Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » wo okt 28, 2020 19:49




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo okt 28, 2020 19:52

comulder schreef:
wo okt 28, 2020 16:52
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=111

en ja, ik weet dat teletekst iets van vroeger is maar nog steeds verrekte handig.
Vele tientalen jaren met plezier gebruik van gemaakt, de snelheid van het nieuws was bij mij de reden dat mijn krant de deur uit ging, had bij het lezen vd krant in die tijd het gevoel dat ik oud nieuws las.

Omdat TT pagina´s vaak snel verloren gaan hier een link naar de info op de NOS site.

https://nos.nl/artikel/2354180-outbreak ... nties.html



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » wo okt 28, 2020 20:42

janusedina schreef:
wo okt 28, 2020 19:49
Commerciële noodzaak?
Tja, al die vliegtuigmaatschapijen zijn failliet en worden nog een beetje in de lucht gehouden door wat overheden.

Economisch zit het er allemaal niet fraai uit. Volgens mij ontkomen we er niet aan om een flinke greep in de pensioenkassen te nemen om de econome weer aan te zwengelen. Per slot van rekening nog een van de weinige plekken waar geld is.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » wo okt 28, 2020 23:18

Economisch zit het er allemaal niet fraai uit. Volgens mij ontkomen we er niet aan om een flinke greep in de pensioenkassen te nemen om de econome weer aan te zwengelen. Per slot van rekening nog een van de weinige plekken waar geld is.
Dat doen ze toch allang ze creëren gewoon geld waardoor het bestaande geld minder waard wordt. Je moet maar eens kijken hoeveel geld er dit jaar alleen al is bijgekomen. Ik las ergens dat van alle euros die er bestaan iets van 20% van dit jaar zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » do okt 29, 2020 00:59

quasimodo schreef:
wo okt 28, 2020 23:18
Ik las ergens dat van alle euros die er bestaan iets van 20% van dit jaar zijn.
Volgens mij 22% van alle bestaande dollars zijn dit jaar gecreëerd. En omdat er veel, heel veel meer dollars dan euro's zijn is dit gewoon beangstigend.

Je ziet het nu al hier in Brazilië. Je merkt gewoon dat de prijzen fors aan het stijgen zijn. Niet alleen van de dagelijkse boodschappen, maar ook van bouwmaterialen.

We gaan economisch zeer spannende tijden tegemoet.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » do okt 29, 2020 08:52

:laatste nieuws:
Air France vliegt niet meer. Omdat Parijs in total lock down gaat!
Hele vliegveld Parijs gesloten.
De grenzen binnen Europa blijven open, voor landen buiten Europa gaan de Franse grenzen dicht.

https://www.frankrijk.nl/2020/10/corona ... eisadvies/
Laatst gewijzigd door janusedina op do okt 29, 2020 09:11, 1 keer totaal gewijzigd.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door comulder » do okt 29, 2020 09:11

Progresso schreef:
do okt 29, 2020 00:59
quasimodo schreef:
wo okt 28, 2020 23:18
Ik las ergens dat van alle euros die er bestaan iets van 20% van dit jaar zijn.
Volgens mij 22% van alle bestaande dollars zijn dit jaar gecreëerd. En omdat er veel, heel veel meer dollars dan euro's zijn is dit gewoon beangstigend.

Je ziet het nu al hier in Brazilië. Je merkt gewoon dat de prijzen fors aan het stijgen zijn. Niet alleen van de dagelijkse boodschappen, maar ook van bouwmaterialen.

We gaan economisch zeer spannende tijden tegemoet.
Zie net dat de koers zo rond de 6,75 Reais voor een Euro is. Andere tijden dat toen je voor een Euro 2.34 reais kreeg. Europa heeft het geluk dat ook de Dollar een zwakke munt is. Dat krijg je natuurlijk als je de geldpersen aanzet en de staatsschuld extreem laat oplopen. Helaas gebeurt dit laatste ook in Nederland en zullen wij met z'n allen straks de rekening daarvoor gepresenteerd krijgen. Maar even niet aan denken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » vr okt 30, 2020 01:48

Voorlopig ook nog geen vluchten van en naar Madrid:

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3005177



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » za okt 31, 2020 22:06

quasimodo schreef:
wo okt 28, 2020 23:18
Economisch zit het er allemaal niet fraai uit. Volgens mij ontkomen we er niet aan om een flinke greep in de pensioenkassen te nemen om de econome weer aan te zwengelen. Per slot van rekening nog een van de weinige plekken waar geld is.
Dat doen ze toch allang ze creëren gewoon geld waardoor het bestaande geld minder waard wordt. Je moet maar eens kijken hoeveel geld er dit jaar alleen al is bijgekomen. Ik las ergens dat van alle euros die er bestaan iets van 20% van dit jaar zijn.
De pensioenkassen hebben hun vermogen natuurlijk niet voor het grootste deel bij de bank uitstaan zeker nu de rente negatief is. Maar risico gespreid belegd in onder meer onroerend goed, aandelen etc. Een bult stenen blijft een bult stenen. Bij inflatie wordt die meer waard. Dus het bijdrukken van geld gaat niet direct ten koste van de fondsen. Hun belegd vermogen gaat met de inflatie omhoog. Maar het uit te keren bedrag wordt bij inflatie relatief minder. Dus de pensioenen worden wel minder waard omdat je met je pensioen wat je ontvangt of in de toekomst krijgt veel minder kan kopen. Dit even off topic.

