Lula, vriend van Hamas en Iran

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Lula, vriend van Hamas en Iran

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 18:24

Tja, waarom zou je als regeringsleider de terreurorganisatie Hamas ook maar willen noemen in je persverklaring.
IMG_20231007_131720.jpg
O, wacht. Nu wordt het duidelijk.
IMG_20231007_131700.jpg




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Felix » za okt 07, 2023 19:38

Deze oorlog komt Netanyahu erg goed uit en het zou me dan ook niet verwonderen als hij zélf ver in de diepte achter deze oorlog zit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 20:03

Felix schreef:
za okt 07, 2023 19:38
Deze oorlog komt Netanyahu erg goed uit en het zou me dan ook niet verwonderen als hij zélf ver in de diepte achter deze oorlog zit.
Dit is wel een heel bizarre complottheorie. Wil je beweren dat Netanyahu zijn eigen volk verraad omwille van, ja omwille van wat eigenlijk.

Ik ben benieuwd naar enige uitleg.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Felix » za okt 07, 2023 20:10

omwille van wat eigenlijk.

Omwille van het nog verder onderdrukken en vernietigen van de Palestijnen? Om zijn machtspositie te verstevigen?

Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets zou plaatsvinden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 20:21

Het is volgens jou dus een "false flag" operatie.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door quasimodo » za okt 07, 2023 20:40

terreurorganisatie
Of vrijheidsstrijders.

De geschiedenis leert dat naarmate een conflict vordert dit perspectief nogal eens wisselt. Elk regiem probeert verzet zeker gewapend in de hoek van terrorisme weg te zetten.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Felix » za okt 07, 2023 21:29

Het is volgens jou dus een "false flag" operatie.

Ik zei dat het me niet zou verwonderen. Het is een van de mogelijkheden die mij me opkomt maar ik stel niet dat het zo is.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 21:36

Hamas wordt door de gehele Westerse wereld, Egypte en Saudi-Arabië als een terroristische organisatie beschouwd.

De beelden laten weinig aan de fantasie over. Maar prima als je het vrijheidsstrijders noemt.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Felix » za okt 07, 2023 21:40

Maar prima als je het vrijheidsstrijders noemt.

Ze vechten voor een volk dat al tientallen jaren op een vreselijke manier onderdrukt en uitgeroeid wordt. Wat zou jij in een zelfde situatie doen?

Egypte en vooral Saudi Arabië zijn voorbeelden van wat?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 21:58

Een verzonnen volk, welke volledige autonomie heeft over Gaza. Van uitroeiing is geen sprake. De bevolking in Gaza groeit explosief.

Wat mij betreft geeft Netanyahu de Palestijnen 24 uur de tijd om de goedwillende mensen Gaza via de grens met Egypte te verlaten en de boel vanaf checkpoint Erez de komende week kilometer voor kilometer volledig plat te gooien.

Volgens mij staat er volgens het internationaal recht niets in de weg om dit te doen.

Het is overduidelijk een aanval met minimaal 7000 raketten op een soeverein land. De aanvaller pleegt oorlogsmisdaden. Alle reden voor zeer zware vergelding.

Elementen in de Westerse wereld die Hamas op welke wijze ook steunen zou men op moeten pakken en enkele jaren in het gevang moeten gooien, bankrekeningen blokkeren en zware sancties moeten opleggen.

Uit de Oekraïne oorlog weten ze in het Westen hoe dat moet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 22:23

Joe Biden spreekt duidelijke taal:



Hij zal nu wel spijt gaan krijgen dat hij miljarden aan Iran heeft geschonken en de Iraniërs de mogelijkheid heeft gegeven om nucleaire kennis op te bouwen. Welke president had dat ook al weer stopgezet?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » za okt 07, 2023 22:38

Netanyahu roept de burgers van Gaza op om NU te vertrekken.

Lijkt mij een duidelijk verhaal. Blijf je toch zitten, eigen schuld. Weinig medelijden mee.




