Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » di nov 24, 2020 22:13

Om eerlijk te zijn denk ik dat die Amerikanen wel genoeg hebben van hoogbejaarden op dit soort posten.
Er zou voor dit soort ambten een grensleeftijd moeten gelden, zoiets van 70 of 75 jaar.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » di nov 24, 2020 23:15

We lachen als Nederlanders en Belgen wel om die Amerikanen, maar als je naar je eigen land kijkt is het allemaal niet veel beter. De Belgen zijn meestal een jaar bezig om een kabinet te vormen welke meestal na enkele maanden al klapt.

En Nederland dan:
CDA lijsttrekkersverkiezingen: stem op Hugo.
VVD lijsttrekkersverkiezingen Rutte ipv Verdonk door gesjoemel
FvD is volgens mij vandaag ontploft.
50plus is overleden
SP gooit een communistische cel eruit
Groenlinks omarmt de Moslimbroederschap
PvdA leider wist zijn geheugen mbt toeslagenaffairre
DENK is volgens mij ook niet meer compleet.
Hugo de Jonge die met een spoedwet het parlement buiten spel zet.
Bruls die zonder enig mandaat allerlei regels afkondigt.
Etc.

Ga jij je kinderen maar eens zonder te lachen uitleggen dat democratie echt goed werkt en heel belangrijk voor ze is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » wo nov 25, 2020 17:02

Het is verbazend dat er op de sociale media nog steeds mensen hoop hebben op het supreme court. Men hoopt dat de meerderheid aldaar aan republikeinse rechters een partijdige uitspraak doen. De vraag is maar of de zaak daar wel terecht komt. En zouden de rechters echt zo partijdig zijn?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » do nov 26, 2020 01:36

Eerst maar even de hertelling in Georgia. Ik hoop dat de hertellingen zeer dicht liggen bij de eerdere twee tellingen.

Stel dat het verschil groot is, wellicht nog steeds met een dan zeer geringe winst voor Biden dan heb je gedonder in de glazen in alle andere deelstaten.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » vr nov 27, 2020 21:49

Nogmaals de vraag: ALS er al sprake zou zijn van fraude, zou dat ALLEEN door democraten worden gedaan?

Die vraag wordt door niemand beantwoord vrees ik, en ik vermoed met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat het geschetste scenario niet zal optreden, simpel omdat er geen grootscheepse fraude is aangetoond door Trump team. Met andere woorden, het begint zo langzamerhand te lijken op dat programma op HistoryChannel, met die Italiaanse vent met dat opgekamde haar. Die begint een uitzending met de hypothetische vraag: Stel dat er aliens waren die de tempels in Mexico hebben gebouwd.... en dan gaat de rest van het uur er over DAT er aliens waren die die tempels hebben gebouwd, zonder echt aannemelijk bewijs of onderbouwing.

Dat soort dingen noemt men samenzweringstheorieen. Trump en zijn naasten hebben die al maanden geleden verspreid, in de hoop de verkiezingen te kunnen ondermijnen en het vertrouwen er in weg te nemen. Het is aardig gelukt dus.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr nov 27, 2020 23:45

Martinho schreef:
vr nov 27, 2020 21:49
Nogmaals de vraag: ALS er al sprake zou zijn van fraude, zou dat ALLEEN door democraten worden gedaan?
Daar lijkt het nu wel op. Maar het stemproces, de stemmentelmachines en het toezicht zijn in een aantal staten zo zwak te noemen dat iedereen met kwade bedoelingen en enig denkvermogen die fraude zou kunnen plegen.

Ik heb gisteren die "hearings" in Pennsylvania gevolgd. Wel een lange zit, maar echt vrolijk wordt je niet van die verklaringen. 47 USB sticks gewoon kwijt, enorme pieken in de nacht met nagenoeg uitsluitend Biden stemmers en nog meer mathematische en statische onmogelijkheden.

Volgende week de uitslag van Georgia. Zoals gezegd, het is te hopen dat deze derde telling zeer dicht ligt bij de uitslagen van de eerdere tellingen. Zo niet, dan slaat de vlam in de pan.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za nov 28, 2020 02:34

Het probleem voor Trump is dat hij geen harde bewijzen kan overleggen. Hij zegt dat hij ze heeft, waarom toont hij ze dan niet? Hij heeft er onderhand rijkelijk de tijd voor gehad.

Het doet denken aan leugens die je net zolang herhaalt totdat ze waar lijken te worden. Deed Goebbels dat indertijd al niet? Raar ook dat men alleen tegen hém gefraudeerd zou hebben maar niet tegen de republikeinse senatoren enz. Dat hij zijn land momenteel ontzettend benadeelt deert hem niet, hij is alleen en uitsluitend in zichzelf geïnteresseerd.