Ik las vandaag wel dat de EU wil dat er uniforme quarantaine regels gaan komen in Europa. Dat zal al een hele verbetering zijn. Het is nu een wirwar van regels. Bij het ene land moet je bijvoorbeeld in quarantaine en wanneer je een recente negatieve test kunt voorleggen hoeft dat niet. Bij het andere land moet je altijd in quarantaine. (wanneer je uit een risicogebied komt) Ook de duur van quarantaine verschilt per land. In het ene land wordt een bepaalde test wel geaccepteerd in een ander niet. Dus het wordt tijd dat daar wat uniformiteit in ontstaat. En hopelijk dat er ook sneltesten komen die daarbij geaccepteerd worden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di nov 03, 2020 01:14

Zag op de Telegraafsite de kop Totale reisstop dreigt staan, helaas staat het artikel zelf achter de betaalmuur en kan ik het niet lezen.
Wie o wie heeft er toegang.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1409817 ... eigen-land



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » di nov 03, 2020 01:58

borsjea schreef:
di nov 03, 2020 01:14
Zag op de Telegraafsite de kop Totale reisstop dreigt staan, helaas staat het artikel zelf achter de betaalmuur en kan ik het niet lezen.
Wie o wie heeft er toegang.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1409817 ... eigen-land
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -reisstop/

Wel...de info is een beetje tegenstrijdig. Er is natuurlijk wel een verschil tussen 'reisstop' = verbod door de overheid en 'negaties advies' = we raden het af, maar uiteindelijk beslis je zelf (dat laatste is momenteel de gang van zaken en NL en BEL, toch?).

Een volledig verbod is mijns inziens ook onzin. Met de nodige voorzorgen is reizen, net als de meeste dingen die nu verboden zijn, mogelijk. Het is altijd een minderheid aan mensen die geen limieten kent die het voor de anderen verpest.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di nov 03, 2020 22:36

Wade schreef:
di nov 03, 2020 01:58
Een volledig verbod is mijns inziens ook onzin. Met de nodige voorzorgen is reizen, net als de meeste dingen die nu verboden zijn, mogelijk. Het is altijd een minderheid aan mensen die geen limieten kent die het voor de anderen verpest.
Denk dat het reizen tussen landen die onderling op het zelfde alarm nivo zitten het weinig uit maakt, van exporteren/importeren van het virus is nauwelijks spraken. Luchtvaartmaatschappijen zullen wel wat moeten gaan doen het het mogelijke besmettingsgevaar aan boord wat uit een recent onderzoek naar boven kwam. Denk dat aan een recente coronatest voor het boarden.
Vandaag werd dit advies wel bekend gemaakt.
"Maak en boek geen reizen naar het buitenland tot medio januari, tenzij strikt noodzakelijk."
Zou mijn niets verbazen dat als het in Nederland echt weer op loopt men daar strenger mee omgaat!



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » wo nov 18, 2020 00:22

Per 1 december worden de quarantaine regels in verband met Covid19 in Nederland veranderd. Als je met iemand die positief is getest in contact bent geweest moet je in quarantaine. Deze quarantaine kan na 5 dagen worden opgeheven als je negatief wordt getest. Het vreemde is dat deze regel niet lijkt te gelden voor mensen die uit een oranje zone in buitenland komen. Het zou de reiswereld weer een beetje op gang kunnen brengen. Hopelijk gaat dit ook gelden voor mensen die in Nederland aankomen. Anders lijkt het meer op pesten van toeristen en mensen die om een andere reden naar het buitenland gingen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » ma nov 23, 2020 10:59

Ik ben van plan om half januari weer naar Fortaleza te gaan. Waarschijnlijk ga ik via Rio met KLM. Nu is mijn vraag de volgende. Ik las dat je bij aankomst in Brazilië een ziektekosten verzekering moet tonen die de kosten dekt tot ik meen 30000 Rs. Nu dekken de meeste reisverzekeringen geen kosten door Covid19 bij reizen naar oranje gebieden. De basis zorgverzekering dekt wel kosten tenzij die niet de kosten voor vergelijkbare zorg in Nederland overschrijden. Dus mijn vraag is. Wie heeft ervaring met deze regels en welke documenten moet ik meenemen. Is de basis zorgverzekering en zorgpasje voldoende? Of waar kan ik eventueel een ziektekosten verzekering voor reizen naar oranje gebieden afsluiten?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » ma nov 23, 2020 12:03

joaninha schreef:
ma nov 23, 2020 10:59
Ik ben van plan om half januari weer naar Fortaleza te gaan. Waarschijnlijk ga ik via Rio met KLM. Nu is mijn vraag de volgende. Ik las dat je bij aankomst in Brazilië een ziektekosten verzekering moet tonen die de kosten dekt tot ik meen 30000 Rs. Nu dekken de meeste reisverzekeringen geen kosten door Covid19 bij reizen naar oranje gebieden. De basis zorgverzekering dekt wel kosten tenzij die niet de kosten voor vergelijkbare zorg in Nederland overschrijden. Dus mijn vraag is. Wie heeft ervaring met deze regels en welke documenten moet ik meenemen. Is de basis zorgverzekering en zorgpasje voldoende? Of waar kan ik eventueel een ziektekosten verzekering voor reizen naar oranje gebieden afsluiten?

