Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di nov 24, 2020 23:25

Ben benieuwd hoelang het duurt na beschikbaarheid van vaccins het vaccinatie paspoort verplicht wordt



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » wo nov 25, 2020 00:02

Ik zag dat een Australische maatschappij dit wilde verplichten op buitenlandse vluchten. Dit is op zich al raar want als je dan zo veilig wil zijn doe het dan ook bij binnenlandse vluchten. Ik denk dat ze dit alleen roepen om zo vlug mogelijk weer te kunnen vliegen. Er zullen misschien wat landen zijn die dit in het begin gaan eisen maar ik denk dat dit geen blijvertje gaat worden. En als het vaccin werkt en de vaccinatie graad hoog genoeg is zie ik ook de noodzaak niet zo. Of het moet zijn dat de landen ineens het beschermen van anti-vaxers een prioriteit gaan maken.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » wo nov 25, 2020 00:20

quasimodo schreef:
wo nov 25, 2020 00:02
Ik zag dat een Australische maatschappij dit wilde verplichten op buitenlandse vluchten. Dit is op zich al raar want als je dan zo veilig wil zijn doe het dan ook bij binnenlandse vluchten. Ik denk dat ze dit alleen roepen om zo vlug mogelijk weer te kunnen vliegen. Er zullen misschien wat landen zijn die dit in het begin gaan eisen maar ik denk dat dit geen blijvertje gaat worden. En als het vaccin werkt en de vaccinatie graad hoog genoeg is zie ik ook de noodzaak niet zo. Of het moet zijn dat de landen ineens het beschermen van anti-vaxers een prioriteit gaan maken.

En hopelijk eveneens in navolging van dat vaccin die afschuwelijke mondkapjes op de brandstapel.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo nov 25, 2020 02:20

Ook bij reizigers verzekeringen moet men is gaan denken of een advies niet een verplichting moet worden om eventueel het importeren van ziektes bij terugkeer zo veel mogenlijk te verkomen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo nov 25, 2020 02:27

quasimodo schreef:
wo nov 25, 2020 00:02
IEn als het vaccin werkt en de vaccinatie graad hoog genoeg is zie ik ook de noodzaak niet zo. Of het moet zijn dat de landen ineens het beschermen van anti-vaxers een prioriteit gaan maken.
Er is altijd nog een groep mensen die niet gevaxineerd mogen/kunnen worden. Denk dan aan mensen die een chemokuur volgen, een orgaandonatie hebben ondergaan en bij bepaalde autoimuunziektes, ook de leeftijd kan een rol spelen. In Nederlandse kinderdagverblijven zijn in het verleden door antivaxxers al doden gevallen. Kinderdagverblijven mogen niet gevaxineerde kinderen niet weigeren zelf mag men er niet naar vragen waardoor ouders geen garantie hebben wat de veiligheid betreft. De wet moet op dat punt worden aangepast



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » wo nov 25, 2020 04:28

Er is altijd nog een groep mensen die niet gevaxineerd mogen/kunnen worden. Denk dan aan mensen die een chemokuur volgen, een orgaandonatie hebben ondergaan en bij bepaalde autoimuunziektes, ook de leeftijd kan een rol spelen. In Nederlandse kinderdagverblijven zijn in het verleden door antivaxxers al doden gevallen. Kinderdagverblijven mogen niet gevaxineerde kinderen niet weigeren zelf mag men er niet naar vragen waardoor ouders geen garantie hebben wat de veiligheid betreft. De wet moet op dat punt worden aangepast
Ik ben het er op zich wel voorstander van om de wet aan te passen op dit punt en ik denk de meeste Nederlanders. Zeker met betrekking tot kinderdagverblijven en mensen die naar gebieden gaan met bepaalde ziektes zouden vaccinaties verplichtingen moeten gelden of geen toegang i.v.m. de volksgezondheid. Maar ik denk dat dit voor corona niet gerechtvaardigd zou zijn. In Nederland zijn nog geen mensen onder de 30 dood gegaan aan corona zonder dat ze al een ziekte onder de leden hebben. Dus als het vaccin voor iedereen beschikbaar zou zijn zou het voor iedereen zijn eigen keuze zijn als ze risico willen lopen. Er blijven dan alleen de mensen over die zich door bovenstaande redenen niet kunnen laten inenten maar die lopen net zoveel gevaar van andere ziektes dat ze zich toch al moeten isoleren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » wo nov 25, 2020 16:32




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr nov 27, 2020 01:42

Het pakket bestaat uit een slaapmatje, deken en een businessclass kwaliteit kussen. Dit kan dan over een rij van drie of vier stoelen gelegd worden.
Krijgen de mensen die dit pakket bestellen ook de garantie dat ze over 3 a 4 stoelen kunnen beschikken?



