Biden de volgende president

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr jan 08, 2021 02:42

Felix schreef:
vr jan 08, 2021 02:33
Dat zaken als Black Lives Matter veel aandacht en steun verdienen is terecht. De zwarte Amerikaan wordt nog steeds zwaar gediscrimineerd, leeft voor een deel in armoede en in achterbuurten en de samenleving heeft hen een schuld te betalen.
Wel, veel succes bij Biden. In 1994 heeft deze meneer door zijn Crime Bill er door te drukken er voor gezorgd dat duizenden zwarten achter t4alies kwamen. Hetzelfde geldt voor Harris die in Californië honderden zwarten in het gevang heeft gezet voor kleine vergrijpen.

Mensen vergeten niet zo snel.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr jan 08, 2021 03:06

Mensen vergeten niet zo snel.
Blijkbaar voelen de zwarten zich toch beter bij Biden en Harris thuis.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr jan 08, 2021 05:00

Dat is niet uit de stemmingen gebleken. Zwarten en hispanics hebben voor het eerst de Democraten fors links laten liggen.

Maar het maakt allemaal niet uit.

Biden en Harris moeten nu aan de bak en leveren.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » vr jan 08, 2021 05:23

Zwarten en hispanics hebben voor het eerst de Democraten fors links laten liggen
Dat heb ik niet gezien.

Maar, inderdaad, nu moeten zij het doen! Trouwens, niet zij, maar hij want de vice-president heeft maar weinig in de melk te brokkelen. Ik ben overigens wel benieuwd naar haar.

Trump heeft nog een videootje opgenomen waarin hij duidelijk niet zijn eigen woorden hanteerde en de mensen die hij gisteren nog ophitste vandaag liet vallen. Maar, ik denk niet echt dat ze het hem kwalijk zullen nemen, hij kan e.e.a. op of na de 20ste met hen herstellen. Ik ben benieuwd of hij zichzelf gaat vrijspreken (lijkt me waarschijnlijk) óf dat hij op het allerlaatst Mike Pence een dag laat regeren opdat die hem van zijn schulden kan ontheffen. Maar, vroegtijdig aftreden, ook al is het maar een dag, lijkt me niet echt iets voor Trump. Een pardon van Pence zou wel safer zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » vr jan 08, 2021 13:48

Ben benieuwd of de aanval op de democratie nog gevolgen voor de populariteit van Trump en zijn partij heeft. Denk wel dat hij een nieuwe kandidatuur over 4 jaar heeft verspeeld.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » vr jan 08, 2021 15:57

Nauwelijks, 49% van de Amerikanen geeft in de dagelijkse poll van Rasmussen aan dat ze de job performance van Trump goedkeuren.

https://www.rasmussenreports.com/public ... rack_jan07

Er is dus gewoon heel veel werk aan de winkel voor Biden/Harris. Rancune en haat, zoals we dat ook in deze post zien van @Martinho gaan daar niet helpen.

In Nederland zagen we een documentaire van premierskandidaat (Lol) Kaag die zich hardop afvroeg wie nou toch deze mensen zijn die op Baudet stemmen.

Het is precies dat dedain welke ervoor zorgt dat mensen als Kaag, Biden of Harris nu net niet in staat zijn om de tegenstanders te omarmen en mee te nemen op een reis naar een harmonieuzere samenleving. Ze hebben simpelweg geen idee van de noden en zorgen van de mensen en doen het af met wappies, deplorables of domme populisten.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Biden de volgende president

Bericht door Martinho » za jan 09, 2021 05:09

@Felix:
De "hispanics" (met name die in Florida, daar zijn het vaak Cubanen) hebben inderdaad vrij massaal op Trump gestemd, dankzij de leugen dat Biden een soort communist zou zijn (en dus een dictator a la Fidel). Je kan mensen van alles wijsmaken he.

