geldzaken

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

geldzaken

Bericht door Hugo » do apr 05, 2007 19:46

Hallo, ben ik weer...
Ik vraag me een aantal dingen af, ik neem aan dat je in Fortaleza met reals moet betalen of kan het ook in dollars.
Moet ik in Nederland al wat geld wisselen of moet ik contant geld meenemen en kan ik daar dan makkelijk wisselen?
Kun je daar ook makkelijk eventueel pinnen (ik heb een wereldpas van ABN Amro).



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do apr 05, 2007 20:13

Pinnen kan overal in Fortaleza, maar het is wel verstandig om op Schiphol vast wat geld te wisselen, 100 euro of zo. Stel je komt in Fortaleza en er werkt toevallig die dag geen automaat... Regelmatig meegemaakt, en nee, dat lag niet aan het saldo op mijn rekening.

In Fortaleza wel goed opletten dat je pas niet gekopieerd wordt, als ik de verhalen op andere prikborden lees, dan komt dat wel eens voor. Liever pinnen bij een bank waar het druk is en waar je even moet wachten, dan bij zo'n afgelegen pin-hokje



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do apr 05, 2007 20:15

Oh ja, het heeft geen zin om dollars mee te nemen, dan heb je namelijk 2x de wissel-kosten. (Tenzij je er toevallig nog een stapel van hebt liggen....)



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » do apr 05, 2007 20:16

pinnen kan je eigenlijk overal in fortaleza, maarrrr....... doe dit niet bij een pinautomaat langs de weg, maar binnen in een bank, bijvoorbeeld banco brasil. de kans dat je bankpas wordt gecopieerd is dan wat kleiner, en ook het feit dat je voor de rovertjes dan niet zo'n makkelijke prooi bent.
pin nooit in 1x teveel geld, beter 2x een klein bedrag pinnen dan 1x veel geld aan een rovertje meegeven.
vanuit nederland contant geld meenemen is altijd makkelijk wanneer om wat voor reden dan ook je pas het niet doet. dollars is niet nodig, overal wisselt men ook de euro's.



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » do apr 05, 2007 20:19

ik zie dat marcel net voor mij heeft gepost,ook met dezelfde tips.



Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do apr 05, 2007 20:42

Ja dat zag ik ook. Zit ik hier mijn stinkende best te doen, krijg je nog een keer zo'n verhaal.... :-)

Nog één tip dan: neem 2 bankpasjes mee, voor het geval dat....



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr apr 06, 2007 12:38

Ikzelf neem altijd cash mee, ik wissel in Nederland alvast 50 euro ofzo.
Eenmaal daargekomen heb ik in mijn appartement toch altijd een kluis waar je het geld veilig kan opbergen, in hotels heb je ook altijd een kluis.
Met pinnen krijg je wel altijd een hogere koers, scheelt ongeveer R$ 0,10 per euro.

PS Zullen we binnenkort met elkaar afspreken voor klaverjassen, we zijn toch met z'n vieren! :wink:


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Hugo
Artikels: 0
Berichten: 103
Lid geworden op: zo apr 01, 2007 14:27

Bericht door Hugo » vr apr 06, 2007 17:36

Ok bedankt, dus ik kan het beste gewoon pinnen dus... ik zal dan wel even uitkijken!

oh... en ik kan helaas niet klaverjassen, dus zal je iemand anders moeten vinden! zal toch wel wat drukker worden straks?



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do jun 07, 2007 17:33

Ik wissel ook vast EUR 50,- in NL, denk ik. En ik pin alleen bij die Banco de Brasil. Die zit ook op de Beira Mar, toch?


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do jun 07, 2007 19:01

Ik heb hier nog zo'n 110 reais liggen, moet ik de 1e avond wel mee doorkomen denk ik.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » vr jun 08, 2007 13:57

ik pin al jaren in de supermarkt Pao De Açucar of het tankstation er schuin tegenover van BRA in Mucuripe allebei veilige plaatsen en ik heb steeds genoeg geld kunnen pinnen,het is wel het voordeligst om het maximum bedrag dat je kan te pinnen wegens de kosten,ik betaal bij elke opname van 1000real nog eens 6real extra kosten. ik zorg steeds wanneer ik terug reis van nog een 300 real opzij te houden om de volgende vakantie mee te starten.



Plaats reactie