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » vr nov 27, 2020 17:12

Wade schreef:
di nov 24, 2020 13:45
joaninha schreef:
di nov 24, 2020 12:34
Bedankt voor de info. Ik zal in ieder geval wat documenten van mijn doorlopende reisverzekering en zorgverzekering meenemen. Bijvoorbeeld een 111 formulier of zo. Hoewel de reisverzekering geen kosten voor Covid19 dekt in mijn geval. Dat ik een negatieve Corona test moet hebben wist ik nog niet. Ik had wel gelezen dat de gouverneur van Ceara dat wil voor mensen die met internationale vluchten in Ceara aankomen. Maar als je dan via Rio reist ben je de grenscontrole al gepasseerd. Maar een negatieve covid test is eigenlijk wel logisch want ook in Europa eisen steeds meer landen dat. Waarschijnlijk moet je op de terugweg ook weer een negatieve test hebben zo las ik over de plannen van het kabinet. Die willen ze half januari invoeren. Hopelijk komt de vaccinatie snel en krijgen we dan een bewijs om zonder die omslachtige en dure testen te gaan reizen. Maar voor februari reken ik daar nog niet op.

https://www.flytap.com/en-be/travel-res ... 384d2be6e2

Ik betwijfel ook of die negatieve test wel vereist is.
Die Camilo Santana heeft dat voorstel inderdaad een tijd geleden gelanceerd, maar volgens mij is dat op federaal niveau nooit in werking gegaan (de grenscontrole is een federale verantwoordelijkheid). In de link van de luchtvaartmaatschappij hierboven staat dat toch niet vermeld.

In ieder geval... onduidelijkheid troef.

Ik zou gewoon de stukjes die bijgevoegd zijn, goed lezen.
Hoef je niets te betwijvelen.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » za nov 28, 2020 02:53

janusedina schreef:
vr nov 27, 2020 17:12
Wade schreef:
di nov 24, 2020 13:45
joaninha schreef:
di nov 24, 2020 12:34
Bedankt voor de info. Ik zal in ieder geval wat documenten van mijn doorlopende reisverzekering en zorgverzekering meenemen. Bijvoorbeeld een 111 formulier of zo. Hoewel de reisverzekering geen kosten voor Covid19 dekt in mijn geval. Dat ik een negatieve Corona test moet hebben wist ik nog niet. Ik had wel gelezen dat de gouverneur van Ceara dat wil voor mensen die met internationale vluchten in Ceara aankomen. Maar als je dan via Rio reist ben je de grenscontrole al gepasseerd. Maar een negatieve covid test is eigenlijk wel logisch want ook in Europa eisen steeds meer landen dat. Waarschijnlijk moet je op de terugweg ook weer een negatieve test hebben zo las ik over de plannen van het kabinet. Die willen ze half januari invoeren. Hopelijk komt de vaccinatie snel en krijgen we dan een bewijs om zonder die omslachtige en dure testen te gaan reizen. Maar voor februari reken ik daar nog niet op.

https://www.flytap.com/en-be/travel-res ... 384d2be6e2

Ik betwijfel ook of die negatieve test wel vereist is.
Die Camilo Santana heeft dat voorstel inderdaad een tijd geleden gelanceerd, maar volgens mij is dat op federaal niveau nooit in werking gegaan (de grenscontrole is een federale verantwoordelijkheid). In de link van de luchtvaartmaatschappij hierboven staat dat toch niet vermeld.

In ieder geval... onduidelijkheid troef.

Ik zou gewoon de stukjes die bijgevoegd zijn, goed lezen.
Hoef je niets te betwijvelen.

Wel, daar wordt toch met geen woord over een test gerept?