Is dat nog steeds noodzakelijk?
Ik vlieg op 20/12 met TAP, maar op hun site staat niets vermeld over het verplichte aantonen van verzekering. Nu zijn wij als gezin wel dubbel verzekerd (via de omnium op de wagens, gezinsbijstandsverzekering). Ik zou in dat geval eens moeten nagaan of die momenteel mijn reis zouden coveren...



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » ma nov 23, 2020 13:46

Je moet in iedergeval een negatieve Covid test in je bezit hebben v/a Nederland.
Ik had gelezen dat de gouverneur ook een gezondheid verzekering wilde zien. Maar dat is toch normaal voor Nederlandse.
Zie ook:
https://www.cmfor.ce.gov.br/2020/10/20/ ... -ao-ceara/



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » ma nov 23, 2020 14:03

Hier een stukje tekst over die bedoelde "verplichte" verzekering:
Iets ouder bericht van eind september,
Volgens dit bericht is de bedoelde verzekering dus niet meer opgenomen in de standaard regels.
Maar je weet het nooit, in brasil !

Na portaria anterior, além disso, quem chegasse ao Brasil, de outra nacionalidade, pelos aeroportos, em viagem de visita para estada de curta duração, de até 90 dias, deveria apresentar antes do embarque, à empresa aérea, comprovante de aquisição de seguro válido no Brasil para cobertura durante todo o período de viagem. Essa exigência não consta mais da nova norma. As restrições e regras vêm sendo adotadas em razão da pandemia do novo coronavírus.
Governo tira exigência de seguro para estrangeiro que entra no País por aeroporto -
Lees verder:
https://www.em.com.br/app/noticia/nacio ... s-po.shtml



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » di nov 24, 2020 12:34

Bedankt voor de info. Ik zal in ieder geval wat documenten van mijn doorlopende reisverzekering en zorgverzekering meenemen. Bijvoorbeeld een 111 formulier of zo. Hoewel de reisverzekering geen kosten voor Covid19 dekt in mijn geval. Dat ik een negatieve Corona test moet hebben wist ik nog niet. Ik had wel gelezen dat de gouverneur van Ceara dat wil voor mensen die met internationale vluchten in Ceara aankomen. Maar als je dan via Rio reist ben je de grenscontrole al gepasseerd. Maar een negatieve covid test is eigenlijk wel logisch want ook in Europa eisen steeds meer landen dat. Waarschijnlijk moet je op de terugweg ook weer een negatieve test hebben zo las ik over de plannen van het kabinet. Die willen ze half januari invoeren. Hopelijk komt de vaccinatie snel en krijgen we dan een bewijs om zonder die omslachtige en dure testen te gaan reizen. Maar voor februari reken ik daar nog niet op.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » di nov 24, 2020 13:45

joaninha schreef:
di nov 24, 2020 12:34
Bedankt voor de info. Ik zal in ieder geval wat documenten van mijn doorlopende reisverzekering en zorgverzekering meenemen. Bijvoorbeeld een 111 formulier of zo. Hoewel de reisverzekering geen kosten voor Covid19 dekt in mijn geval. Dat ik een negatieve Corona test moet hebben wist ik nog niet. Ik had wel gelezen dat de gouverneur van Ceara dat wil voor mensen die met internationale vluchten in Ceara aankomen. Maar als je dan via Rio reist ben je de grenscontrole al gepasseerd. Maar een negatieve covid test is eigenlijk wel logisch want ook in Europa eisen steeds meer landen dat. Waarschijnlijk moet je op de terugweg ook weer een negatieve test hebben zo las ik over de plannen van het kabinet. Die willen ze half januari invoeren. Hopelijk komt de vaccinatie snel en krijgen we dan een bewijs om zonder die omslachtige en dure testen te gaan reizen. Maar voor februari reken ik daar nog niet op.

https://www.flytap.com/en-be/travel-res ... 384d2be6e2

Ik betwijfel ook of die negatieve test wel vereist is.
Die Camilo Santana heeft dat voorstel inderdaad een tijd geleden gelanceerd, maar volgens mij is dat op federaal niveau nooit in werking gegaan (de grenscontrole is een federale verantwoordelijkheid). In de link van de luchtvaartmaatschappij hierboven staat dat toch niet vermeld.

In ieder geval... onduidelijkheid troef.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » di nov 24, 2020 17:13

Er zijn helemaal geen beperkingen meer ook de verplichte reisverzekering niet meer. Al was de KLM er 25 oktober nog niet van op de hoogte en kreeg je een mail dat dit nog moest. Maar het veranderd regelmatig. Deze site is meestal wel up to date

https://www.iatatravelcentre.com/world.php



Plaats reactie