Vriendin naar nederland

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Geert
Artikels: 0
Berichten: 38
Lid geworden op: za mar 10, 2007 20:05
Locatie: Groningen

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Geert » ma dec 12, 2011 11:02

Aldi heeft volgende week pantoffels met pitten in de aanbieding die je kunt voorverwarmen in de oven of magnetron. Misschien is dat wat..



kees
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: di feb 07, 2012 15:52

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door kees » di feb 07, 2012 15:57

vindt ik ook dores
zeiken over een spellings fout
hebben zeker niets anders tedoen !!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Salseros » zo jun 10, 2012 14:06

Mijn vriendin gaat 30 juli examen doen in Brasilia, ik moet nog een hotel boeken... heb al een beetje rondgekeken en iets gevonden op www.boeking.com, heb er al eerder geboekt voor een pension in Duitsland en goed bevallen. Mijn oog is gevallen op Buriti Plaza Hotel in Brasilia, 3 overnachtingen EUR 130,00. Is dit iets? Nadeel is dat dit hotel niet echt in de buurt van de ambassade is... Iemand anders misschien een goede tip?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Vriendin naar nederland

Bericht door johan fortaleza » ma jun 18, 2012 04:19

:|
Laatst gewijzigd door johan fortaleza op di jun 19, 2012 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
johan fortaleza
Forum Bezoeker
Artikels: 0
Berichten: 180
Lid geworden op: do feb 16, 2012 15:39
Locatie: Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door johan fortaleza » ma jun 18, 2012 04:34

dorus schreef:Ligt toch nie te kutten over een spellingsfaut, overkomt den beste !
dorus heeft ook geen school gehed hahahaa
wat een gezeil over spellings vouten :lol:



Timmie
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 12, 2011 17:29

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Timmie » ma jun 18, 2012 15:41

Toeristen uit Brazilië zijn geen visum nodig voor een bezoek aan een van de Schengenlanden waaronder dus Nederland. Dus is er officieel ook geen garantstelling nodig. Echter zijn er mensen bij de douane die de regels ook niet altijd snappen en dus moeilijk kunnen doen. Om dit probleem te voorkomen kun je beter een garantstelling regelen volgens de IND. Deze kun je uitprinten (zie eerder bericht van Salseros), invullen en dan moet je een stempel halen bij het gemeentehuis (kost maar een paar euro). Vervolgens stuur je de garantstelling naar je vriendin, die ze vervolgens dient uit te printen en mee moet nemen naar Nederland. Ook is het verstandig je vriendin nog een klein briefje mee te geven waarin je haar uitnodigt om naar jou in Nederland te komen.



jacques
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: zo dec 16, 2007 14:55

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door jacques » do jun 21, 2012 10:43

Zou een garantstelling zeker regelen. Heb gisteren 2 uur bij de douane gezeten omdat ze onvoldoende middelen van bestaan bij had. De rest had ze wel.
De man gaf als verklaring dat ze op iemand de kosten moeten kunnen verhalen als je vriendin later illegaal in nederland is en uitgezet moet worden.
Stel je voor ze gaat er vandoor en ze wordt later opgepakt en blijkt illegaal te zijn, dan moet er wel iemand voor alle kosten opdraaien waren zijn letterlijke woorden.



Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Bertje » do jun 21, 2012 10:58

De Braziliaanse meiden hebben kennelijk een niet al te beste naam.



BocaSeca
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 13:22

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door BocaSeca » vr jun 22, 2012 13:27

34eur per dag lijkt me een hoop geld om bij te hebben als je 90 dagen verblijft, dit kunnen ze toch niet verlangen.
Als mijn vriendin met haar kind (baby) komt, moet ik dan alles dubbel doen? Dus 2x garantiestelling bijv?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door quasimodo » vr jun 22, 2012 13:34

Kun je dan niet beter het risico lopen om 2 uur bij de douane te zitten. Het zal wel niet voor niets zo zijn dat ze geen beste naam hebben. De kosten van uitzetting zullen vast zeer hoog zijn. Als je niet garant staat heb je de kans dat ze zo doorlopen en kunnen ze de kosten niet op je verhalen. Worden ze aangehouden bij de douane stel je je als nog garant en ben je 2 uur kwijt.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Salseros » vr jun 22, 2012 19:15