(CNN) A federal appeals court on Friday dealt the Trump campaign's effort to change the outcome of the presidential election another blow, writing in a scathing opinion that the campaign's lawsuit lacked proof and its allegations in Pennsylvania "have no merit."

The three-judge panel for the 3rd US Circuit Court of Appeals denied the campaign's effort to refile its lawsuit, saying its allegations had already been rejected by multiple state judges in Pennsylvania and the latest attempt to revive them could not be spun into a winning theory.
"Charges of unfairness are serious. But calling an election unfair does not make it so. Charges require specific allegations and then proof. We have neither here," wrote Judge Stephanos Bibas, a Trump appointee, for the panel.

(N.B.: We have neither here," wrote Judge Stephanos Bibas, a Trump appointee, for the panel.)

A federal appeals court dismissed a lawsuit by the Trump campaign over Pennsylvania's voting procedures on Friday, paving the way for the issue to escalate all the way up to the Supreme Court.


(FOX) TRUMP CALLS INTO PENNSYLVANIA ELECTION MEETING, REPEATING CLAIMS OF VOTING IRREGULARITIES

Despite Trump's lawyer Rudy Giuliani arguing to a lower court that widespread voter fraud occurred in a state where President-elect Joe Biden won by over 80,000 votes, the 3rd U.S. Circuit Court of Appeals said “the campaign’s claims have no merit.”

The Trump campaign has the option of asking the U.S. Supreme Court for emergency injunctive relief, which would go to Justice Samuel Alito, who would then likely ask his eight colleagues to weigh in.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za nov 28, 2020 03:36

Dat gedoe gaat dus niet altijd goed:

https://www.politicususa.com/2020/11/27 ... p4dIfvG-2M

Overigens zijn alle door team Trump aangespannen rechtszaken verloren, op 1 na meen ik en die ging niet over vermeende fraude, en de laatste in Pennsylvania is zelfs zo ongeveer weggelachen. Verder zijn de echte lawfirms (die met de dure namen) weggelopen, die konden het niet meer doen vanwege de mogelijkheid dat ze aangeklaagd zouden worden voor fake rechtszaken/aangiftes en zelfs de kans liepen hun licentie te verliezen. Giuliani kan dat kennelijk niets schelen, of mogelijk denkt hij er mee weg te komen (met aflaat van zijn baas), maar of een dergelijke corrupte gang van zaken na januari nog geaccepteerd kan worden valt nog te bezien.

Nee sorry Progresso, het spel is uit. De ballon is doorgeprikt.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za nov 28, 2020 03:41

nog maar een van een ex-procureur :




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za nov 28, 2020 05:31

We zullen het allemaal zien. Ondertussen blijkt uit peilingen dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn.

Dat is het hele probleem als je je stemproces niet op orde hebt en met stemcomputers werkt.

Ga die 80 miljoen mensen, en nee dat zijn niet alleen republikeinen, maar vertellen dat ze de uitslag moeten geloven.

Mij maakt het niet, ik ben geen Amerikaans staatsburger. Maar in een land dat tot op het bot verdeeld is is dat gewoon niet goed.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za nov 28, 2020 13:16

We zullen het allemaal zien. Ondertussen blijkt uit peilingen dat bijna de helft van de Amerikanen gelooft dat de verkiezingen gemanipuleerd zijn.
Dat is het resultaat van de onverantwoordelijke campagne van trump die de leugen net zolang herhaalt totdat men hem voor waarheid aan begint te nemen.

Als men niet tevreden is over het stemproces moet men dat voor de toekomst veranderen je kunt dat niet achteraf doen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za nov 28, 2020 14:54

Felix schreef:
za nov 28, 2020 13:16
Dat is het resultaat van de onverantwoordelijke campagne van trump die de leugen net zolang herhaalt totdat men hem voor waarheid aan begint te nemen.
Dit is toch gewoon "shoot the messenger".

Zodra je met stemcomputers en telmachines waar USB kaartjes in moeten die gewoon door goedwillende vrijwilligers worden opgehaald en in die machines worden geplaatst heb je gewoon de mogelijkheid om op relatief eenvoudige en goedkope wijze die tellingen massaal te manipuleren.