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » ma nov 30, 2020 13:29

Wel....
Dan hier nog een keer 1 van die kleine stukjes:
https://rediresct.viglink.com/?format=g ... o-ceara%2F

Nou kan natuurlijk alles snel veranderen in brasil, en zeker Ceara.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » ma nov 30, 2020 16:55

janusedina schreef:
ma nov 30, 2020 13:29
Wel....
Dan hier nog een keer 1 van die kleine stukjes:
https://rediresct.viglink.com/?format=g ... o-ceara%2F

Nou kan natuurlijk alles snel veranderen in brasil, en zeker Ceara.

Och, mijn vrouw vertrekt toch een week eerder dan ik en de kinderen. Een ideaal testkonijn... :P



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » vr dec 11, 2020 19:31

https://www.hln.be/economie/tweeduizend ... ~afb79f0a/

Hopelijk leidt dit niet tot stakingen de komende weken...



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » za dec 12, 2020 20:51

Zijn vanaf midden december weer rechtreekse vluchten te boeken Fortaleza --Parijs met Air France / KLM



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma dec 14, 2020 16:09

Wade schreef:
vr dec 11, 2020 19:31
https://www.hln.be/economie/tweeduizend ... ~afb79f0a/

Hopelijk leidt dit niet tot stakingen de komende weken...
De vraag is of TAP het gaat redden? Hetzelfde geldt overigens voor KLM.

TAP is nu de facto een overheidsbedrijf en heeft staatssteun gevraagd. €900 miljoen zo spoedig mogelijk en nog eens €2.2 miljard voor de komende jaren.

20% van het personeel vliegt er uit. Het personeel wat blijft moet 25% loon inleveren, de piloten 45%.

De staatssteun zal worden aangevochten door RyanaAir en andere private maatschappijen die nu vliegen op Portugal.

Ook de Portugese politiek zie je nu een draai maken. TAP is al jaren een bodemloze put. Al die transferpassagiers voegen uiteindelijk maar bar weinig toe aan de economie.

Nu één voor één alle landen in Europa in een volledige lockdown gaan zullen de meeste vluchten de komende weken weer worden geannuleerd.

Dan krijgen we dus dezelfde situatie als aan het begin van de pandemie.

Alleen dit keer zal het denk ik niet zo zijn dat er repatrieringsvluchten worden georganiseerd.

Als je nu de komende hier naar toe komt zou het zomaar kunnen zijn dat je tot minimaal eind januari gedwongen bent om hier te blijven.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » ma dec 14, 2020 19:04

KLM vliegt nu elke dag van Brazilië naar Amsterdam met bijna geen bezetting aan boord. Vraag me al een tijdje af waarom ze dit doen? Misschien iets met landingsrechten? Met repatriëringsvluchten heeft dit niets van doen dit had ook gekund met minder vluchten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma dec 14, 2020 19:57

Ik hoorde vrijdag van een toerist dat de vlucht naar Brazilië helemaal vol zat.

Naast mensen vervoeren ze ook vracht natuurlijk.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma dec 14, 2020 20:25

Nederland gaat in volledige lockdown.

Reizen wordt afgeraden.

Terug naar Nederland, als dat nog kan tenminste, betekent verplicht een negatieve Coronatest overleggen bij binnenkomst Nederland.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » ma dec 14, 2020 23:56

Inmiddels ook beelden van drukke luchthavens in Brazilië, vermoed dat de binnenlandse vluchten weer overvol zitten, ben bang dat het ware crona slagveld ons nog te wachten staat. De meer dan 1000 doden per dag zullen we spoedig wel bereiken.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » di dec 15, 2020 00:32

Ik heb bij de KLM al van 30 vluchten gehoord van mensen die er inzitten dat er niet meer dan 40 man inzitten vaak maar 20. Wel hebben de mensen die daarna doorvliegen binnen Brazilië te maken met volle vluchten en uitvallende vluchten. Ik denk dat ze daar de beschikbare klanten combineren tot het vliegtuig vol zit.

Bovendien hoef je mits je een Schengen paspoort bezit en rechtstreeks naar Schiphol vliegt geen negatieve pcr test te overleggen. Ook is de teststraat op Schiphol vaak buiten werking en niet verplicht. En de quarantaine periode is een advies. Kan schijnbaar allemaal niet volgens de wet en komt er voorlopig niet. Terwijl je als je in Duitsland land meteen getest wordt en dat dit gratis is. Maar die hebben alles beter en vlugger geregeld als in Nederland. Het is maar wat je belangrijk vind als regering wij hebben weer wat minder economische schade als Duitsland.



Plaats reactie