Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Bericht door Ivan Bahia » za okt 17, 2020 15:40

Voor diegenen die om 1 of andere reden een covid-19 test certificaat nodig hebben (bij voorbeeld als je naar Lençois in Chapada Diamantina zou willen gaan) deed ik een beetje onderzoek waar je zoal terecht kan voor zo'n test.

Je kan terecht bij een hoop (dure) privé-labo's maar er zijn ook enkele officiëel erkende apotheken waar je terecht kan.
Ik vond deze van de farma-group Pague Menos als zijnde de goedkoopste EN de meest efficiënte voor deze test.
Hierbij 2 adressen :

- Farmaçia Pague Menos, rua Barão de Sergy 207 in Barra
- Farmacia Pague Menos, rua Artur Gomes de Carvalho, 677 in Pituba

Je kan er heen zonder afspraak en zo'n 30min later na je bloed-test kan je weer verder met je certificaat (laudo) in de hand.

Tropische groet uit Salvador,

Ivan Bahia Reis-gids


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Bericht door Progresso » za okt 17, 2020 16:16

Wat kost zo'n onderzoek bij Pague Menos. Hier in Ceará hoor ik verschillende bedragen, variërend tussen de RS70 en RS140.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Bericht door borsjea » za okt 17, 2020 16:29

Heb begrepen dat de sneltesten, die met een druppeltje bloed een zeer grote fout kans hebben, nauwkeuriger en in veel gevallen nauwelijks duurder is het bloedonderzoek, uitslag maximaal 24 uur. Echter beide testen geven geen recente besmetting aan, hier heb je dan weer de nauwkeurige en duurdere neusswab nodig.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Bericht door borsjea » za okt 17, 2020 17:18

Progresso schreef:
za okt 17, 2020 16:16
Wat kost zo'n onderzoek bij Pague Menos. Hier in Ceará hoor ik verschillende bedragen, variërend tussen de RS70 en RS140.
Hier in Curitiba zie ik dat er nu meer drogisterij ketens zijn die testen afnemen prijzen volgens de websites voor speedtest tussen de 120 en 150 real.
Farmacia Nissei bied ook de PCR test (neusswab) aan, prijs was daar enkele maanden geleden ruim 300 real zie dat dit nu gezakt is tot R$ 195,00
Mijn echtgenote had voor een IGG e IGM bloedtest bij een laboratorium in augustus R$ 120,00 betaald, helaas vindt ik bij dit lab geen recente prijzen op hun site.

Via de App Medprev liggen de prijzen bij de diverse laboratoriums:
Test Rapido tussen de R$137 en R$ 266
IGG e IGM R$ 182 en R$ 350,00
PCR test R$ 294 en R$ 500,00

Bij een kennis van mij had men in de condominium met zo´n 200 appartementen waar hij woont een lab ingehuurd en toen kon men zich laten testen voor R$60,00 per speedtest. Dit was in augustus, mag duidelijk zijn dat er door een aantal partijen goed wordt verdient aan de tests



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: Salvador : COVID-19 sneltest, waar ?

Bericht door Ivan Bahia » za okt 17, 2020 23:39

Progresso schreef:
za okt 17, 2020 16:16
Wat kost zo'n onderzoek bij Pague Menos. Hier in Ceará hoor ik verschillende bedragen, variërend tussen de RS70 en RS140.
bij bovenvermeldde farmacia's kost dat 79,90R$


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Plaats reactie