Razzia's in Fortaleza

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Razzia's in Fortaleza

Bericht door Salseros » do apr 05, 2007 18:10

Het is een bekend feit dat er regelmatig Razzia's plaatsvinden (controles door de politie mbt in het bezit zijn van je paspoort op straat)
bij drukke uitgaansgelegenheden zoals Iracema.
Ik heb echter gehoord dat er dit jaar meer razzia's zijn geweest dan ooit tevoren (toeristje pesten zeg ik maar),
heb begrepen dat het normaal alleen op Iracema plaatsvindt (ik heb het gelukkig nooit meegemaakt daar ik daar vrijwel nooit kom),
maar tegenwoordig ook op Beira Mar.
Wie kan mij vertellen hoe vaak dit nu voorkomt en waar?
Als ik geen paspoort bij me heb kun je een boete verwachten van R$ 1000,00 heb ik gehoord, is dat niet wat overdreven?
Ligt dit misschien aan de bui van de agent, misschien is soms een kopie ook voldoende?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Marcel
Cumbuco Bar
Artikels: 0
Berichten: 733
Lid geworden op: vr mar 02, 2007 23:10
Locatie: Cumbuco
Contacteer:

Bericht door Marcel » do apr 05, 2007 20:09

Die hoge boetes, daar heb ik ook van gehoord, ja. Het is nou eenmaal zo dat je je moet kunnen legitimeren, net zoals in NL. Omdat er een stempeltje in je paspoort staat, is een (gelegaliseerde) kopie of je rijbewijs dus niet voldoende.

Razzia's heb ik ook niet meegemaakt, maar inderdaad ook wel van gehoord.



Rutless
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mar 31, 2007 17:53

Bericht door Rutless » vr apr 06, 2007 20:25

Ik zat de eerste 2 weken van maart in Fortaleza....geregeld bij de Iracema geweest maar geen enkel keer zo'n "razzia" meegemaakt.

Er werd tegen ons zelfs gezegd dat de boete op kan lopen tot 1.000 euro!!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za apr 07, 2007 10:57

1000 euro? :shock:

Ik vraag me af wat er gebeurd als je op dat moment dat geld niet hebt (ook al is het minder),
kun je dan het land niet meer uit ofzo?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » do jun 07, 2007 14:55

Oké, dat word dus paspoort meenemen met uitgaan. En dat is zwaar klote, omdat die niet in mijn portemonee past. De kans is ook groot dat je paspoort gejat wordt. Dan heb je ook een groot probleem! Hoe doen jullie dit over het algemeen?


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » do jun 07, 2007 18:16

Ik neem de gok maar weer, gewoon een kopie op zak. Ik ga toch maar een paar avonden naar Iracema
(waar meestal de controles zijn), meestal blijf ik op beira mar, of ga naar armazem/dragao do mar of een lokale uitgaansgelegenheid buiten Iracema.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Rutless
Artikels: 0
Berichten: 29
Lid geworden op: za mar 31, 2007 17:53

Bericht door Rutless » do jun 07, 2007 21:53

Toen ik er was....heb ik de eerste week helemaal niks mee genomen, geen pasport zelfs geen kopie, ondanks alle waarschuwingen. We vonden het risico te groot om het kwijt te raken.
De tweede week hebben we maar de gok genomen om de pasporten mee te nemen tijdens het uitgaan.

Echter heb ik me nooit ergens moeten identificeren.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

paspoort

Bericht door maxx » vr jun 08, 2007 13:42

ik ben van 16 tot 28 mei weer in fortaleza geweest voor de 8ste maal en ik heb steeds mijn paspoort op zak(in de voorzak van een jeans) en nog steeds geen moeilijkheden gehad een kopy word niet altijd aanvaard , er zijn die periode toch weer controles geweest,ik raad aan van Iracema zoveel mogelijk links te laten liggen het is toch op sterven na dood door de vele bewust uitgevoerde controles en er zijn veel aangenamer plaatsen waar je op stap kan gaan.



Rico
Artikels: 0
Berichten: 60
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:07

Bericht door Rico » vr jun 08, 2007 16:59

Dus als we gaan Iracema gaan, dan is het verstandig om een paspoort mee te nemen? Jij hebt dus ook controles gehad Maxx? Voor de rest neem ik dan een kopie mee. Ik ben er nog steeds niet helemaal over uit..

