Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » wo jun 03, 2020 23:56

3 juni gearriveerd
3 juni gearriveerd
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat er niet internationaal gevlogen word op fortaleza in deze periode.
Maar zag vanavond, vanaf de oceaan een toestel vrij laag overvliegen uit de europarichting.
Even nagekeken via internet, en werkelijk een toestel van de TAP portugal stond geregistreerd.
Het was 2uur eerder dan gemeld (18.25binnen)
Zal mij benieuwen of er meer gaan volgen van de andere maatschappijen.
Ik dacht te hebben gehoord dat er een inreisverbod afgegeven was, en er in de regelgeving nog niets veranderd is volgens de gouverneur en de burgermeester jl vrijdag. Alles is opnieuw opgeschoven, de eventuele volgende herziening zou op 14 juni plaatsvinden.
Laatst gewijzigd door janusedina op do jun 04, 2020 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortalrza?

Bericht door Wade » do jun 04, 2020 01:16

Lijndiensten zijn er voor juli niet (ook niet toegelaten dacht ik).
Dus ofwel een cargovlucht (TAP heeft uit enkele A330's de stoelen weg gehaald om ze als vrachtvliegtuig te gebruiken), of anders een georganiseerde repatriëringsvlucht voor in Brazilië gestrande Europeanen of vice versa (alhoewel dat na 3 maanden lockdown uitzonderlijk zou zijn).



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortalrza?

Bericht door janusedina » do jun 04, 2020 01:23

Dat denk ik niet. Ik zag het volgende toestel op de 5e juni gepland staan. Dus vrijwel dagelijks. Dat zal geen goederentransport zijn.
Ze geven gewoon de A333 (cs-top) aan, en die kan 285 pagagiers vervoeren.
Maar misschien klopt het geheel niet, ik zie nu nl dat er morgen de 4e een toestel van tap land om 20:40u
www.flightradar24.com

Obs.
Een paar uur later gecorrigeerd in de 5e juni, vrijdag om 20.40u.
Word vervolgt ?



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » di aug 04, 2020 15:29

Er Word nog steeds niet rechtstreeks gevlogen op Fortaleza. De verwachting is waarschijnlijk pas eind van het jaar.
Wel heb ik enkele Europese mensen ontmoet, die vertelden via Sao Paulo binnen gevlogen te zijn, met daarna een binnenlandse vlucht Fortaleza.
De vrouwen waren Braziliaanse en de mannen met een permanente vergunning.
Waren wel 30uur onderweg... maar toch heel blij.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » di aug 04, 2020 16:46

janusedina schreef:
di aug 04, 2020 15:29
Er Word nog steeds niet rechtstreeks gevlogen op Fortaleza. De verwachting is waarschijnlijk pas eind van het jaar.
Wel heb ik enkele Europese mensen ontmoet, die vertelden via Sao Paulo binnen gevlogen te zijn, met daarna een binnenlandse vlucht Fortaleza.
De vrouwen waren Braziliaanse en de mannen met een permanente vergunning.
Waren wel 30uur onderweg... maar toch heel blij.

Normaal zou TAP vanaf augustus opnieuw 2x per week op Fortaleza moeten vliegen:

https://www.flytap.com/en-be/promo/back ... 3c-content

Er was in juli ook al een wekelijkse vlucht voorzien maar die zijn uiteindelijk niet doorgegaan (net als Recife). Naar São Paulo (dé Corona-hotspot van Brazilië) vliegen ze ondertussen wel al dagelijks. De vluchten naar Rio, Recife en Belo Horizonte heb ik afgelopen zondag ook allen zien vertrekken op Flight Radar. Fortaleza zit er ook wel aan te komen denk ik, maar wat die exacte datum zal zijn...



Correctie: er staat een vlucht gepland aanstaande donderdag 6 aug... ik ben benieuwd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » di aug 04, 2020 17:08

In dit opinie-artikel hebben ze het over 11 augustus.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.2973485


Kreeg wel een app-je met een printscherm. Een prijs van € 222,00 voor een enkeltje.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » vr aug 07, 2020 00:50

https://www.flightradar24.com/TAP2519/2524bf2e

The Eagle is airborne :P
Er komt weer leven in de brouwerij.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » zo aug 09, 2020 13:11

Zo lang er nog dit soort situaties en berichten zijn zoals op dit moment blijft het invlieg verbod zeker van kracht. De verwachting is dat er pas in oktober/november de situatie opnieuw "bekeken" word.
Zo lang er nog dit soort situaties en berichten zijn zoals op dit moment blijft het invlieg verbod zeker van kracht. De verwachting is dat er pas in oktober/november de situatie opnieuw "bekeken" word.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » zo aug 09, 2020 15:14

TAP vliegt wel degelijk sinds afgelopen donderdag weer tussen Lissabon en Fortaleza. De tweede wekelijkse vlucht is op zondag.
Dit schema wordt gehanteerd tot eind september, vanaf oktober zal dat waarschijnlijk frequenter zijn.