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door quasimodo » zo okt 08, 2023 00:46

Wat mij betreft geeft Netanyahu de Palestijnen 24 uur de tijd om de goedwillende mensen Gaza via de grens met Egypte te verlaten en de boel vanaf checkpoint Erez de komende week kilometer voor kilometer volledig plat te gooien.

Elementen in de Westerse wereld die Hamas op welke wijze ook steunen zou men op moeten pakken en enkele jaren in het gevang moeten gooien,
Volgens mij loop je meer kans op vervolging als je oproept tot genocide dan dat je uitlegt dat terrorisme claims nogal eens wisselen in de historie.

En je claim dat er veel kinderen geboren worden in Gaza komt door de goede zorgen van Israël lijkt mij wel heel onzinnig. Vaak is het juist een teken dat het slecht gaat in een gebied als er grote gezinnen zijn. Meestal hoe beter het gaat in een land hoe lager het kindertal. En vaak zie je zelfs dat overheidsingrijpen nodig is om het aantal kinderen te stimuleren.

En dezelfde landen die Hamas terecht een terroristische organisatie noemen hebben ook al veel pogingen gedaan om Israël te proberen overtuigen een menselijker beleid te voeren om dit vreedzaam op te lossen. Juist om te zorgen dat dit niet verder escaleert en er niet zo'n grote voedingsbodem gecreëerd wordt voor dit soort organisaties.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7492
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Progresso » zo okt 08, 2023 01:53

quasimodo schreef:
zo okt 08, 2023 00:46
Volgens mij loop je meer kans op vervolging als je oproept tot genocide dan dat je uitlegt dat terrorisme claims nogal eens wisselen in de historie.
Ja, helemaal eens. Die paar honderd mensen die dit jaar in Brasilia protesteerden waren opeens ook terroristen volgens de PT en de rechters.

Bij terrorisme denk ik aan de daden van Hamas die ik nu zie. Die daden zijn volledig in overeenstemming met wat Hamas in haar manifest heeft staan, namelijk vernietig Israël.

Blijkbaar vind het weldenkende deel van de wereld er net zo over en hebben Hamas als terroristische organisatie bestempeld.

Netanyahu roept de bevolking op om NU te vertrekken en geeft ze de mogelijkheid. Het is een half uurtje rijden naar de grens van Egypte. Genoeg tijd om wat spullen te pakken en jezelf in veiligheid te brengen.

Als je dan blijft zitten, ondanks tijd en waarschuwing moet je niet verbaasd zijn dat je morgen bij zonsopkomst dood bent. Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen.
quasimodo schreef:
zo okt 08, 2023 00:46
En je claim dat er veel kinderen geboren worden in Gaza komt door de goede zorgen van Israël lijkt mij wel heel onzinnig.
Dat claim ik helemaal niet. Die kinderen worden geboren omdat de vrouwen als broedmachines worden gebruikt. Die kinderen worden op zeer jonge leeftijd geïndoctrineerd met een uiterst verwerpelijke ideologie. De kinderen groeien op met pure haat.

Met het elimineren van Hamas zal de voedingsbodem eindelijk verdwijnen. Ik wens Netanyahu daarmee veel succes toe en hoop dat hij ruim om de wond heen snijdt opdat er geen infecties meer optreden. Zachte heelmeesters maken namelijk stinkende wonden. Dat het een zeer zware operatie wordt staat wel vast.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4780
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Felix » zo okt 08, 2023 03:47

Netanyahu is zelf deel van de infectie. Het doel is nu misschien om de Palestijnen dan maar helemaal uit te roeien 'om een omelet te maken moeten er nu eenmaal eieren gebroken worden'.

Een verzonnen volk

Ja de joden van Europees bloed die recht menen te hebben op het land van anderen.





Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 821
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door Ajax » zo okt 08, 2023 09:29

Verschrikkelijk wat daar gebeurd. Is misschien wel het oudste conflict sinds de oorlog en heeft al veel te veel ellende veroorzaakt. Soms leek het wat rustiger, maar vergeet Oekraïne en Rusland. We spreken hier over decennia van groot drama in het meest "contested" gebied van de wereld. En het conflict lijkt nu te exploderen.