Iedereen met maar een klein beetje IT-security kennis kan dit gewoon bevestigen.
Felix schreef:
za nov 28, 2020 13:16
Als men niet tevreden is over het stemproces moet men dat voor de toekomst veranderen je kunt dat niet achteraf doen.
Dit is precies wat men in Pennsylvania heeft gedaan. Men heeft daar het proces vooraf verandert op een dusdanige manier dat het wel heel voordelig voor Biden uitpakt. Met deze veranderingen was het mogelijk dat tienduizenden briefstemmen tot dagen na de verkiezingsdag nog netjes werden meegeteld. Allemaal binnen de wet, dus dan is er geen sprake van fraude en sta je inderdaad met je bek vol tanden in de rechtszaal.

Of de kiezers ook geloven dat dit frauduleuze proces ook leidt tot een eerlijke verkiezingsuitslag is dan weer vraag 2.

Je moet jezelf ook afvragen waarom iedere staat van de Verenigde Staten zijn eigen wetgeving omtrent verkiezingen heeft. Ieder met hun eigen zeer specifieke regeltjes. De ene Amerikaan heeft blijkbaar andere rechten als de andere Amerikaan als het gaat om het kiezen van een president.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za nov 28, 2020 16:15

Dit is toch gewoon "shoot the messenger".
Helemaal niet. Het is echt wel mogelijk dit minder platvloers te doen en het zou ook leuk zijn als men met bewijzen op de proppen kwam. Het is echt absurd om te stellen dat de democraten grootschalig zouden kunnen frauderen terwijl het land in handen was van de republikeinen en terwijl in verschillende deelstaten de republikeinen het toezicht op de verkiezingen hadden.

We weten inmiddels allemaal dat jij trump liever op zijn stoel had willen houden maar hij heeft deze verkiezingen verloren. Wel heeft hij laten weten dat hij kiesmannen zal vragen om tóch op hem te stemmen ook al stemde hun staat democratisch. Mocht dat gebeuren dan is niet te voorzien hoe dat uit zal pakken.

Zodra je met stemcomputers en telmachines waar USB kaartjes in moeten die gewoon door goedwillende vrijwilligers worden opgehaald en in die machines worden geplaatst heb je gewoon de mogelijkheid om op relatief eenvoudige en goedkope wijze die tellingen massaal te manipuleren.
En toevallig zijn er alleen maar democraten vrijwilliger?

Met deze veranderingen was het mogelijk dat tienduizenden briefstemmen tot dagen na de verkiezingsdag nog netjes werden meegeteld. Allemaal binnen de wet, dus dan is er geen sprake van fraude en sta je inderdaad met je bek vol tanden in de rechtszaal.
En terecht! Een rechter dient zich aan de wet te houden! En briefstemmen zijn ook stemmen en het is terecht dat die worden meegeteld.

Of de kiezers ook geloven dat dit frauduleuze proces ook leidt tot een eerlijke verkiezingsuitslag is dan weer vraag 2.
Als de verliezer zijn verlies niet kan dragen en dan dagenlang campagne voert tegen de uitslag dan heb je inderdaad kans dat velen hem gaan geloven.

Je moet jezelf ook afvragen waarom iedere staat van de Verenigde Staten zijn eigen wetgeving omtrent verkiezingen heeft. Ieder met hun eigen zeer specifieke regeltjes. De ene Amerikaan heeft blijkbaar andere rechten als de andere Amerikaan als het gaat om het kiezen van een president.
Dat vraag ik me ook af, temeer omdat het een nationale president is en geen deelstatelijke. De president zou ook door een gewone meerderheid gekozen moeten worden en niet door een kiesmannensysteem. Ik vermoed dat dit systeem niet snel zal veranderen en tot zolang gelden de huidige regels.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za nov 28, 2020 19:34

Felix schreef:
za nov 28, 2020 16:15
We weten inmiddels allemaal dat jij trump liever op zijn stoel had willen houden maar hij heeft deze verkiezingen verloren.
Het klopt dat ik Trump nog graag vier jaar op die stoel zou zien zitten. Veel liever nog een andere republikeinen met betere manieren, maar dat is niet mijn punt.

Kijk het forum maar terug in de geschiedenis met onderwerpen met betrekking tot de stemmachines in Brazilië, het stemmen per brief van Nederlanders in het buitenland en een discussie over internetstemmen in Nederland.

Ik ken de hele problematiek met internetstemmen al minimaal 30 jaar
In al die tijd is er nog geen deskundige geweest die zijn hand in het vuur durft te steken dat het stemmen op een stemcomputer veilig is. Laat staan stemmen via mobieltjes of andere apparaten die via internet verbonden zijn dragen een fors risico met zich mee.