BocaSeca schreef:34eur per dag lijkt me een hoop geld om bij te hebben als je 90 dagen verblijft, dit kunnen ze toch niet verlangen.
Als mijn vriendin met haar kind (baby) komt, moet ik dan alles dubbel doen? Dus 2x garantiestelling bijv?
Mijn vriendin had 300 euro bij zich toen ze voor 90 dagen kwam, zolang je een garantstelling laat zien en de verzekeringspremie doen ze daar niet moeilijk om... je staat tenslotte niet voor niets garant.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Jan Rossignol » za jun 23, 2012 11:42

ziektekostenverzekering en garantstelling. Tot een paar jaar terug zelfs alleen maar de garantstelling. En ook alleen maar de 1e keer. De volgende keren kunnen ze (althans bij mij) gewoon doorlopen. Maar goed, dat is ervaring met 2 dames (beide 3x geweest). Voor wat t waard is.



BocaSeca
Artikels: 0
Berichten: 31
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 13:22

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door BocaSeca » ma jun 25, 2012 23:42

En zo'n garantstelling kun je gewoon scannen en mailen?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Salseros » di jun 26, 2012 07:08

Klopt BocaSeca, het origineel neem je dan zelf mee naar het vliegveld.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Jan Rossignol » do okt 04, 2012 20:05

Iemand recente ervaring met de inburgering in Brasilia? Ik neem aan dat het (nog steeds) niet kan in Fortaleza.
Is het nieuwe examen te doen voor de dames, of moet er nu echt worden geinvesteerd in Nederlandse les (al voordat ze hier verder in moeten burgeren)??

Jan



icetubbie
Artikels: 0
Berichten: 53
Lid geworden op: vr jul 31, 2009 17:56

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door icetubbie » do okt 04, 2012 23:30

ik denk dat zelfs voor veel nederlanders de eisen van de inburgering te hoog zijn. Om veel geld en gezeik te sparen kun je beter de be- of de-route doen. Nadeel hiervan is dat je getrouwd moet zijn. Bij veel " dames " kan dit levensgevaarlijk zijn. :mrgreen:



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Bert » vr okt 05, 2012 00:16

Jan Rossignol schreef:Iemand recente ervaring met de inburgering in Brasilia? Ik neem aan dat het (nog steeds) niet kan in Fortaleza.
Is het nieuwe examen te doen voor de dames, of moet er nu echt worden geinvesteerd in Nederlandse les (al voordat ze hier verder in moeten burgeren)??

Jan
Voor zover ik weet is de test vorig jaar een stukje moeilijker gemaakt maar deze was ook wel erg makkelijk. Alle info is op internet te vinden bijvoorbeeld op www.buitenlandsepartner.nl
verstandig is om wel vooraf te studeren maar dat kan ook met zelfstudie. Tegenstellingen en wat simpele zinnen en het foto boek.

DU of BE route is alleen aan te raden als je niet aan de MVV inkomenseisen voldoet. Je gaat toch zeker niet verhuizen omdat je vriendin/vrouw te lui is om wat simpele Nederlandse woordjes te leren....
Oke MVV is best kostbaar maar wat kost een verhuizing naar het buitenland.(??)

Je kan ook gewoon verhuizen naar Fortaleza. Hier geen crisis en met een klein begin kapitaal, goed idee en een beetje gezond Nederlands boerenverstand kom je tegenwoordig best ver.

Test kan niet in Fortaleza. Alleen in RIo, SP en Brasilia. Ik raad je Rio aan. Kun je mooi combineren tijdens een korte vakantie.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Salseros » zo okt 07, 2012 18:47

Voor de mensen die het nog niet wisten, vanaf 1 Oktober 2012 moet je getrouwd zijn voordat je mvv gaan aanvragen. Per 1 januari 2013 wordt het inburgeringsexamen tevens nog een stapje moeilijker.
Met andere woorden, het wordt vrijwel onmogelijk om nog iemand naar Nederland te halen, zal nu ook wel heel erg ontmoedigend worden... ben ik blij dat mijn vriendin 2 weken geleden geslaagd is... :)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door herm » ma okt 08, 2012 11:40



Nada

Jan Rossignol
Artikels: 0
Berichten: 129
Lid geworden op: zo mar 08, 2009 21:38

Re: Vriendin naar nederland

Bericht door Jan Rossignol » ma okt 08, 2012 12:25

Als ik het goed lees, is een geregistreerd partnerschap ook voldoende....



Plaats reactie