Dat zien we dus ook bij mijnheer Progresso, die nog steeds niet schijnt door te hebben dat Trump de jarenlange haatcampagne met succes heeft gevoerd, en de afbraak van diverse belangrijke instanties heeft bewerkstelligd door onbenullen op hoge posten te benoemen. Het resultaat zagen we dus gisteren, waar zelfs de beveiliging kennelijk gecorrumpeerd was. (Die was massaal en tot de tanden gewapend toen BLM demonstreerde, nu afwezig of meewerkend).
Het valt nog mee dat er niet meer doden of zwaargewonden zijn gevallen, want dat die lieden met hun meegebrachte spullen kwamen voor een prettig gesprek kan geen zinnig mens volhouden denk ik zo.
Het was dat Trump er niet meer op de been wist te brengen, daaruit moeten we dan maar weer een beetje moed scheppen (ze kwamen uit het hele land tenslotte). Anders was de coup nog gelukt ook, want als je het mij vraagt was het op het nippertje.

Helaas moet ik zeggen dat ik dat dedain voor deze mensen ook heb, Ik benoem de dingen zoals ze zijn. Mensen die racistische ideeen hebben of die propageren zijn geen lieden waar ik achting voor zou kunnen hebben. Dat ze dom zijn is ok, daar kunnen ze niets aan doen. Daar zal je mij niet over horen, maar dat ze weigeren zich te laten informeren is niet goed te praten. Erg jammer is natuurlijk dat het onderwijs in de USA ernstig tekortschiet. Idem voor mensen die met de verkeerde vlag lopen te wapperen, om maar een ander voorbeeld te noemen. De enge massa die "lock her up" aan het chanten waren: dat zijn de haters. Dat enge nationalisme en gedoe met vlaggen schijnt Amerikanen aangeboren, dus dat zal wel een deel van de cultuur zijn, maar ik snap het niet. Ik WIL het ook niet snappen, ik dank alleen god dat ik daar niet hoef te wonen. Die drie weken in Florida een jaar geleden waren behoorlijk confronterend wat dat betreft. (overigens is zoon dus ook een latino, maar ik denk niet dat ik gestemd heeft).

Het is dat die twee senatoren in Georgie alsnog bij de democraten kwamen, anders het Biden het regeren helemaal kunnen vergeten. Tenminste, zo was de situatie tot gisteren, niemand verwachtte dat de republikeinen leuk zouden gaan samenwerken met de democraten. Heel misschien is dat nu anders, want de partij heeft nu duidelijk een fors probleem. Maar niettemin zal het HEEL moeilijk worden om alles wat de laatste jaren is ontstaan weer recht te trekken. Ja, dat is al sinds Obama, natuurlijk. Trump is niet de schuld van alles, meer een gevolg.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » za jan 09, 2021 06:20

Het was dat Trump er niet meer op de been wist te brengen.
Zo vanuit de lucht gezien viel het aantal demonstranten behoorlijk tegen. Niets wat je kunt vergelijken met de demonstraties tegen dilma bijvoorbeeld.
De "hispanics" (met name die in Florida, daar zijn het vaak Cubanen) hebben inderdaad vrij massaal op Trump gestemd
Klopt, ik was die grote groep even vergeten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma jan 11, 2021 00:59

Zijn de woorden van de Democraten niet gewoon loze beloftes. Heeft Biden niet gezegd dat hij president voor alle Amerikanen wil zijn?

Als dat zo zou zijn, waarom gaan de Democraten dan voor de tweede keer een poging doen om Trump te impeachen terwijl ze bij voorbaat al weten dat dat niet gaat lukken omdat er een tweederde meerderheid in de senaat nodig is.

Als je echt meent dat je het Amerikaanse volk wil verenigen dan ga je niet zo'n actie opzetten lijkt mij. Dan ben je alleen maar bezig om nog meer olie op het vuur te gooien.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » ma jan 11, 2021 02:18

Ik ben benieuwd hoe Biden dit oppakt.

https://www.reuters.com/article/us-nort ... SKBN29D2YA



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 00:49

Ik kan het bijna niet geloven:




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 02:17

Nog eentje dan:




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » wo jan 13, 2021 14:37

De Trumpfans hebben nog wat activiteiten in het verschiet.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5732675 ... kelcentrum



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 16:24

Daarom zou het goed zijn als de Democraten stoppen met olie op het vuur te gooien.