Nederland is er destijds mee gestopt. Het stemmen per brief is sterk verbeterd maar zorgt ervoor dat een aantal zaken die in de Kieswet zijn verankert niet kunnen worden uitgevoerd en op zijn typisch Nederlands worden gedoogd.
Felix schreef:
za nov 28, 2020 16:15
En toevallig zijn er alleen maar democraten vrijwilliger?
Nee, ook hier ga je voorbij aan het werkelijke gevaar. Volgens de Democraten was er in 2016 forse inmenging van buitenlandse mogendheden, The Russians. 4 jaar lang hebben we het gezeik van de Democraten aan moeten horen tot en met een mislukte impeachment. Geen greintje van bewijs. Prima dat het allemaal tot op de bodem is uitgezocht.

Maar, net zoals Amerika zich in de loop der geschiedenis overal zich bemoeid heeft met verkiezingen in buitenlanden kun je er ook vanuit gaan dat buitenlanden zich bemoeien met de Amerikaanse verkiezingen.

Ik zou mij heel goed kunnen voorstellen dat de Chinese belangen ernstig beschadigd zijn door Trump en dat de Chinezen er alle belang bij hebben om Biden als president te forceren. Via de informatie die we van de computer van het zoontje van Biden hebben kun je daar al een voorproefje van zien.

De Chinezen zijn uiterst bedreven in de technologie. Doe er een grote pluk geld bij en het kan zomaar dat er opeens 47 USB-kaartjes verdwijnen en dat andere kaartjes (de gegevens staan niet-geencrypt op de kaartjes) even worden omgeruild.

Dat heeft helemaal niets te maken met complot-theorieën, maar gewoon simpelweg geo-politieke belangen waar het om honderden miljarden gaat.

Wat denk je dat de reden was dat Obama de telefoon van Angela Merkel aftapte? Nota bene een zeer trouwe bondgenoot.
Felix schreef:
za nov 28, 2020 16:15
En terecht! Een rechter dient zich aan de wet te houden! En briefstemmen zijn ook stemmen en het is terecht dat die worden meegeteld.
Hm, dan zul je het Nederlandse kiesstelsel wel heel oneerlijk vinden.

Mijn briefstem vanuit Brazilië is meerdere keren niet meegeteld, ondanks het feit dat de poststempel ruim voor het moment van het sluiten van het kiesbureaus in Den Haag lag.

Dat de wet in Pennsylvania dit jaar is veranderd doet daar niks vanaf. Die wetswijziging is nogal controversieel en er is een gerede kans dat het federale hooggerechtshof hier nog eens naar gaat kijken. Dat zal dan ruim na de beëdiging zijn. Afhankelijk van het oordeel zal ook deze rechtsgang weer knagen aan de legitimiteit van de regering Biden.

Het is heel simpel.

Het Amerikaans stemproces is zo rot als een mispel. Biden wordt president. De senaat gaat hoogstwaarschijnlijk naar de republikeinen en hetzelfde geldt hoogstwaarschijnlijk over 2 jaar ook voor het house of representatives.

Biden zegt dat hij het volk weer wil verenigen. Dat sluit uit dat hij het hooggerechtshof gaat uitbreiden met democratische rechters.

De Obamacare/Affordable act krijgt hij nooit en te nimmer door het congres omdat er een contractplicht in staat.

De Hunter Biden affaire gaat straks gewoon opspelen en de Republikeinen zullen dat bij al te radicaal beleid gaan inzetten om een impeachment op te starten.

Kortom, we zitten vier jaar lang met een bijzonder oude man als president, die nauwelijks enige verandering kan doorvoeren. Ik zie het uiterst somber in voor Amerika en het zou mij niet verbazen dat Amerika in een zeer diepe recessie terecht komt en haar wereld dominantie gaat verliezen aan China.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » za nov 28, 2020 20:19

Martinho schreef:
za nov 28, 2020 03:36
Overigens zijn alle door team Trump aangespannen rechtszaken verloren, op 1 na meen ik en die ging niet over vermeende fraude, en de laatste in Pennsylvania is zelfs zo ongeveer weggelachen.
Blijkbaar ziet een hogere rechter in Pennsylvania het punt wat ik maak mbt briefstemmen ook.

Voor het eerst in eeuwen wordt de certificering van de verkiezingsuitslag terug gedraaid.

https://apnews.com/article/joe-biden-pe ... fb059f3a5c



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za nov 28, 2020 21:14

Ik zie het uiterst somber in voor Amerika en het zou mij niet verbazen dat Amerika in een zeer diepe recessie terecht komt en haar wereld dominantie gaat verliezen aan China.
Dat lijkt best wel mogelijk en je ziet in de geschiedenis dat dit soort dingen steeds gebeuren. Zelfs Nederland is ooit een wereldmacht geweest.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za nov 28, 2020 23:21

Zolang Mitch McConnell de meerderheidsleider is in de senaat zal geen enkele democratische president wat kunnen. Dat is tijdens Obama al aangetoond, en de afgelopen 4 jaar is er GEEN ENKEL wetsvoorstel van het huis van afgevaardigden ter stemming gebracht, ook al waren die nogal vaak "bipartisan".
Er is echter een kans, als Georgia voor zijn twee senaatsleden een democraat kiest is de verhouding precies gelijk en krijgt Harris de laatste stem. Die kans is echter heel klein.