Maar het levert op dit forum een totale 360 draai op. Ik denk dat Martinho van zijn stoel valt als hij hier weer een keer checkt wat voor onzin er nu weer in de ultra-rechtse complot hoek rondkruipt. De "usual suspects" lijken nu de "good guys" en de complotten komen van de posters die juist elke complot theorie ontkennen. En de terroristen zijn nu ineens vrijheidsstrijders? En andersom?

Ik denk dat we binnen 24 uur hebben laten zien dat je elk conflict van twee totaal verschillende kanten kan bekijken en dat er dus geen "goede" en "slechte" kant is. Er zijn alleen meningen.

De toekomst ziet er helaas niet goed uit, er is al gewaarschuwd voor een zware vergelding. En dat terwijl elders op de wereld er al langere tijd gevreesd wordt voor conflicten.

En dan moeten we hier in NL ook nog naar de stembus...



comulder
Artikels: 0
Berichten: 617
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door comulder » zo okt 08, 2023 13:57

Bizar om hier te lezen dat de terroristen hier als vrijheidsstrijders worden gezien. Zeker de beelden. Iet gezien van willekeurige burgers die als dolle honden zijn doodgeschoten. Denk dat Hamas veel spijt gaat krijgen. Israel gaat keihard terug slaan. En dan niet gaan huilen. Als jecer om vraagt, kun je het krijgen. Heb de popcorn er al bij gepakt.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5117
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door quasimodo » zo okt 08, 2023 15:19

Netanyahu roept de bevolking op om NU te vertrekken en geeft ze de mogelijkheid. Het is een half uurtje rijden naar de grens van Egypte. Genoeg tijd om wat spullen te pakken en jezelf in veiligheid te brengen.

Als je dan blijft zitten, ondanks tijd en waarschuwing moet je niet verbaasd zijn dat je morgen bij zonsopkomst dood bent. Opgeruimd staat netjes zou ik zeggen.
Zullen ze blij mee zijn in de buurlanden. En als ze dan vanuit de buurlanden beginnen te schieten nog maar een stukje hiervan veroveren als bufferzone?
Bizar om hier te lezen dat de terroristen hier als vrijheidsstrijders worden gezien. Zeker de beelden. Iet gezien van willekeurige burgers die als dolle honden zijn doodgeschoten.
Dat beweert hier niemand al zul je deze mening in de Arabische wereld waarschijnlijk vaak tegen komen.

En zeker wel deze beelden gezien en ook al diverse malen van de andere kant. En als je mensen maar wanhopig genoeg maakt zul je binnenkort ook wel mensen zien met bom gordels en incidenten over de gehele wereld tegen joden en moslims. Ik zag in Egypte dat je zelfs de beveiligers niet kan vertrouwen. Maar als jullie denken dat Netanyahu dit met succes gaat oplossen met extreem geweld vind ik dat best. Ik ben die mening niet toegedaan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4147
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Lula, vriend van Hamas

Bericht door borsjea » zo okt 08, 2023 15:41

Je moet dan wel de moordpartijen van beiden kanten veroordelen. Israël heeft een veelvoud vermoord en de grenzen vd VN resolutie die de staat Israël verklaarde alleen maar uitgebreid door de jaren heen. Het oorspronkelijke volk kon op weinig sympathie vd wereld rekenen.

Kan de titel van dit verhaal wellicht worden aangepast in een passende titel ipv weer een Braziliaans gekleurd politiek slaatje er uit te slaan? Honderden staatshoofden hebben een standaard procedure gevolgd om een winnaar van een verkiezingstrijd te feliciteren en nu wijst extreem rechts Brasil met het vingertje terwijl men heeft laten zien geen enkel respect te hebben voor democratische processen, het had niet veel gescheeld of Brazilië had zelf geleden onder een staatsgreep en wellicht een burgeroorlog door een extreem rechtse idioot.



Plaats reactie