De reactie van de Democraten doet me denken aan datgene wat er gebeurde na de WOI. Rancune en pure haat tegenover een verslagen vijand leidend tot absurde herstelbetalingen. Dit alles loste niet op. Nee, het was de aanleiding voor de opkomst van een veel erger kwaad.

Hele volksstammen in de Verenigde Staten worden verwijderd van de sociale media. Nieuwe sociale media worden door het huidige Big Tech monopoly onmogelijk gemaakt om hun business uit te bouwen.

Die stemmen verdwijnen niet. Die gaan ondergronds.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4094
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Biden de volgende president

Bericht door borsjea » wo jan 13, 2021 18:37

Nog zo´n verontrustend bericht, natuurlijk is het maar een hele kleine minderheid
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3945721 ... j-capitool



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 19:22

Deze extremistische en gewelddadige uitingen zijn op geen enkele wijze goed te keuren. De daders moeten keihard worden gestraft. Dat geldt zowel voor de neonazis en ander tuig welke het Capitool hebben aangevallen alsmede de BLM activisten die dood en verderf hebben gezaaid in meerdere Amerikaanse steden. Helaas horen we Biden en Pelosi niet over die laatste groep terroristen. Dat maakt hun agenda weer zo extreem duidelijk.

Er zijn 75 miljoen Amerikanen die overduidelijk de liberaal linkse koers van Biden/Harris absoluut niet bevalt.

Dat is geen kleine minderheid. Dat is gewoon de helft van de bevolking die gekozen heeft.

Als je die 75 miljoen mensen doelbewust gaat wegzetten als racisten dan ben je het land niet aan het verbinden, maar ben je bezig om olie op het vuur te gooien. Dan doe je dus exact hetzelfde waar ze president Trump van beschuldigen en zijn ze geen haar beter.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo jan 13, 2021 19:49

Er zijn 75 miljoen Amerikanen die overduidelijk de liberaal linkse koers van Biden/Harris absoluut niet bevalt.
Die extra en op misdadige manier opgepept worden door psychopaat/narcist trump. Zonder zijn leugens zou de verkiezingsuitslag waarschijnlijk door een veel grotere groep geaccepteerd worden. Niet dat ze het leuk zouden vinden, maar dat deed een andere grote groep in 2016 ook niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 20:00

Er is maar één heel, heel klein deel van die 75 miljoen die zich gek laat maken.

Dat zijn extremisten, usefull idiots (letterlijk) die nu gebruikt worden door links liberaal Amerika om die 75 miljoen Trump stemmers over één kam te scheren.

Biden zou moeten proberen om juist die enorme groep mensen mee te nemen op zijn reis naar een nieuw Amerika.

Helaas gebeurt dat niet. Zojuist weer Hilary Clinton die nog meer olie op het vuur gooit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7216
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Biden de volgende president

Bericht door Progresso » wo jan 13, 2021 20:23




Felix
Artikels: 0
Berichten: 4635
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Biden de volgende president

Bericht door Felix » wo jan 13, 2021 20:27

Biden zou moeten proberen om juist die enorme groep mensen mee te nemen op zijn reis naar een nieuw Amerika.

Laten we nou maar eerst eens even afwachten. Biden staat nog niet aan het roer, het is ook nog niet bekend hoe de republikeinen zich in de toekomst zullen gaan gedragen. Ze zouden nu een goede gelegenheid hebben om van trump af te komen. Ik herinner me dat veel republikeinen in het begin helemaal tegen trump waren en hem met veel moeite als presidentskandidaat accepteerden. Diegenen vonden hem ook geen échte republikein maar meer een profiteur van de republikeinse partij. Waar zijn zij gebleven?

De situatie ziet er op dit moment niet goed uit met al die geweldsdreigingen die over het hele land gedetecteerd zouden zijn. Raar ook dat het Capitool zo slecht verdedigd werd, het doet denken aan opzet.

Het wordt hoog tijd dat de samenleving eens goed gaat nadenken over de zogenaamde social media en hun rol in de maatschappij. Die dient ten eerste goed begrepen/doorgrond te worden om er daarna zo effectief mogelijk mee om te gaan.

En dan komen toch steeds de woorden terug over dat democratie een slecht systeem is, maar dat er geen beter bestaat.



Plaats reactie