Dat Biden oud is, is volgens mij minder een probleem dan wel wordt voorgesteld. Wat belangrijker is is wie hij kiest als kabinetsleden en adviseurs (en daar dan ook naar luistert in voorkomende gevallen). En mocht hij tussentijds komen te overlijden, neemt Harris het gewoon over. Ik denk dat het een zeer verstandige dame is, al is ze voor het super-conservatieve Amerika misschien wat te links.
Ja, er wordt gedacht om het hooggerechtshof uit te breiden, dit om de 3 onverstandige en controversiele nieuwe leden van uiterst-rechts wat te kunnen compenseren. Maar ik vrees dat dit niet zal gaan als de senaat nog steeds in meerderheid republikeins is.

Ik ga verder niet meer in op de bewering dat stemmen per brief inherent onveilig is. Jij vind van wel, omdat Trump dat zegt, ik vind van niet omdat die onveiligheid niet is aangetoond. Meningen zijn geen feiten, en andersom. Maar dat is in de wereld van Trump dus wel zo, en dat is niet alleen jammer, het is gewoon gevaarlijk.

Na vier jaar emmeren en schelden en schimpen heeft Trump in ieder geval NIET zijn slogan waargemaakt: Amerika is in de ogen van de rest van de wereld niet meer de onaantastbare grootmacht die zich de verdediger van democratie en vrijheid noemde. Biden zal dat ongetwijfeld willen proberen weer wat te herstellen. de banden met de vroegere allies weer aanhalen, de NAVO weer ondersteunen, de WHO weer ondersteunen in plaats van afkraken, de dictators van deze wereld proberen in te tomen ipv ondersteunen, enz.
Maar de binnenlandse politiek zal stil komen te staan als de republikeinen weer alles gaan torpederen. En ik denk DAT ze dat gaan doen, want verzoenen ligt niet in de aard. Dus vergeet ook maar de noodzakelijke wijzigingen in o.a. het kiesstelsel, b.v. afschaffen van die kiesmannen, en gerrymandering. Maar de republikeinen weten dat ze dan NIETS meer kunnen winnen, op een paar van oudsher rode staten na, tenzij ze hun radicaal-conservatieve en soms gewoon racistische principes overboord weten te zetten.

Dus nee, ik ben allerminst optimistich gestemd. Gelukkig wonen wij er niet. Ik was er vorig jaar, op bezoek bij zoon die (helaas, helaas) en nogal donkere kleur heeft. Hij wordt plaatselijk zeer gewaardeerd als (ik meen 7e dan) Jiu Jitsu prof en leraar, maar in het condo waar hij woonde werd hij zwaar in de gaten gehouden door figuren in een grote (zwarte) pick-up truck en waarschijnlijk zwaar bewapend ook. Ook de ontvangst op het vliegveld van Miami was echt om te schrikken, we werden als vee opgejaagd door TSA figuren met nota bene van die plastic handschoenen aan, alsof we vies waren. Niet te vatten, ik heb nog nooit zoiets afschuwelijks meegemaakt (en nee, er was nog geen corona).
Ik vind Florida trouwens helemaal niks, ik snap niet dat er veel Nederlanders graag op vakantie willen gaan. Maar dat is wat anders.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » zo nov 29, 2020 22:54

De betrouwbaarheid van stemmachines:

https://pontopoder.verdesmares.com.br/u ... -ce/28085/



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » zo nov 29, 2020 23:25

Ze worden meestal meteen vervangen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma nov 30, 2020 00:13

Nee, ze worden uitgezet. En als er tijd is worden ze vervangen. In de meeste stemlokalen zijn genoeg andere apparaten.

De vraag is alleen hoe men de uitslag betrouwbaar uit een defecte computer haalt.

Met deze aantallen defecte machines en de uiterst krappe overwinning in Fortaleza kun je daar zeer veel vraagtekens bij zetten.

Ik vraag me ook gewoon af waarom de software en het gebruikte opvatting systeem, een linux kloon niet gewoon inzichtelijk zijn voor de kiezer.



Plaats reactie