Welke uitgaansgelegenheden zijn leuker dan Iracema dan??


Braaaasilll la la la la la la la laaaa

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » vr jun 08, 2007 18:56

Je hebt buiten Iracema natuurlijk Dragao do Mar, een groot plein met meerdere uitgaansgelegenheden (achter Iracema).
Hier zit Armazem, daarnaast nog Orbital ofzo (house tent geloof ik) en je hebt ook heel veel cafe's met grote terrassen op en langs dit plein.
Verder heb je nog Mucuripe (grootste discotheek), dit ligt weer achter Dragao do Mar (5 min. met taxi vanaf Iracema).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » za jun 09, 2007 02:20

Salseros schreef:Je hebt buiten Iracema natuurlijk Dragao do Mar, een groot plein met meerdere uitgaansgelegenheden (achter Iracema).
Hier zit Armazem, daarnaast nog Orbital ofzo (house tent geloof ik) en je hebt ook heel veel cafe's met grote terrassen op en langs dit plein.
Verder heb je nog Mucuripe (grootste discotheek), dit ligt weer achter Dragao do Mar (5 min. met taxi vanaf Iracema).
maar de ultieme uitgaansplek in Fortaleza voor een toerist is: je stapt gewoon 's avonds in een taxi en zegt 'Pirambu'. daar kan je gewoon met veel geld in je zakken lopen, je mobieltje en de hand enzo... de mensen zullen zelfs meteen naar je toe komen om je te verwelkomen 8)



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jun 09, 2007 11:00

hallo Rico,
ik ben ontsnapt aan de controle's omdat ik tijdig weg ben gegaan maar mijn vriend die was blijven plakken heeft ze wel gehad,ook heb ik een controle op de weg gehad met de wagen, het verlengde van de beira-mar richting iracema was volledig afgesloten in verband met een controle op de arbeidskaarten en vergunningen van taxi's doch voor mij geen probleem alleen wat oponthoud.
hierboven zijn al uitgangsgelegenheden aangegeven door andere prikkers ik kan daar noch de BOTECO en een cubaans salsa cafe aan toevoegen op de dragoa do mar en ook in Aldeota zijn er goeie cafe's en barretjes waar er weinig of geen toeristen komen,het is een beetje zoeken wat je leuk vind,ook op de Beira maar word het steeds aangenamer vertoeven in de vroege avond(nacht)er zijn dus mogelijkheden zat in Fortaleza!



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

Bericht door maxx » za jun 09, 2007 11:04

hallo Wade
kan je me wat meer vertellen over Pirambu dit is me nog onbekend,ik ga in november terug(voor de derde keer dit jaar)en kan dan misschien daar is naar toe,ik heb wel altijd zelf een wagen is het veilig om er zelf naartoe te rijden?
Maxx



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » zo jun 10, 2007 23:54

maxx schreef:hallo Wade
kan je me wat meer vertellen over Pirambu dit is me nog onbekend,ik ga in november terug(voor de derde keer dit jaar)en kan dan misschien daar is naar toe,ik heb wel altijd zelf een wagen is het veilig om er zelf naartoe te rijden?
Maxx
Ik was niet zo ernstig bezig wat die Pirambu betreft, dat is namelijk de grootste sloppenwijk van Fortaleza. Die ligt net voorbij het Marina Park hotel en dus in de buurt van de Mucuripe/Dragão/Iracema. 's Avonds hangt er in die toeristische buurten dus ook flink wat gespuis rond dus het is raadzaam uit je doppen te kijken.

Vooral 's nachts wanneer je vanaf een uitgaansbuurt terug naar je hotel/appartement keert ben je beter even niet krenterig en neem een daar een taxi. Je leven is veel meer waard dan die hooguit 15 Real die je aan het ritje spendeert. Er zijn veel mensen die dat onderschatten. Bv. er verblijven veel Nederlanders in de Porto de Iracema. Van daaruit is het amper 10 minuten stappen naar Dragão do Mar. Maar om 3 uur 's nachts is er nauwelijks een kat in die straat waar je door loopt en er zijn heel wat donkere steegjes enz.