Buitenlanders zijn ook weer toegelaten in Brazilië (mits negatieve test, als ik mij niet vergis).
Van Brazilië naar de EU reizen is momenteel nog complexer, al komt zie ik daar op korte termijn ook verandering in komen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » ma aug 10, 2020 10:21

Je moet aan kunnen tonen dat je een medische reisverzekering hebt als je naar Brazilië gaat.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » do aug 13, 2020 00:11

quasimodo schreef:
ma aug 10, 2020 10:21
Je moet aan kunnen tonen dat je een medische reisverzekering hebt als je naar Brazilië gaat.
Moet deze dan ook voor alles dekking bieden? Meen gelezen te hebben dat reisverzekeraars dekking uitsluiten voor landen in fase oranje en rood.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » vr aug 14, 2020 00:58

Ik weet niet wat de regels precies zijn. Van verhalen van mensen die naar Brazilië zijn gevlogen heb ik begrepen dat ze in het begin niets vroegen en nu genoegen nemen dat je een verzekering laat zien. Meestal zijn die in het Nederlands danwel Engels en in hoeverre ze de voorwaarden nakijken denk ik niet dat het een probleem is. Maar waarom zou je het risico nemen er zijn reisverzekeringen die het wel vergoeden. En als je een reis naar Brazilië kunt veroorloven zal de verzekering ook wel te betalen zijn.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » do aug 20, 2020 10:43

Ik had gisteren het 'genoegen' om met Tap te vliegen For-Lis-Ams
Het voordeel is dat de bezetting ongeveer 20% is en je een enkele reis kan boeken. De service onderweg nog verder uitgekleed. De gebruikelijke warme vliegtuigmaaltijd was de goedkoopste versie pasta zonder kip/vlees/vis. En het ontbijt was een oma cakeje (waarvan je er 8 koopt in de supermarkt voor R$3),
Neem dus onderweg je eigen voedsel mee.
Overstap in Lissabon was 2 uur.


Ik ben in Corona tijd nu ook 2x met KLM gevlogen via SP. Nadeel is dat deze route ongeveer 2x zo lang duurt. Service onderweg was wel veel beter.

Eind oktober vliegt KLM weer rechtstreeks op Fortaleza maar dit is denk ik afhankelijk van het verloop verder van het Covid19 pandemie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » do aug 20, 2020 18:35

Moest je nog in quarantaine of door die Corona-teststraat op Schiphol?



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » vr aug 21, 2020 04:00

Progresso schreef:
do aug 20, 2020 18:35
Moest je nog in quarantaine of door die Corona-teststraat op Schiphol?
Ik heb die teststraat niet gezien op Schiphol. Er wordt aangeraden om 10 dagen in quarantaine te gaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » di sep 08, 2020 11:50



Word op Facebook gezegd dat er door de KLM helemaal niet meer rechtstreeks naar Fortaleza wordt gevlogen dit jaar.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » di sep 08, 2020 14:55

Vorige week heb ik nog gegeken of ik een rechtstreekse vlucht kon boeken naar Fortaleza bij KLM. Dat bleek voor eind oktober mogelijk (2 x per week). Maar misschien is dit alweer gewijzigd. Maar veel maatschappijen blijken er een handje van te hebben om tickets voor vluchten te verkopen waarvan het helemaal niet zeker is dat ze ook gaan. Verder heb ik mij geïnformeerd over reisverzekeringen. Bij mijn doorlopende reisverzekering worden ziektekosten die ontstaan in een oranje zone niet vergoed. Alleen de basiskosten die je zorgverzekering betaald zijn dus gedekt. Wordt het duurder dan in Nederland, moet je de extra kosten zelf betalen. Ik heb gezocht naar een reisverzekering die wel deze extra kosten in Brazilië vergoedt. Maar ik kan er geen een vinden. Dus helaas wacht ik dan nog maar even met boeken. Want mogelijke ziektekosten die niet vergoed worden zijn me een te groot risico.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di sep 08, 2020 15:25

Je standaard ziektekostenverzekering vergoed behandelingen van Covid. Er zijn verzekeraars die een standaard verklaring op aanvraag toezenden.
Vraag die je wel moet stellen is of er wel behandel capaciteit voor alle gevallen is. Repatriëring vergoeden ziektekostenverzekeraars overigens niet en ben bang dat als repatriëring ivm Covid is de reisverzekeraars dit ook uitsluiten.
Brazilië heeft na maanden stabiel beeld een lichte daling maar wie naar de cijfers kijkt en op de grafieken een rechte lijn trekt ziet dat Brazilië en vrijwel alle staten op het nivo zit van eind mei toen alle vluchten van niet ingezetene waren verboden, alleen heeft men dankzij de regionale overheden wat meer ziekenhuis capaciteit. Het openen vd grenzen is een federale beslissing en puur uit commerciële en populaire belangen genomen en niet uit veiligheids/gezondheidsbelangen.
Hou er bij een vlucht rekening mee dat de roep naar een verplicht quarantaine met controles steeds groter wordt zeker nu duidelijk wordt dat nieuwe corona gevallen in een hoop gevallen zijn te herleiden naar vakantie in het buitenland, vorige week was dat in bijna 20% vd gevallen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » di sep 08, 2020 17:02

Het klopt dat je via je ziektekosten verzekerd bent voor bijvoorbeeld behandelkosten in geval van Covid19. Maar ik las ook dat wanneer je buiten de EU bent alleen de kosten worden vergoed die normaal in Nederland staan voor behandelingen. Wanneer de kosten hoger zijn werd dit aangevuld door de reisverzekering. Maar die gaan het niet doen wanneer je bewust naar een oranje of rode zone reist. Nu zullen de kosten in Brazilië waarschijnlijk niet hoger zijn dan in Nederland, maar er kunnen natuurlijk wel extra gepeperde rekeningen worden opgemaakt wanneer een buitenlander wordt behandeld. En je hebt dan geen keuze. Het is slikken of stikken.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di sep 08, 2020 22:27

De kans dat je in zo´n situatie komt is natuurlijk wel erg klein.
Een groter risico is dat je in quarantaine komt te zitten de werkgever is dan niet altijd verplicht om je loon door te betalen.

https://www.axiusadvocaten.nl/corona/mo ... ntaine-zit



Plaats reactie