geen gevecht aan. Hij is er helemaal niet tegen dat er electrische auto's verkocht worden. Er is zelfs een actieve succesvolle lobby om zoveel mogelijk fabrikanten ev te laten produceren in Brazilië. En voordelen in de wegenbelasting.

En tegelijkertijd zorgt hij ervoor dat mensen die zich geen nieuwe auto kunnen veroorloven ook nog kunnen rijden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » wo apr 03, 2024 23:27

quasimodo schreef:
wo apr 03, 2024 22:13
Er is zelfs een actieve succesvolle lobby om zoveel mogelijk fabrikanten ev te laten produceren in Brazilië.
Nee, er is een zeer actieve en succesvolle lobby die het voor elkaar heeft gekregen om de markt zodanig te beschermen dat de grote fabrikanten een markt hebben gevonden om hun zwaar verouderde techniek nog minimaal een decennium door te kunnen laten bouwen.

Als wat jij zegt zou kloppen dan hadden we naast een fabriek van BYD ook een fabriek van Tesla. Er is een hele goede reden dat Tesla zich zeer afzijdig houdt van de Braziliaanse markt.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5118
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door quasimodo » wo apr 03, 2024 23:54

Er is een hele goede reden dat Tesla zich zeer afzijdig houdt van de Braziliaanse markt.
Klopt en ik denk niet dat het Lula is. Die hebben zeker in het goedkopere segment een inferieure auto als bijvoorbeeld de BYD en zijn zeer waarschijnlijk bang de competitie te verliezen in dit segment.

En in het voor hun duurdere wat exclusievere segment is het helemaal nog niet zo slecht om wat duurder te zijn. Daar gaat het niet zelden erom dat de klant kan pronken met iets wat de buurman niet heeft. Ik zie nu ook rijke Brazilianen rijden in auto's die niet in Brazilië gemaakt worden en ik neem aan dat ze daarover ook gewoon importheffingen hebben betaald.

Maar dit is mijn mening. Het kan natuurlijk altijd dat Musk van inzicht veranderd en de Braziliaanse markt wel belangrijk genoeg vind om de concurrentie aan te gaan. Hij probeert immers ook nog steeds in China maar daar is meer volume te halen. En de man is nogal wispelturig.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door borsjea » ma apr 08, 2024 00:06

Progresso schreef:
wo apr 03, 2024 23:27
Er is een hele goede reden dat Tesla zich zeer afzijdig houdt van de Braziliaanse markt.
Ja en die rede is hier al eens genoemd en gaat terug naar eind 2021 begin 2022. Elon Musk had interesse in de bouw van een fabriek in zone franca Manaus. Is naar Brazilië in de hoop met de toenmalige president en andere afgevaardigden een goed gesprek aan te gaan. Een groot deel vd genodigden waren er alleen voor een selfie met Musk en de president had het drukker over Twitter en Niobium. Een korte tijd hierna is Mexico in de belangstelling gevallen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: EV fabriek BYD Bahia

Bericht door Progresso » ma apr 08, 2024 01:11

borsjea schreef:
ma apr 08, 2024 00:06
Progresso schreef:
wo apr 03, 2024 23:27
Er is een hele goede reden dat Tesla zich zeer afzijdig houdt van de Braziliaanse markt.
Ja en die rede is hier al eens genoemd en gaat terug naar eind 2021 begin 2022. Elon Musk had interesse in de bouw van een fabriek in zone franca Manaus. Is naar Brazilië in de hoop met de toenmalige president en andere afgevaardigden een goed gesprek aan te gaan. Een groot deel vd genodigden waren er alleen voor een selfie met Musk en de president had het drukker over Twitter en Niobium. Een korte tijd hierna is Mexico in de belangstelling gevallen.
En jij denkt dat echt? Ik heb het genoegen gehad om in een vorig leven zeer dicht bij het vuur te hebben gezeten waar dit soort beslissingen werden genomen en het komt er op neer dat de keuze volledig vastligt in een model waar tot op de dollar nauwkeurig de exacte locatie van een distributiecentrum of fabriek wordt bepaald.

Burgemeesters, ministers en weet ik wat al niet meer worden helemaal zenuwwachtig van zo'n beslissing. Als ze ook maar enige competentie hadden dan vragen ze een willekeurig adviesbureau om een dergelijk model en kijken in dat model op welke plaats ze staan.

Heb je totaal geen idee hoe de beslissingen over locaties van hoofdkantoren en dergelijke worden genomen dan krijg je dus situaties als Shell, Unilever of ASML.



Plaats reactie