Wat die Pirambu betreft, dat is dus zeker af te raden, gevaarlijk en ook niks te beleven behalve als je op mensenleed kickt. Sorry, ik had effe een flauw humordagje... :oops:

Voor wie meer zoekt dan de tenten met dames van plezier of het zeer toeristische Dragão en Mucuripe, heb ik wel een aantal leuke tips wat betreft gezellige danstenten waar eerder de locale mensen komen... u hoeft het maar te vragen.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » ma jun 11, 2007 12:40

Ik ben zeker van plan om dit keer wat andere tenten op te zoeken, en dan heb ik het ook over de lokale uitgaansgelegenheden waar weinig tot geen toeristen komen. Er zijn iedere week forro-feesten die net buiten Fortaleza georganiseerd worden, bv Parque Do Vaqueiro, Kangalha en Curral do Boi. Hier treden altijd bekende artiesten op.
Ik heb ook gehoord van een feesttent in Fortaleza zelf, Casa Do Samba ofzo, schijnt ook leuk te zijn... alleen schijnt het publiek nogal aan de jonge kant te zijn.
Verras me maar wade... ;)


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

razzia

Bericht door maxx » di jun 12, 2007 18:43

hoi Wade
nu weet ik wat je bedoeld,ik zit altijd op de hoek Rua carlos Vasconcellas en de avenida Aboliçao in een condomine en rijd altijd zelf met de wagen dus claxoneren poort open binnen en weer dicht redelijk veilig.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » vr jun 15, 2007 21:21

Salseros schreef:Ik ben zeker van plan om dit keer wat andere tenten op te zoeken, en dan heb ik het ook over de lokale uitgaansgelegenheden waar weinig tot geen toeristen komen. Er zijn iedere week forro-feesten die net buiten Fortaleza georganiseerd worden, bv Parque Do Vaqueiro, Kangalha en Curral do Boi. Hier treden altijd bekende artiesten op.
Ik heb ook gehoord van een feesttent in Fortaleza zelf, Casa Do Samba ofzo, schijnt ook leuk te zijn... alleen schijnt het publiek nogal aan de jonge kant te zijn.
Verras me maar wade... ;)
Er zijn wel een paar opties. misschien zeggen namen als Boteco (indien juist geschreven... :oops: elke zondag ), Arre Egua (elke dinsdag, begint pas goed rond middernacht als de live band begint), Mais o Menos (ik dacht in het weekend, is wel een eindje rijden naar de omgeving van het stadion/luchthaven daar ergens)... je wel iets?

En donderdagavond is Croco Beach een aanrader, ondanks de toeristen nog veel lokaal volk, lekker eten (specialiteit is krab) en live muziek (als is het bandje Dona Zefa nou niet bepaald mijn favoriet, dat zijn ook degenen die in Arre Egua optreden)

Als je die namen tegen een taxichauffeur zegt... de meeste zullen ze wel kennen.
Als ik nog wat bedenk laat ik het hier wel horen.



Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

razzia

Bericht door maxx » za jun 16, 2007 10:50

hoi wade
Boteco is inderdaad juist geschreven en is een goeie tent,mais ou menos ken ik nog niet maar ga ik zeker is naar toe ik passeer daar toch geregeld.
Mijn laatste vakantie ben ik de donderdagavond in de Boa Vida geweest,was zeker niet slecht een goei bandje en veel lokaal volk en een paar goeie danseressen zaten ertussen! :D



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Bericht door Salseros » za jun 16, 2007 11:58

Ik ga ook zo'n krabavond meemaken dit keer (heb nooit krab gegeten echter, dus ben benieuwd hoe het smaakt...).
Ik neem aan dat Boa Vida dan de beste keuze is of is Coco/Croco Beach beter?


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
maxx
Artikels: 0
Berichten: 605
Lid geworden op: vr jun 08, 2007 10:10

razzia's

Bericht door maxx » za jun 16, 2007 13:36

hallo salseros
voor mij is boa vida de beste strandtent omdat 1)er altijd volk is2)het eten er goed is3)er een sympatieke baas rondloopt4)er een goede security aanwezig is4)de bediening goed is5)en heel belangrijk a)propere wc's die heel de dag door proper worden gehoudenb)zeer propere keuken die je van buiten uit kan zien. Dit zijn 5 toch niet onbelangrijke punten en er zijn er ongetwijfeld nog meer,er is een eindje verder op nog één waarvan mij niet direct de naam te binnen schiet met een zwembad complex voor kinderen maar dat is eigenlijk meer voor families,ook interessant om iets te gaan eten typisch braziliaans en geen toeristen.
groetjes maxx



Plaats reactie