geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
rayray
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 16, 2019 19:51

geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door rayray » ma dec 16, 2019 19:57

Hoi , ik wil graag wat info mbt geld overmaken van abnamro naar bradesco.
Wat vul je in bij het rekennr? Dus bijv.: BR......123456. Wat komt er tussen de landcode BR en het rekeningnr zelf?
De bankcode dan van bradesco lijkt me , maar wat nog meer evt en ik welke volgorde? Alvast bedankt voor de info, thx, groet, ray



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door Baiano » di dec 17, 2019 11:30

Naam van de rekeninghouder
CPF (Cadastro Pessoa Física)
237 (nummer van de bank) Banco Bradesco S.A.
Agência/agentschap (meestal 4 nummers)
Conta Corrente/lopende rekening -------- -
Swiftcode
Best ook de IBAN code (kan door de rekeninghouder opgevraagd worden bij de bank)
Laatst gewijzigd door Baiano op di dec 17, 2019 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door borsjea » di dec 17, 2019 15:13

Naast het direct overmaken via een IBAN is het ook mogelijk om gebruik te maken van Transferwise, kosten zijn aanmerkelijk lager, wisselkoers is stukken gunstiger zelfs tot wel 10%. Handeling uitermate simpel rekening nummer toevoegen, bedrag invoeren, in Nederland kiezen voor IDEAL betaling en na het selecteren vd bank QR code met je bankapp scannen.

https://transferwise.com/invite/u/albertb123



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door Ivan Bahia » di dec 17, 2019 21:59

Geld overmaken naar Brazilië is en blijft een heel gedoe ...

In elke etappe, elke tussenpersoon/bank gaat wat van het totaal afgeraspt worden.

Het kan ook soms lang duren tussen het moment dat het geld van je Nederlandse bank afgeschreven werd en het effectief beschikbaar is op de Braziliaanse bank. Bij sommige banken word je zelfs niet eens verwittigd en moet je zelf op vinkenslag liggen en dan je nog eens persoonlijk gaan aanbieden om het bedrag effectief te kunnen 'bemachtigen'.

Een makkelijk alternatief is Western Union, die schrapen ook wel een commissie van 7% (dacht ik toch) weg.

Of als beide partijen over Paypal beschikken kan je ook via die weg een betaling doen, reken ook hier weer op een tarief van rond de 7% (afhankelijk van het bedrag dat je overschrijft)

Tropische groet uit Salvador

Ivan Bahia


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

rayray
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 16, 2019 19:51

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door rayray » za dec 21, 2019 13:08

Okay, dank jullie wel voor de info, groet Ray



Bentmark
Artikels: 0
Berichten: 3
Lid geworden op: di dec 24, 2019 14:20

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door Bentmark » di dec 24, 2019 14:50

Het overboeken van gelden van een Nederlandse bankrekening naar een bankrekening in Brazilië is inderdaad volgens mij een dure aangelegenheid. Western Union is ook een oplossing, maar je moet dan altijd een lokaal iemand inschakelen die bij het proces betrokken is. Die moet dan het geld fysiek aannemen en bij de lokale bank het op de rekening storten. Ik zat de filosoferen over de volgende oplossing. Wellicht dat jullie hier een mening over hebben. Ik stort via internet bankieren in Nederland een euro bedrag op een Bitcoin Wallet. Zodra de creditering heeft plaatsgevonden koop ik gelijk voor het gestorte eurobedrag bitcoins. De creditering van euro’s op de Bitcoin wallet is minder dan 24 uur. Zodra ik de bitcoins in mijn bezit heb boek ik de coins over naar een Braziliaanse Bitcoin wallet. Zodra de creditering heeft plaatsgevonden (ongeveer een kwartier) verkoop ik de bitcoins ten gunste van R$. Daaropvolgend boek ik het ten gunste van het vaste tegennummer van de wallet. Dat is dan weer een rekening bij een Braziliaanse bank. Voor het kopen en verkopen van de bitcoin wordt telkens 0,50% gerekend. Het overboeken van de bitcoins van de ene wallet naar de andere wordt een paar euro gerekend. Hiermee worden de kosten laag gehouden en kun je het gehele proces zelfstandig organiseren, zonder dat je anderen hierbij moet inschakelen. Ik weet echter niet wat een goede Braziliaanse Bitcoin wallet is en of de verificatie van persoonsgegevens makkelijk is. Mijn vrouw is van origine Braziaanse en heeft bij meerdere banken in Brazilië een account. Kan iemand wat zeggen over een goede Braziliaanse bitcoin wallet?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door Martinho » wo dec 25, 2019 19:01

Ik heb laatst voor het eerst TRANSFERWISE gebruikt. Dat is een verschil van dag en nacht met de overboekingen bank-bank die ik vroegen gebruikte. Veel minder (0) papierwerk, gezeur, blokkeringen om onbekende redenen (problemen met "libaracau"). langdurig wachten en telefoneren waar het geld gebleven is, en op de koop toe een betere koers en lagere kosten.

Het lijkt wel of ik reclame maak, maar het is echt zo.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: geld overmaken ned.bank naar braz.bank

Bericht door Progresso » wo dec 25, 2019 19:53

Die Bitcoinroute is redelijk te doen, alleen vraagt denk ik voor de meeste mensen toch wat leeswerk en wat basisbegrip van veiligheid op je computer.

Het makkelijkste en goedkoopste is om gebruik te maken van Localbitcoins.com. Dan heb je één beurs en één wallet voor zowel je aan-als je verkoop.

Totale kosten 1%.

Hoewel Kerst natuurlijk nooit een goed moment is om te handelen toch net even gekeken.

Je kunt per direct Bitcoins kopen voor €6350 per Bitcoin en per direct verkopen voor RS 29500. Dat geeft een koers van RS 4.60 inclusief kosten.

Gevorderden kunnen met enige moeite een wisselkoers van Rs 4.80 halen.

Je kunt de hele procedure in ongeveer 3 uur volledig zelf afhandelen. Dat is ook direct de tijdsduur waarin je koersrisico van zowel de Euro, de real en de Bitcoin loopt.

Verder moet je rekening houden met het feit dat Localbitcoins volledig voldoet aan de Know yor customer als de de anti money laundering wetgeving. Wil je belasting ontduiken of ontwijken, geld witwassen of andere zaken die overheden als illegaal beschouwen dan is Localbitcoins niet het juiste platform.

Begrijp je echt wat je aan het doen bent en ben je niet bang om een klein beetje een wat rudimentaire gebruikersinterface te gebruiken dan kun je in plaats van localbitcoins gebruik maken van https://bisq.network/

Maximale kosten 0.5% en een zeer actieve Braziliaanse markt. Je komt met redelijk gemak uit op een koers van dicht tegen de RS 5.00.

Wil je echter gemak dan kun je gebruik maken van een van de brokers in onderstaand lijstje. Totale kosten liggen tegen de 3%.

https://bitvalor.com/



Plaats reactie